818 052 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Det finns studier om det också och sannolik ja. Svininfluensa var en sjukdom som slog hårt mot unga och unga var överrepresenterade i dödsfall. Många unga på IVA den gången.P pmd skrev:
Redigerat:
Ja 5 % är inte att leka med men många har ju haft smittan så konkurrensen kanske bibehålls 20 % i Sverige och så bland yngre lär det vara betydligt mer.timmelstad skrev:Jag blir mest nyfiken som stor fotbollssupporter och har ju bland annat noterat vilka spelare i mitt favoritlag som varit smittade och efter återkomst haft en dipp men nu under ny säsong är flera av dem bättre än de någonsin varit.
Högst anekdotiskt naturligtvis men det gör att jag blir fundersam över om det skulle vara någon generell påverkan på fysisk status och tänker att det måste finnas stora variationer. 5% är en ENORM förlust av den fysiska prestationsförmågan på absolut elitnivå.
Man har sett att mitokondrierna som sköter cellerna energiförsörjning påverkas av covid-19. Kanske är det det man ser resultatet av i fotbollslagen...
Vad snackar du om??? Du protesterade ju mot Birgits påstående om vaccinering + antikroppar efter infektion.M mickef skrev:
Eftersom det tydligen inte var vaccinet du protesterade mot, så måste det ju vara något annat?
Eller protesterar du bara för protesterandets skull???
Det kan ju också bero på att "tvätta händerna" inte har någon betydelse och att munskydd aldrig varit ett krav. Så när man släppte på restriktionerna hände inget stort egentligen.BirgitS skrev:
Men visst är det vaccinet som gör skillnad nu. Inte FHM:s ovetenskapliga rekommendationer.
mickef har faktiskt en poäng, en tanke som dock gick förlorad.Nissens skrev:
Problemet är väl snarare att Micke minns vad han skrev och vet vad han menade, men inte vi…
Jag vet nog vad jag menar, sämre är det med din läsförståelse. Jag håller ju med henne.Nissens skrev:
Vadårå? Nu får man ju kramas.Ulltand skrev:
Då är det väl OK om ovaccinerade kramar dig också?
Har du några belägg på det? Vad jag minns så konstaterades det att svininfluensan var mildare än en vanlig influensa. Det var hysterin i media som eldade på att alla måste vaccinera sig.M mickef skrev: