817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
I den rapporten fanns det över 10.000 personer som hade tagit både en och två sprutor innan liemannen kom på besök. Tycker du att dessa välvilliga solidariska människor också var oansvariga svin?Thos skrev:
Du gör väl skillnad på "icke vaccinerade" och statusen "ovaccinerade"?
Majoriteten av dom som avled hade tagit NOLL sprutor och den faktan går inte att bortförklara. Men inte i närheten av 99,5%. Här är allt i detalj om någon vill fördjupa sig i ämnet.
Källa: https://www.ons.gov.uk/peoplepopula...aths-involving-covid-19-by-vaccination-status
Hur kommer du fram till den slutsatsen?harry73 skrev:
Det handlar knappast om att folk ska få sparken för att de är ovaccinerade. Det tror jag skulle vara ett brott mot LAS.
Vaccinera sig kan man lätt göra genom att ta del av den allmänna vaccineringskampanjen. Det är lite mer komplicerat att hitta ett ställe som kan göra ett test för antikroppar som är juridiskt giltigt.Är det så mycket svårare eller dyrare att fastställa att folk har antikroppar än att vaccinera folk? Det är ju inte något man behöver göra varje vecka. Har man en gång påvisat antikroppar, kan man ju lita på att skyddet finns kvar på samma sätt som man litar på att skyddet finns kvar efter vaccineringen.
Det är dessutom dyrare än att vaccinera sig.
Helt riktigt, men om man rör sig bland folk så har man inte alltid full kontroll över avståndet till närmaste annan människa.Nissens skrev:
Det är ungefär som bilkörning. Det är hyfsat lätt att hålla avstånd till framförvarande bil, men inte lika lätt att hålla avstånd till bakomvarande.
Japp, det är farligt att leva. Det är omöjligt att skydda sig mot allt.P pmd skrev:
Det är ett rimligt antagande att det finns många ovaccinerade med genomgången covidsjukdom, som därmed har naturliga antikroppar. Ca 30% är ett rimligt antagande, men den kan också vara mycket högre om vi antar att folk som redan haft covid är mindre benägen att vaccinera sig. Om ca 20% av befolkningen är ovaccinerade, då handlar det om 30%*2 miljon=600 000 personerP pmd skrev:
Antal vaccinerade utan antikroppar handlar om procenter om ens det, men säg att det är 1%, då blir det 1%*8 miljon=100 000 personer
P pmd skrev:
Ett tryck på bromsen brukar skapa större avstånd på bakomvarande.
Jag ber om ursäkt. Jag läste inlägg #7020 för slarvigt. Ignorera frågan i inlägg #7027.harry73 skrev:Det är ett rimligt antagande att det finns många ovaccinerade med genomgången covidsjukdom, som därmed har naturliga antikroppar. Ca 30% är ett rimligt antagande, men den kan också vara mycket högre om vi antar att folk som redan haft covid är mindre benägen att vaccinera sig. Om ca 20% av befolkningen är ovaccinerade, då handlar det om 30%*2 miljon=600 000 personer
Antal vaccinerade utan antikroppar handlar om procenter om ens det, men säg att det är 1%, då blir det 1%*8 miljon=100 000 personer
Jag blir nyfiken. Vad består egenvärdet i att genomgå en huvudvärk utan hjälpmedel?harry73 skrev: