Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P
M mickef skrev:
I betydelse slinka undan.
Ja, en del antagligen. Vaccinering gör dock att risken att bli smittade bli smittad sänks jämfört med att inte vara vaccinerad givet samma slags beteende.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
karra karra skrev:
Har det skett en förändring i hur Covid-19 klassificeras?
Inte mig veterligt.

M mickef skrev:
Inte mig veterligt.
Tänkte eftersom du hänvisar till covid-19 som en epidemi och inte pandemi.

Nissens
M mickef skrev:
Fel, det är i den här tråden förmodligen BirgitS, som verkar ha bäst koll, som är källa. Jag skulle inte använda dig som informatör.
@BirgitS , kan du som @mickef :s källa bekräfta eller dementera att mer än 1 pers per 1 milj i Sverige avlidit av vaccinering mot Covid?

karra karra skrev:
Tänkte eftersom du hänvisar till covid-19 som en epidemi och inte pandemi.
Jag tänker att man har större förhoppningar att stoppa utbrottet lokalt än globalt i a f verkar det som om länder tänker så också med olika restriktioner, flygförbud och annat.

• Haha
Pin
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, en del antagligen. Vaccinering gör dock att risken att bli smittade bli smittad sänks jämfört med att inte vara vaccinerad givet samma slags beteende.
Det verkar så.

J Jocke Best skrev:
Jag undrar hur du inte i så fall menar det du skriver?

mickef skrev:

På påståendet att man ska vaccinera sig för att undvika smittan svarade jag:
"Att det ska vara så svårt att förstå att man inte unviker smittspridning genom att vaccinera sig
Driver du med mig?

Nissens Nissens skrev:
@BirgitS , kan du som @mickef :s källa bekräfta eller dementera att mer än 1 pers per 1 milj i Sverige avlidit av vaccinering mot Covid?
Är du säker på att du inte blandar ihop diskussionerna?

J
M mickef skrev:
Driver du med mig?
Nej. Vad är det jag missförstått? Du får gärna förtydliga. Skrev du så och var ironisk eller menar du det? Intressant att veta.
Anser du att man undviker smittspridning eller inte om man vaccinerar sig?
Ingen motfråga utan ett enkelt svar.
Eller har du likt en del andra en egen ordlista och en annan betydelse för ordet undvika?

Redigerat:
Nissens
M mickef skrev:
Är du säker på att du inte blandar ihop diskussionerna?
Ja, jag håller fast vid det påståendet du gjorde från början.
Kanske har du blandat ihop det du själv påstått med något annat?

jag försöker reda ut varifrån du fått uppgiften att mer än 1 person per 1 miljon vaccinerade avlidit av vaccinet i Sverige, du angav att BirgitS siffror är källan. Snart får vi se.

Nissens Nissens skrev:
Ja, jag håller fast vid det påståendet du gjorde från början.
Kanske har du blandat ihop det du själv påstått med något annat?

jag försöker reda ut varifrån du fått uppgiften att mer än 1 person per 1 miljon vaccinerade avlidit av vaccinet i Sverige, du angav att BirgitS siffror är källan. Snart får vi se.
Tror det var jag som gjorde den skattningen och Birgitt fyllde på.

Poängen är att det är otroligt mycket farligare att få Covid -19 än att vaccinera sig.

Viruset angriper också ett flertal olika celler i kroppen och kan ge direkta skador på hjärnan, njurar, lever mm.

30 % har kvarstående symtom efter 6 månader sk långtidscovid.För några kan det bli livslångt. Ingen vet säkert varför.

Detta är ingen sjukdom man vill ha så ta vaccinet och maximera din chanser att komma oskadd och levande ur pandemin

Redigerat:
J Jocke Best skrev:
Nej. Vad är det jag missförstått? Du får gärna förtydliga. Skrev du så och var ironisk eller menar du det? Intressant att veta.
Anser du att man undviker smittspridning eller inte om man vaccinerar sig?
Ingen motfråga utan ett enkelt svar.
Eller har du likt en del andra en egen ordlista och en annan betydelse för ordet undvika?
Man undviker inte. Hur definierar du undvika?

Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Tror det var jag som gjorde den skattningen och Birgitt fyllde på.

Poängen är att det är otroligt mycket farligare att få Covid -19 än att vaccinera sig.

Viruset angriper också ett flertal olika celler i kroppen och kan ge direkta skador på hjärnan, njurar, lever mm.

30 % har kvarstående symtom efter 6 månader sk långtidscovid.För några kan det bli livslångt. Ingen vet säkert varför.

Detta är ingen sjukdom man vill ha så ta vaccinet och maximera din chanser att kommer oskadd ur pandemin
Ja, jag personligen har ju helgarderat, det ena ofrivilligt, det andra högst frivilligt. Har klarat mig helskinnad igenom båda.

Men är ändå intresserad av hur man kom fram till att mer än en pers per 1 milj vaccinerade avlidit av vaccinet.

P
harry73 harry73 skrev:
Var får du det ifrån? I slutet av april fanns de 2 milj vaccinerade, och det var fortfarande framförallt de äldre som var vaccinerade, och bara en del hade AZ vaccinet.
Att man sedan Inte kan fastställa ett samband mellan några dödsfall och vaccinet, är inte ett bevis att sambandet inte finns.
Att bevisa att orsaken inte är ett vaccin är en mycket svårare uppgift än att bevisa att ett vaccin är orsaken. (Samband är nog fel ord. Att ett samband finns är klarlagt, men korrelation är inte samma sak som kausalitet).

Om det går att visa att inget av dödsfallen har vaccineringen som orsak så visar det inte att ett dödsfall i framtiden inte kan bero på vaccineringen. Det räcker å andra sidan med att visa att ett av dödsfallen har orsakats av vaccineringen för att fastställa ett orsakssamband.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Man undviker inte. Hur definierar du undvika?
Polisen undviker våld vid ingripande.
Cykelhjälm gör att man undviker hjärnskakning.
Inget utesluter dock det andra. Är du Ulltands brorsa eller nåt?:heart:
Jag kan hålla med dig om du byter ut ordet med tex att man inte eliminerar eller stoppar smittspridningen, åtminstone inte totalt.

Redigerat:
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.