Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
F
B b8q skrev:
Nä, det är bara att gå in på "Alltd Öppet-appen" och beställa ett test. Men detta kanske var långt innan appen lanserades?
Tror jag inte då det var en ”vaccinerad som var smittad”, alltså rimligt nyligen.

Och det finns oräkneligt många sätt att boka ett test utöver ”Alltid Öppet appen”. Jag har ingen app, visste inte att den fanns och vi har totalt 8 test i familjen. Nu senast pga kontakt med vaccinerad som visade sig vara Delta-smittad.
 
BirgitS
F fsn skrev:
Och det finns oräkneligt många sätt att boka ett test utöver ”Alltid Öppet appen”. Jag har ingen app, visste inte att den fanns och vi har totalt 8 test i familjen. Nu senast pga kontakt med vaccinerad som visade sig vara Delta-smittad.
Jag tror att appen "Alltid Öppet" är just för Region Stockholm.

Det är väl typ 99 % som är smittade av deltavarianten de senaste månaderna.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ahh. Kavalleriet kommer till undsättning:D!
Om du inte förstod vad Birgit skrev, så använde hon som biverkning, en öm axel. Men en biverkning kan ju även vara döden och allt däremellan.

Hänger du med?

Staffans
Så hur många har dött av Vaccinen än så länge då?

Korrigerade stavfel
 
  • Gilla
sysmali
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Så hur många har dött av Vaccinen än så länge då?

Korrigerade stavfel
Det antivaxxarna skjuter in sig på är väl hur många som dör MED vaccinen, inte AV…
 
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det antivaxxarna skjuter in sig på är väl hur många som dör MED vaccinen, inte AV…
Jo men problemet är ju att man kan inte vara säker att nån har dött AV Covid förrns de gjort en undersökning av dödsorsak. Därav rapporteras ju att folk dör MED Covid. Men att alla de som avlidit skulle gjort det ändå är ju så osannolikt speciellt de som haft dolda underliggande orsaker.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens
T Tommynorskens skrev:
Jo men problemet är ju att man kan inte vara säker att nån har dött AV Covid förrns de gjort en undersökning av dödsorsak. Därav rapporteras ju att folk dör MED Covid. Men att alla de som avlidit skulle gjort det ändå är ju så osannolikt speciellt de som haft dolda underliggande orsaker.
Nja, 13 av de 20 åren innan 2020 hade högre dödlighet i Sverige än 2020 enligt SCB, så visst hade många som gick bort med Covid-19 under 2020 sannolikt gått bort i närtid oavsett.

Dessutom var dödligheten ovanligt låg i Sverige 2019, så det kan ha funnits ovanligt många sköra i landet 2020.
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Ötergörlandaslän gjorde en granskning hur många som man trodde hade dött i covid 19 visade sig att 15%hade dött av andra orsaker och inte i covid 19.
 
  • Gilla
  • Wow
Texan och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
T Tommynorskens skrev:
Att läkaren fnyser åt nån och inte tar dem på allvar är beklagligt, men som nån sa om man tycker att läkare inte tar en på allvar och rapporterar in eventuella biverkningar eller i allmänhet behandlar en illa så kkan man anmäla dem.
Jodå. Anmäla kan man. Men sjukvårdspersonalen och framförallt läkarna (likt polisen) är insmorda med ett nästan ogenomträngligt pansar gjort av "vetenskap och beprövad erfarenhet".
75% av alla anmälningar lämnas utan åtgärd direkt. Av de resterande 25% åker 75% av dem i papperskorgen. Så av hundra anmälningar resulterar lite drygt 6 stycken till någon form av åtgärd. Vanligtvis en erinran, vilket är den mildaste formen av ajabaja.

Staffans
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jodå. Anmäla kan man. Men sjukvårdspersonalen och framförallt läkarna (likt polisen) är insmorda med ett nästan ogenomträngligt pansar gjort av "vetenskap och beprövad erfarenhet".
75% av alla anmälningar lämnas utan åtgärd direkt. Av de resterande 25% åker 75% av dem i papperskorgen. Så av hundra anmälningar resulterar lite drygt 6 stycken till någon form av åtgärd. Vanligtvis en erinran, vilket är den mildaste formen av ajabaja.

Staffans
Antar att du har jobbat med sådan här anmälningar eller känner nån som jobbat med det? Alternativt har en länk till de siffror du så enkelt vräker ur dig som fakta?
 
  • Gilla
sysmali och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jaså? Vad står det nedan, då?


Staffans
Nu är det väl så att jag hoppas att ni inte vaccinerar er för att ni eventuellt får lite ont i armar några timmar/dagar? Utan för att ni är rädda för att ni kanske stryker med eller får allvarliga men för resten av livet?
 
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
De ytterligt få som hamnar på sjukan pga vaccin rapporteras via vården.

Det gäller även de mängder med människor som hamnar på intensivvården och bårhusen med Covid infektion…

Så du och dina grannar kan slappna av vad gäller rapporteringen, detta är ingen issue. Besviken?
Hur vet du det? Du och din beskyddare är tydligen även med på alla sjukhus, hela tiden och övervakar alla läkares administriva tid. För om ni inte gör det. Vad gör ni då? Gissar, kanske?

Staffans
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Staffans2000
T Tommynorskens skrev:
Nu är det väl så att jag hoppas att ni inte vaccinerar er för att ni eventuellt får lite ont i armar några timmar/dagar? Utan för att ni är rädda för att ni kanske stryker med eller får allvarliga men för resten av livet?
Så är det. Ja, iallafall delvis. "Rädd" är ett för kraftigt ord. Eftersom risken för Coronan, är för min egen del väldigt liten, medans osäkerheten för vaccinet är okänd. Förhoppningsvis funkar det nästan som tänkt, men mer troligt kommer det att behövas den ena stöddosen efter den andra i all oändlighet. Det minst sannolika är att det framöver kommer att ge stora skador.
Så med den hypotesen väger "vänta och se" tyngre än eventuell risk med Covid.
Svullnad i armen eller några dagars feber finns överhuvudtaget inte med i ekvationen.

Rädd? Nej! Försiktig? Ja!

Staffans
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Rädd? Nej! Försiktig? Ja!

Staffans
Problemet är väl att du är försiktig med fel sak.
Ungefär som att säga ”Nej, jag är inte flygrädd, men OM nåt händer så går det ju nästan säkert åt skogen. Så jag tar bilen till Spanien istället för att flyga, det känns säkrare. Då kan jag ju dessutom påverka körningen själv”.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Problemet är väl att du är försiktig med fel sak.
Ungefär som att säga ”Nej, jag är inte flygrädd, men OM nåt händer så går det ju nästan säkert åt skogen. Så jag tar bilen till Spanien istället för att flyga, det känns säkrare. Då kan jag ju dessutom påverka körningen själv”.
Nej!
Du har din tro och jag har min. Någon sanning, finns inte.

Staffans
 
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Problemet är väl att du är försiktig med fel sak.
Ungefär som att säga ”Nej, jag är inte flygrädd, men OM nåt händer så går det ju nästan säkert åt skogen. Så jag tar bilen till Spanien istället för att flyga, det känns säkrare. Då kan jag ju dessutom påverka körningen själv”.
Vaccinmotståndarnas bristande förmåga till riskkalkylering var avhandlad redan i trådens 100 första inlägg. Jag tror inte du lyckas övertyga Staffan den här gången heller.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.