Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Precis, mycket bättre med många vaccinerade personer som inte hamnar lika ofta på sjukhus som ovaccinerade.
På sikt kanske, men akut behövs det behandling.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet ingen som har påstått att vaccinerade människor inte kan smitta. Det enda man brukar säga att de har lägre risk att bli smittade och om de blir smittade så har de oftare inga symtom än ovaccinerade och oftare mildare symtom än ovaccinerade. Folk utan symtom och folk med milda symtom smittar mindre än folk som nyser och hostar för fullt.
Å andra sidan sprider vaccinerade smitta ovetandes om att de är smittspridare, medan ovaccinerade, varse om sina symtom, håller sig undan.

• Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Texan du är arg på mitt inlägg? Det jag skrev är ju sant!
Blev du stött nu? :crysmile:

Hmm fattar inte det här med vaccinering
Blev mer sjuk efter vaccinering än jag hade covid 19 men piggnade till i går men börjar de känna att fått svullnader under armhålorna?Frågade frugan vad tusan händer och hon har en kollega som har en dotter som råkade ut för samma sak.Skumt

• Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Blev mer sjuk efter vaccinering än jag hade covid 19 men piggnade till i går men börjar de känna att fått svullnader under armhålorna?Frågade frugan vad tusan händer och hon har en kollega som har en dotter som råkade ut för samma sak.Skumt
Och hur kan du vet att du inte skulle blivit sjukare om du fått covid?
Att lymfkörtlar svullnar efter vaccinering är vanligt och dessa finns bland annat i armhålorna.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Svullna lymfkörtlar är inte helt ovanligt som biverkning: https://thl.fi/sv/web/infektionssju...mtom/forstorade-lymfkortlar-efter-vaccination

Edit: tvåa på bollen

Redigerat:
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Och hur kan du vet att du inte skulle blivit sjukare om du fått covid?
Att lymfkörtlar svullnar efter vaccinering är vanligt och dessa finns bland annat i armhålorna.
?Har redan haft covid 19 och har en fru och syster som jobbar på covid 19 avdelningarna och dom har inte hört att någon har blivit mer sjuk andra svängen snarare tvärtom.

• Gilla
Angiiez och 2 till
  • Laddar…
P
A Angiiez skrev:
Tänker då inte sitta och länka till allt när de som säger motsatsen inte har sakliga argument och länkar att komma med själva.
Jag skiter i vad "de som säger motsatsen" säger och gör just nu. Jag är bara intresserad av bakgrund till dina lite spektakulära påståenden. Om du vill bli trodd så bör du visa vederhäftigt underlag till dina påståenden.

Om du har rätt så måste vi ju ändra hela coronastrategin från grunden! En sån sak är för viktig för att vifta bort.

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Litar du på Läkemedelsverket?
[länk]

De för statistik på biverkningar och så här ser det t.ex. ut för Modernas vaccin (ett av de vanligare i Sverige) när det gäller avlidna där det SKULLE kunna finnas ett samband med vaccinet (men långt ifrån säkert). Totalt tre dödsfall under 60 års ålder. Ingen under 30. Tycker du det är många i förhållande till hur många som drabbats av Covid?

[bild]

Och här är motsvarande siffror för Pfizers vaccin, där är det 16 under 60 års ålder, varav 2 under 30:
[bild]
Och ÄVEN om samtliga dessa ca 250 dödsfall skulle bero på vaccinet, så bör det sättas i relation till att ca 14 miljoner vaccinationer gjorts hittills, samtidigt som kanske 2-2,5 miljoner svenskar har haft Covid-19 varav drygt 14 000 avlidit.
Det skulle då betyda att viruset är omkring 400 gånger så dödligt som vaccinet.

Redigerat:
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R
A Angiiez skrev:
Vad finns era påståenden att finna då? Varför skulle det vara hittepå när det är allmän information? Ej mitt jobb att styrka då jag svarade på ett påstående som däremot inte går att hitta.
Jag frågade förvisso inte om påståenden, de har du ju redan gjort flera stycken. Jag efterfrågade belägg, vilka jag fortfarande saknar. Du kan m.a.o. inte styrka dem.

Jag vet inte vilket påstående du menar att du svarat på men ett av dina påståenden var att det var värre biverkningar av vaccinet än att bli smittad av corona så det kan jag väl kosta på mig att motbevisa.

Här är statistik för biverkningar av vaccinen i sverige:

https://www.lakemedelsverket.se/sv/...nkta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody1

Död är inte ens med i listan och då är det ändå 13 miljoner doser som getts. Kan du förklara hur detta ens skulle vara i närheten av att bli sjuk i covid som hittills orsakat drygt 14.000 dödsfall?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P
P pegr skrev:
Jag skulle säga att det är absolut tvärt om, du kommer tydligen inte ihåg diskutionerna i början på pandemin då det mättes spridning även när man andades,talade o sjöng. Om man springer runt asymptomatisk så blir ju dom vaccinerade som trojanska hästar.
Menar du att alla som är vaccinerade sprider smitta? Mer än ovaccinerade?

Hade det alltså varit bättre om ingen alls hade vaccinerat sig? Varför i så falll?

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Å andra sidan sprider vaccinerade smitta ovetandes om att de är smittspridare, medan ovaccinerade, varse om sina symtom, håller sig undan.
(. Ja, det är nog därför som det har hamnat så många ovaccinerade på IVA under sensommaren och början av hösten. .)

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
?Har redan haft covid 19 och har en fru och syster som jobbar på covid 19 avdelningarna och dom har inte hört att någon har blivit mer sjuk andra svängen snarare tvärtom.
Hur länge var du sjuk i covid-19? Bekräftade du sjukdom med ett covid-test?
Hur länge var du sjuk efter vaccineringen?

P pmd skrev:
(. Ja, det är nog därför som det har hamnat så många ovaccinerade på IVA under sensommaren och början av hösten. .)
Antagligen.

P
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.