817 098 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Hur kommer det sig att du anser dig veta detta? Du nämner "troligtvis" och "kanske"..harry73 skrev:Det är en sanning med modifikation. Även under första och andra vågen, alltså innan resten av världen började vaccinera sig, låg verklig antal dödsfall (och troligtvis smittspridningen) i Ryssland mycket högre än alla andra länder.
Att Ryssland nu har så hög smittspridning beror alltså inte bara på den låga vaccinationsgraden. Det finns även andra faktorer som bidrar (och kanske är viktigare än vaccinationsgraden.
Samma sak gäller t ex för Rumänien som under sommaren hade lägst smittspridning i Europa och nu en av de högsta. Även det kan inte bara förklaras med en låg vaccinationsgrad
Varifrån kommer dina påståenden?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Vaccinering är ett mycket bra sätt att få naturlig immunitet utan att mängder med folk dör och utan att sjukvården överbelastas.K Kallebo skrev:
Antalet bekräftade fall i Storbritannien, Turkiet och Sverige är rätt likartat i förhållande till befolkningsmängden. https://ourworldindata.org/explorer...rue&Align+outbreaks=false&country=GBR~SWE~TUR
Även under förra året läcktes info om Rysslands överdödlighet och underrapportering. Dessutom finns det en gammal sanning som redan fanns under sovjettiden att allt som är bra för Rysslands överdrivs med en viss faktor (kommer inte ihåg exakt hur mycket) och allt som är dålig för Ryssland underdrivs med en annan faktor.F frasen_36 skrev:
Sedan får man gärna vara blåögd och lita på siffrorna från Ryssland, Belarus, Kina, Nord Korea, mm, men det betyder inte att siffrorna är sant.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Kan det vara Fohm:s antikroppsundersökningar från slutet av septembervara du tänker på?blackarrow skrev:
Jag skrev om det i nyhetstråden: https://www.folkhalsomyndigheten.se...ar-och-datainsamlingar/genomgangen-infektion/
Prover från öppenvården:
Över 65 år: 89 %
20 - 64 år : 86 %
0 - 19 år: 42 %
Under 20 år skiljer det sig förstås beroende på ålder eftersom många 16- och 17-åringar då hade vaccinerat sig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
G GVR4 skrev:Det är bra för miljön att befolkningen minskar. Blir det för mycket obalans så reglerar naturen det. Det är lite bakvänt med människor som säger dom bryr sig om miljön och klimatet men samtidigt gör allt för att hindra naturen att återhämta sig. Man kan inte vara vaccinfanatiker och miljötaliban på samma gång.
Står du först i kön för assisterat självmord?G GVR4 skrev:Virus är bara ett av sätten naturen reglerar sig själv på. Det är ett sätt för naturen att "tala om" att man gör något fel. Naturen reglerar ner den art som skapar problem så det blir gynnsamt igen. Allting i naturen strävar efter balans.Vet inte varför människor tror dom är undantagna från dom reglerna.
Nej, naturen har ingen förståelse eller vilja och kan inte reglera på det viset. Att t.ex. 10 % av jorden befolkning dör gör inte att koldioxidhalten i luften sjunker.
Nej, allting i naturen strävar inte efter balans utan djur och växter snarast strävar efter att få naturen ur balans genom att försöka få större avkomma hela tiden. De har också lyckats få naturen att ändras många gånger, långt innan människor fanns.
Du får ursäkta, men det verkar fortfarande att det du skriver är mest ditt tyckande och dina teorier. Har du inte några konkreta källor till dina påståenden?harry73 skrev:Även under förra året läcktes info om Rysslands överdödlighet och underrapportering. Dessutom finns det en gammal sanning som redan fanns under sovjettiden att allt som är bra för Rysslands överdrivs med en viss faktor (kommer inte ihåg exakt hur mycket) och allt som är dålig för Ryssland underdrivs med en annan faktor.
