817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Såja, såja. Mopsa inte upp sig.K Krux skrev:
Om du är det minsta intresserad av att jag skall lägga ner en enda minut till av mitt resterande liv för att leda en Obs:Klass med dig som enda elev. Så får du åtminstonne lära dig normal hyfs.
Det du inte begriper, ledsamt nog, är att detta är ett diskutionsforum! Och vad tror du deltagarna gör där? Diskuterar kanske?
Så är det något av detta du inte förstår, är det bara till att fråga en vuxen i din närhet.
Staffans
Det var nog ett av dem mest patetiska inlägg från dig . Hyfs från mig får som sagt dem jag tycker förtjänar det, . Jo jag vet att detta är ett diskussion forum men Om man skriver inlägg och får frågor på det man påstår då svarar man på dessa frågor. Vilket du inte gör. Det är något du verkligen skulle behöva lära dig men tyvärr är inte jag villig att lägga en enda sekund av mitt liv på att lära dig något. Kanske finns någon annan här i gruppen som är snäll och kan visa dig hur man gör. Vi kanske kan frågor efter någon frivillig ?Staffans2000 skrev:Såja, såja. Mopsa inte upp sig.
Om du är det minsta intresserad av att jag skall lägga ner en enda minut till av mitt resterande liv för att leda en Obs:Klass med dig som enda elev. Så får du åtminstonne lära dig normal hyfs.
Det du inte begriper, ledsamt nog, är att detta är ett diskutionsforum! Och vad tror du deltagarna gör där? Diskuterar kanske?
Så är det något av detta du inte förstår, är det bara till att fråga en vuxen i din närhet.
Staffans
Att du skriver ett sådant inlägg som du gör är ju ett tecken på att du inte har några riktiga svar alls på alla frågor du fått och ignorerat. Tråkigt förväntade mig att få iaf ett försök till ett svar från dig men misstog mig där verkar det som
Det brukar vara så att den som saknar argument tar till personangrepp. Jag tycker det är ganska ofta jag ser det från dig. Bättre att du är tyst om du inte kan svara.Staffans2000 skrev:Såja, såja. Mopsa inte upp sig.
Staffans
Och eftersom att svara på direkta frågor inte direkt är din paradgren så blir ju ditt inlägg, förutom att vara riktigt oförskämt, även ironiskt. Ja det är ett "diskutionsforum" och då är det faktiskt förväntat att man besvarar frågor på sina påståenden. Kanske du ska börja med det istället för att förolämpa dina meningsmotståndare.
Jodå, jag har full koll på sannolikheter och konsekvenser. Och de "riktiga siffrorna" är att risken för allvarliga biverkningar med vaccinering är minimala och risken för död och elände med infektionen är liten.P Pin skrev:Jaha men då glömmer vi det. Tack för återkoppling!
Jag får dock intrycket att du inte har klart för dig begreppen risk, sannolikhet och konsekvens som jag försökte förklara nyss. Det är inte mina siffror i sig som är intressanta, utan resonemanget. Är det något som inte var begripligt i mina uträkningar? Har man inte koll på dessa mycket enkla riskkalkyl förstår jag att det kan bli felaktiga slutsatser när risker ska jämföras med varandra.
Sedan kan vi ta riktiga siffror, och behöver faktiskt inte vänta. Det finns ju redan resultat av covid och även biverkningar av vaccinet.
Nja, risken för elände är inte såå liten med en Covid infektion. Det är ju därför vården gått på knäna. Och mörkertalen i post-covid kan vara betydande…M mickef skrev:
Som man frågar, får man svar.K Krux skrev:Det var nog ett av dem mest patetiska inlägg från dig . Hyfs från mig får som sagt dem jag tycker förtjänar det, . Jo jag vet att detta är ett diskussion forum men Om man skriver inlägg och får frågor på det man påstår då svarar man på dessa frågor. Vilket du inte gör. Det är något du verkligen skulle behöva lära dig men tyvärr är inte jag villig att lägga en enda sekund av mitt liv på att lära dig något. Kanske finns någon annan här i gruppen som är snäll och kan visa dig hur man gör. Vi kanske kan frågor efter någon frivillig ?
Att du skriver ett sådant inlägg som du gör är ju ett tecken på att du inte har några riktiga svar alls på alla frågor du fått och ignorerat. Tråkigt förväntade mig att få iaf ett försök till ett svar från dig men misstog mig där verkar det som
Prova att vara lite ödmjuk. Som jag.
Staffans
Men mina frågor sen tidigare då? Dem får jag ju inga svar på alls av dig? Hur kommer det sig? Jag kan inte se att det skulle vara något fel på hur dem är ställda ? Eller är det så enkelt att du inte har några svar?Staffans2000 skrev:
Denna?K Krux skrev:
Isåfall är den redan besvarad.
StaffansK Krux skrev:
Jaså, när höll vården på att knäckas tidigare?M mickef skrev:
Eftersom du tycker att det är stor risk för biverkningar av vaccinerna, så är det mer än ologiskt att du tycker att covidinfektion innebär en liten risk för hälsoproblem.
Hade vaccinerna skapat hälften så mycket hälsoproblem som covid-19 gör så hade INGEN vaccinerat sig…
Vad finner du för fel på detta som gör att du inte vill svara på det?Staffans2000 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-339#post-4403471