Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
J Jocke Best skrev:
Men det är ju roligare att diskutera om man har en åsikt och argumenterar kring den än att sitta still i båten tills facit kommer. Den ynnesten har ju tyvärr inte de som kritiseras. Det är ju att göra det ruskigt lätt för sig.
Jag förstår, försökte själv lägga fram en teori om hur epidemin skulle kunna stoppas.
 
M mickef skrev:
Jag förstår, försökte själv lägga fram en teori om hur epidemin skulle kunna stoppas.
Den kunde inte stoppas, utan utvecklades till en pandemi.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
H HåkanM676 skrev:
Jag är själv över 70 och kan ibland hjälpa några andra som är både yngre och äldre än jag själv, den äldsta snart 83. Det har varit matsmältningen, avföring, ( KOL ) andningsorganen, feber, orkeslöshet, bensår, huvudvärk mm och de gånger jag haft möjlighet har jag kunnat hjälpa dessa personer på ett naturligt sätt med föda och dryck, omslag. Jag är inte utbildad som läkare eller sjuksyster och då jag sett att de vanliga medicinerna inte botar någon så har jag själv tagit reda på det jag vill veta genom böcker o på internet. Som en läkare sa då jag konfronterade honom ang mediciner " medicin botar ingen, dom lindrar symtomen".
Ok, så penicillin botar inte?
Hostmedicin?
Slemlösande?
Sårsava?
Det finns många mediciner som botar sjukdomar. Låter som att det var en okunnig läkare du pratade med… autodidakt kanske? :rofl:
 
Fairlane
H HåkanM676 skrev:
Ang covid och behandling av de personer som blivit sjuka så har kineserna kommit längre än vi. De läkare som använt Ivermektin har lyckats väldigt bra med behandlingen utan nästan inga biverkningar.
Det där går ju rätt emot vad du skrivit tidigare, att medicin är gift. Allt hängde ju på en bra kost etc?

Det jag inte förstår är vad du vill ska hända med alla som blir sjuka för att de har haft dålig kost någon gång i livet? Medicin är gift så det ska inte användas, så det är bättre att de dör?

Har du sett en svårt sjuk bebis någon gång? Någon som överlever tack vare medicin och kanske operationer? Är det också deras dåliga kost som gjort de sjuka? Ska de få medicin (gift) eller ska vi låta de dö?

Trams och flum!
 
  • Gilla
RoAd och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Ok, så penicillin botar inte?
Hostmedicin?
Slemlösande?
Sårsava?
Det finns många mediciner som botar sjukdomar. Låter som att det var en okunnig läkare du pratade med… autodidakt kanske? :rofl:
Nja, hostmedicin och slemlösande är väl just exempel på att ta bort symtom. Sjukdomsorsaken är ju virus eller bakterier i grunden.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
BirgitS tror att smittspridningen går ner om fler vaccinerar sig och jag säger inte att hon har fel men tror att det är en gissning och att vi får svaret i framtiden.
Jo, men precis som hon skriver så finns det redan studier som visar att även smittspridningen går ner bland de som vaccinerats, den försvinner inte, men minskar tydligt.
Detta vet man redan, så vad vinner man på att vänta på något som man redan känner till?
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Nja, hostmedicin och slemlösande är väl just exempel på att ta bort symtom. Sjukdomsorsaken är ju virus eller bakterier i grunden.
Ja, så är det ju, men om man får luftvägarna fria så hjälper det ju kroppen att ta hand om grundproblemet oxå. Men antibiotika är bättre exempel på medicin som botar sjukdomar.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
G GVR4 skrev:
Vad är huvudsyftet med att vaccinera folk?
Jag tror du kommer få olika svar beroende på vem du frågar.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jo, men precis som hon skriver så finns det redan studier som visar att även smittspridningen går ner bland de som vaccinerats, den försvinner inte, men minskar tydligt.
Detta vet man redan, så vad vinner man på att vänta på något som man redan känner till?
Den som väntar får se.
 
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Ja, så är det ju, men om man får luftvägarna fria så hjälper det ju kroppen att ta hand om grundproblemet oxå.
Japp, så kan det vara. Jag hade en gång en svårartad muskelinflammation vid ena skulderbladet och hade jag inte fått recept på stark smärtlindring just för muskelinflammation så hade jag ju inte vågat röra mig och hade blivit stel och fått problem under åratal, men nu åt jag det under en månad, kunde röra mig normalt under tiden och kroppen kunde läka i lugn och ro.

Och nä, det var inget som vare sig kunde förebyggas eller läkas fortare med bättre kost.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ok, så penicillin botar inte?
Hostmedicin?
Slemlösande?
Sårsava?
Det finns många mediciner som botar sjukdomar. Låter som att det var en okunnig läkare du pratade med… autodidakt kanske? :rofl:
Det ligger kanske nåt i det. Det mesta går ju över av sig själv medicinen påskyndar kanske processen och dämpar symtomen som utan behandling kanske skulle bli fatal.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Det ligger kanske nåt i det. Det mesta går ju över av sig själv medicinen påskyndar kanske processen och dämpar symtomen som utan behandling kanske skulle bli fatal.
Just penicillin och liknande antibiotika angriper bakteriernas cellvägg och får då bakterierna att dö så det finns ju olika sorters mediciner. Andra mediciner, som jag nämnt tidigare idag, som medicin mot glaukom (grön starr orsakad av ett förhöjt tryck i ögat som förstör synen) måste man äta livet ut för annars stiger trycket igen.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P Pin skrev:
Den kunde inte stoppas, utan utvecklades till en pandemi.
Med rätt tillvägagångssätt är jag övertygad om att det hade gått.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Det här diagrammet från Israel är intressant eftersom det inte handlar om uppmätta nivåer av antikroppar över tid utan om fall av infektion. (Fast nackdelen är ju att andra faktorer också kan påverka smittspridningen).
[bild]

Kommer tillräckligt många att kunna ha en bra immunitet samtidigt för att effektivt trycka ner smittspridningen?
[Bilden kommer från ett twitterinlägg.]

Visar ju all önskvärd tydlighet att den tredje dosen behövs och den ger en verklig boost för skyddet. Jag har sett liknande data för svår sjukdom och död.

Så varför dör folk nu i Sverige som bara fått två doser och inget hellre vill än att få den tredje?
 
H HåkanM676 skrev:
Ang covid och behandling av de personer som blivit sjuka så har kineserna kommit längre än vi. De läkare som använt Ivermektin har lyckats väldigt bra med behandlingen utan nästan inga biverkningar.

Man behöver inte ta medicin för att undvika blodproppar, det finns naturliga ämnen som gör blodet mer lättflytande, rensar och utvidgar blodkärlen så att bla blodproppar inte bildas. Medicin är bekvämt och de flesta tar det bekväma före att "måsta engagera sig", jobbigt.
Håkan! Du verkar ha remarkabla insikter i immunsystem och kroppsfunktioner. Förstod av ett tidigare inlägg att du inte är purung och eventuellt inte arbetar yrkesmässigt. Men vad gjorde du i ditt tidigare yrkesliv måste man ändå få veta. Mikrobiolog? Läkare? Homeopat eller något annat?
Har du någon forskarutbildning? Farmakologisk utbildning?
Eller är du en autodidakt?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.