Sedan får man gärna vara blåögd och lita på siffrorna från Ryssland, Belarus, Kina, Nord Korea, mm, men det betyder inte att siffrorna är sant.
Jag förstår verkligen inte vad du tycker är kontroversiell i det jag skriver. Är det att Rysslands smittspridning är och var högre än de officiella siffror? Litar du på statistik från Kina, Belarus och Nordkorea? Tror du inte att Rumänien hade väldig låg smittspridning under sommaren och väldig hög smittspridning nu?F frasen_36 skrev:
Att begära källhänvisningar har blivit ett populärt trix i många diskussioner, men det får ju inte ta bort allt sunt förnuft och eget tänkande.
Nej. Varför skulle jag det? Det är inte jag som skapat naturlagarna. Jag bara observerar dom.BirgitS skrev:Står du först i kön för assisterat självmord?
Nej, naturen har ingen förståelse eller vilja och kan inte reglera på det viset. Att t.ex. 10 % av jorden befolkning dör gör inte att koldioxidhalten i luften sjunker.
Nej, allting i naturen strävar inte efter balans utan djur och växter snarast strävar efter att få naturen ur balans genom att försöka få större avkomma hela tiden. De har också lyckats få naturen att ändras många gånger, långt innan människor fanns.
Blir du arg av att varmt dras till kallt med?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Vad menar du är naturlagar i det du skriver?G GVR4 skrev:
Newtons rörelselagar eller andra liknande satser och ekvationer som man brukar räkna som naturlagar verkar inte vara inblandade i vad du påstår.
Nej, varmt dras inte till kallt. Har man en kopp med varmt kaffe och ett glas med kallt vatten så dras de inte till varandra.
Nej det är svårt att se kanske om man inte kan se saker i större perspektiv. Och mugg dras inte till glas. Men varmt dras till kallt och vill utjämna varandra. Det är en naturlag.BirgitS skrev:Vad menar du är naturlagar i det du skriver?
Newtons rörelselagar eller andra liknande satser och ekvationer som man brukar räkna som naturlagar verkar inte vara inblandade i vad du påstår.
Nej, varmt dras inte till kallt. Har man en kopp med varmt kaffe och ett glas med kallt vatten så dras de inte till varandra.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Jag tror nog jag kan se saker i ett större perspektiv om du bara försöker förklara vad du menar.G GVR4 skrev:
Nej, det är inte en naturlag att varmt och kallt vill utjämna varandra. För att ta ett exempel så är varm luft lättare än kall luft och det innebär att i ett rum så kan luften vara varmare närmare taket än längs golvet och luftmassorna försöker inte alls på egen hand utjämna temperaturen mellan sig. Ett annat exempel är att i ett kylskåp utan fläkt är det normalt varmast högst upp och kallast längst ner, ingen utjämning sker av sig själv utan en fläkt behövs om man vill ha samma temperatur i hela kylskåpet.
Det just du för din personliga del, anser är "sunt förnuft & eget tänkande" behöver inte vara korrekta fakta. Därför är det absolut relevant att fråga varifrån dina uppgifter kommer.harry73 skrev:Jag förstår verkligen inte vad du tycker är kontroversiell i det jag skriver. Är det att Rysslands smittspridning är och var högre än de officiella siffror? Litar du på statistik från Kina, Belarus och Nordkorea? Tror du inte att Rumänien hade väldig låg smittspridning under sommaren och väldig hög smittspridning nu?
Att begära källhänvisningar har blivit ett populärt trix i många diskussioner, men det får ju inte ta bort allt sunt förnuft och eget tänkande.
Då frågar jag igenF frasen_36 skrev:
Vad är det du behöver "bevis" på?
- Är det att Rysslands smittspridning är och var högre än de officiella siffror?
- Litar du på statistik från Kina, Belarus och Nordkorea?
- Tror du inte att Rumänien hade väldig låg smittspridning under sommaren och väldig hög smittspridning nu?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Är det inte den typen av påståenden som du har klagat på att jag inte har lämnat källhänvisningar till?harry73 skrev: