Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens Nissens skrev:
Helt klart har du inte koll. Men det är förståeligt om du inte följer nyhetssändningar och andra mer pålitliga källor än expressen…

[länk]

Citat:
”Patienterna säger att de inte nåtts av information kring vaccination, eller så har de inte inte vetat hur de ska gå göra för att vaccinera sig.”
Lever de i ett parallellt universum?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Om man går ordinarie vägen till artikeln så är den bakom betalvägg, när inte din länk fungerade så gjorde jag en sökning på artikeln via tidningens sökmotor och fick träff, men det går tydligen gå förbi betalväggen.

[bild]
[länk]
Har man missat att vaccination är nödvändigt är interagtionsproblemet så mycket större än vi anat.

Det finns alltså grupper i Sverige som efter 1,5 års pandemi inte nåtts av att det finns vaccin och att det hjälper....

Obegripligt
 
  • Gilla
remrag och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Jo det såg vi när du länkade till Kristianstad bladet:rofl:
Länken som @Nissens la upp funka nu för mig med efter en korrigering som Nissens gjorde direkt/medan jag skrev mitt inlägg att den var bakom betalvägg.

Som sagt det går tydligen komma åt artiklar som är bakom betalvägg på ett annat sätt än att vara inloggad.

Ja, det händer ibland (väldigt sällan) att länkar man klistrar in medans man skriver inlägget inte fungerar utan att man måste göra någon ändring.
 
P Pin skrev:
Lever de i ett parallellt universum?
Jag är ledsen att säga det men det är nog du som lever i ett parallellt universum då det i flera orter i Sverige med starka invandrarkulturer finns ett parallellt samhälle sedan många år och många knapp kan nån svenska öht eftersom hela deras samhälle pratar deras modersmål. Klart som fasiken att de då inte tar till sig hur de ska vaccinera sig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Länken som @Nissens la upp funka nu för mig med efter en korrigering som Nissens gjorde direkt/medan jag skrev mitt inlägg att den var bakom betalvägg.

Som sagt det går tydligen komma åt artiklar som är bakom betalvägg på ett annat sätt än att vara inloggad.

Ja, det händer ibland (väldigt sällan) att länkar man klistrar in medans man skriver inlägget inte fungerar utan att man måste göra någon ändring.
Nissens Nissens skrev:
Det funkar
Jag menar varför är Kristianstadbladet mer trovärdigt istället för Expressen eller folkhälsomyndigheyerna.
 
J JBa skrev:
Jag är ledsen att säga det men det är nog du som lever i ett parallellt universum då det i flera orter i Sverige med starka invandrarkulturer finns ett parallellt samhälle sedan många år och många knapp kan nån svenska öht eftersom hela deras samhälle pratar deras modersmål. Klart som fasiken att de då inte tar till sig hur de ska vaccinera sig.
Nejdå. Jag lever i det ”riktiga” samhället, fullt medveten om dessa parallella strukturer. Jag bir omringad av dessa sk utsatta områden. Det var en retorisk fråga.


Man skulle kunna göra parodi på detta med någon som ser människor med munskydd och som ser att allt är stängt och annorlunda mot förr. Och undrar vad som hänt. Som han so efter decennier trodde att andra världskriget fortfarande pågick (om det nu är sant). Fast mer tvärtom .
 
  • Gilla
JBa
  • Laddar…
Snailman
J Jonobe skrev:
Jag hänger inte med här, kan du inte utveckla ditt resonemang?
När det började bli fullt på iva igen för ett tag sedan, så framgick det att en stor del av de intagna inte var vaccinerade och att de varit på besök i sitt hemland, detta tolkar man ju som att de var invandrare bosatta i Sverige, sedan har det ju varit kartor i tidningarna som visat var en stor del av typ stadsdelen inte var vaccinerade, jag antar att det också rörde sig om invandrartäta områden? Av detta skulle följa att många invandrare alltså inte skulle vara vaccinerade, jag har ingen aning om anledningen. Jag bara råkade skriva att det berodde på att de inte ville, det vet jag ej om det är anledningen.

