817 395 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Nu skrattar jag med dig, som jag oftast gör. För hela denna och övriga Coronatrådar, har blivit en arena för pajkastning.useless skrev:
Intressant som ren underhållning men vetenskapligt helt betydelselös.
Staffans
För att det ingår i deras arbete. Hur vet du något annat?Staffans2000 skrev:
Har du börjat se konspirationer här också nu?
Den här kvalar bland Nissens tio bästa.Nissens skrev:
Vilken värld lever du i? Inte den där du åker jorden runt och sluter affärsavtal, iallafall. För om du gjort det, hade du vetat att människor i allmänhet alltid försöker göra det så bekvämt för sig som möjligt. Läkare inkluderade.
Att tro något annat, är helt befängt.
Dvs. Mörkertalet kan vara mycket stort.
Staffans
Svara på detta??Staffans2000 skrev:Så är det. Ja, iallafall delvis. "Rädd" är ett för kraftigt ord. Eftersom risken för Coronan, är för min egen del väldigt liten, medans osäkerheten för vaccinet är okänd. Förhoppningsvis funkar det nästan som tänkt, men mer troligt kommer det att behövas den ena stöddosen efter den andra i all oändlighet. Det minst sannolika är att det framöver kommer att ge stora skador.
Så med den hypotesen väger "vänta och se" tyngre än eventuell risk med Covid.
Svullnad i armen eller några dagars feber finns överhuvudtaget inte med i ekvationen.
Rädd? Nej! Försiktig? Ja!
Staffans
https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-380#post-4411562
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Har du inte noterat att vaccinet från Astra Zeneca stoppades i Sverige därför att vården rapporterade in dödsfall som biverkningar?Staffans2000 skrev:
Har du inte noterat att biverkningar har lagts till på vaccinernas bipacksedlar under året?
Just för att biverkningar har rapporterats in.
Det spelar ingen roll om 5 eller 50 dödsfall pga. blodkoagulationsrubbning rapporteras in, det blev uppmärksammat redan efter 3 i Norge.
Sjukvården är full av läkare och sjuksköterskor som inte tvekar det minsta att kontakta media vid felförhållanden vilket ju sker väldigt ofta av olika orsaker. Du har aldrig sett det?
Tror du verkligen att ingen i vården skulle berätta att det ligger flera tusen människor på sjukhus pga. vaccinbiverkningar och det är en kraftig belastning för dem?
Och det samtidigt som man har satt igång att beta av vårdskulden.
Om risken för allvarliga vaccinbiverkningar vore lika hög som vid covidsjuka skulle mer än dubbelt så många som legat på sjukhus pga. covid under 1,5 år behövt sjukhusvård på 9 månader pga. vaccinbiverkningar. Det skulle ha lett till totalt kaos i sjukvården och mängder med dödsfall.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Menar du som med TBE-vaccinet?Staffans2000 skrev:
Det är ju tänkt att du ska ha en "stöddos" av det vart tredje år resten av ditt liv. Men det har ju inte hindrat dig från att ta det vaccinet.
Visst är det så.blackarrow skrev:
Jag kan beklaga mig över alla lögnaktiga och korkade inlägg som det nedan, men det hjälper föga eftersom jag antagligen bara sporrar de "upplysta" till nya passande fantasier, trots att jag gång på gång, påpekat att jag tvivlar på "båda sidor". Det är ju därför jag velar någonstans mittemellan.
Med en sådan erfarenhet borde jag lämna coronasandlådan, eftersom det inte leder någonstans, annat än till tidsspillan. Så, visst. Jag är en del av problemet.
Lite lustigt är det iallafall att din tråd mest befolkas av de som har vaccinerat sig och som så gärna vill tala om det och inte av de som inte vaccinerat sig. Trots trådens titelNissens skrev:
Staffans
Då kan du ju börjar svara på frågor gällande dina egna inlägg? Annars kanske dina inlägg tas för lögnaktiga och korkade ?Staffans2000 skrev:Visst är det så.
Jag kan beklaga mig över alla lögnaktiga och korkade inlägg som det nedan, men det hjälper föga eftersom jag antagligen bara sporrar de "upplysta" till nya passande fantasier, trots att jag gång på gång, påpekat att jag tvivlar på "båda sidor". Det är ju därför jag velar någonstans mittemellan.
Med en sådan erfarenhet borde jag lämna coronasandlådan, eftersom det inte leder någonstans, annat än till tidsspillan. Så, visst. Jag är en del av problemet.
Lite lustigt är det iallafall att din tråd mest befolkas av de som har vaccinerat sig och som så gärna vill tala om det och inte av de som inte vaccinerat sig. Trots trådens titel
Staffans
Rent bokstavligt är ju frågeställningen i tråden Varför har ni inte har vaccinerat er, alltså från oss andras perspektiv. Du kanske tänker på tråden Därför har vi inte vaccinerat oss?Staffans2000 skrev:Visst är det så.
Lite lustigt är det iallafall att din tråd mest befolkas av de som har vaccinerat sig och som så gärna vill tala om det och inte av de som inte vaccinerat sig. Trots trådens titel
Staffans
Vaccinerade mig igår(Första dosen) kände inget av varken sprutan eller att man skulle bli öm i armen så det var inget problem.Idag är det värre både trött och feber så känner mig sämre än när jag var sjuk i covid 19.Tycker det är lite skumt att det kan komma så långt efteråt
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Ett dygn efteråt är nog rätt normalt för det tar lite tid för immunsystemet att komma igång.V växelventil skrev:
Anmäl gärna dina biverkningar på Läkemedelsverkets webbplats.
Ja så kan man också se det .J Jocke Best skrev:
Själv såg jag det som en fråga från TS. till de Coronaovaccinerade och inte ännu en tråd där de coronavaccinerade skulle bilda en klubb för inböredes beundran.
Staffans