Av ovanstående drogs slutsatsen att det är väldigt mycket större andel invandrare som inte är vaccinerade av gruppen invandrare, jämfört med andelen Svenskar som inte är vaccinerade i gruppen Svenskar.

Det är ju typ 20% som är invandrare, om det då är mer än 50% invandrare på IVA osv.
 
Social grupptillhörighet avspeglas tyvärr även i hälsa och livslängd.

Att avstå eller ta vaccin är en sådan komponent bland många andra.
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
J
Snailman Snailman skrev:
När det började bli fullt på iva igen för ett tag sedan, så framgick det att en stor del av de intagna inte var vaccinerade och att de varit på besök i sitt hemland, detta tolkar man ju som att de var invandrare bosatta i Sverige, sedan har det ju varit kartor i tidningarna som visat var en stor del av typ stadsdelen inte var vaccinerade, jag antar att det också rörde sig om invandrartäta områden? Av detta skulle följa att många invandrare alltså inte skulle vara vaccinerade, jag har ingen aning om anledningen. Jag bara råkade skriva att det berodde på att de inte ville, det vet jag ej om det är anledningen.

Av ovanstående drogs slutsatsen att det är väldigt mycket större andel invandrare som inte är vaccinerade av gruppen invandrare, jämfört med andelen Svenskar som inte är vaccinerade i gruppen Svenskar.

Det är ju typ 20% som är invandrare, om det då är mer än 50% invandrare på IVA osv.
Men vad har det att göra med ditt ursprungliga påstående?
 
K
Nissens Nissens skrev:
Google har väl ingen info, det är bara en sökmotor…
Jag har länge följt individer som är antivaxxare. Det finns många gemensamma nämnare. Många är Konspirationsteoretiker, 5G-motståndare, Homeopater, Alternativmedicinare, Rättshaverister, Platt jord -anhängare, Elöverkänsliga, Chemtrail-troende, m fl. Det tråkiga är att dom infiltrerat politiska partier(SD) framför allt. Dom gapar om yttrandefrihet när den aldrig varit större! Facebook, Instagram m fl. Större delen av deras påstående kommer från QAnon eller ryska påverkansidor.
 
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Snailman
J Jonobe skrev:
Men vad har det att göra med ditt ursprungliga påstående?
Det skrev jag ju i första inlägget där jag nämnde detta.
 
P
P Pin skrev:
Lever de i ett parallellt universum?
Ja, det kan man nog säga. Om man inte kan, eller är dålig på, svenska så är det osäkert om man faktiskt nås av den nödvändiga informationen.

Dessutom tror jag att ganska många invandrare får merparten av sina nyheter från tevesändningar från det förra hemlandet.
 
Redigerat:
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
K Klacken skrev:
Jag har länge följt individer som är antivaxxare. Det finns många gemensamma nämnare. Många är Konspirationsteoretiker, 5G-motståndare, Homeopater, Alternativmedicinare, Rättshaverister, Platt jord -anhängare, Elöverkänsliga, Chemtrail-troende, m fl. Det tråkiga är att dom infiltrerat politiska partier(SD) framför allt. Dom gapar om yttrandefrihet när den aldrig varit större! Facebook, Instagram m fl. Större delen av deras påstående kommer från QAnon eller ryska påverkansidor.
"The Flat Earth Society has members all around the globe!"
 
  • Haha
KristinaRT och 3 till
  • Laddar…
J
Snailman Snailman skrev:
Det skrev jag ju i första inlägget där jag nämnde detta.
Visst, förstår fortfarande inte vad det har att göra med citatet nedan vilket var det som jag tycker är skitsnack.

Snailman Snailman skrev:
Min egen fundering är väl att det kanske kunde hjälpa dem här, som inte vill vaccinera sig, men det känns ju som att sjukvården helst inte alls vill hjälpa dessa.
(covid)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.