817 606 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 643 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 643 inlägg
Tror jag inte då det var en ”vaccinerad som var smittad”, alltså rimligt nyligen.B b8q skrev:
Och det finns oräkneligt många sätt att boka ett test utöver ”Alltid Öppet appen”. Jag har ingen app, visste inte att den fanns och vi har totalt 8 test i familjen. Nu senast pga kontakt med vaccinerad som visade sig vara Delta-smittad.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag tror att appen "Alltid Öppet" är just för Region Stockholm.F fsn skrev:
Det är väl typ 99 % som är smittade av deltavarianten de senaste månaderna.
Jo men problemet är ju att man kan inte vara säker att nån har dött AV Covid förrns de gjort en undersökning av dödsorsak. Därav rapporteras ju att folk dör MED Covid. Men att alla de som avlidit skulle gjort det ändå är ju så osannolikt speciellt de som haft dolda underliggande orsaker.B b8q skrev:
Nja, 13 av de 20 åren innan 2020 hade högre dödlighet i Sverige än 2020 enligt SCB, så visst hade många som gick bort med Covid-19 under 2020 sannolikt gått bort i närtid oavsett.T Tommynorskens skrev:
Dessutom var dödligheten ovanligt låg i Sverige 2019, så det kan ha funnits ovanligt många sköra i landet 2020.
Ötergörlandaslän gjorde en granskning hur många som man trodde hade dött i covid 19 visade sig att 15%hade dött av andra orsaker och inte i covid 19.
Jodå. Anmäla kan man. Men sjukvårdspersonalen och framförallt läkarna (likt polisen) är insmorda med ett nästan ogenomträngligt pansar gjort av "vetenskap och beprövad erfarenhet".T Tommynorskens skrev:
75% av alla anmälningar lämnas utan åtgärd direkt. Av de resterande 25% åker 75% av dem i papperskorgen. Så av hundra anmälningar resulterar lite drygt 6 stycken till någon form av åtgärd. Vanligtvis en erinran, vilket är den mildaste formen av ajabaja.
Staffans
Antar att du har jobbat med sådan här anmälningar eller känner nån som jobbat med det? Alternativt har en länk till de siffror du så enkelt vräker ur dig som fakta?Staffans2000 skrev:Jodå. Anmäla kan man. Men sjukvårdspersonalen och framförallt läkarna (likt polisen) är insmorda med ett nästan ogenomträngligt pansar gjort av "vetenskap och beprövad erfarenhet".
75% av alla anmälningar lämnas utan åtgärd direkt. Av de resterande 25% åker 75% av dem i papperskorgen. Så av hundra anmälningar resulterar lite drygt 6 stycken till någon form av åtgärd. Vanligtvis en erinran, vilket är den mildaste formen av ajabaja.
Staffans
Hur vet du det? Du och din beskyddare är tydligen även med på alla sjukhus, hela tiden och övervakar alla läkares administriva tid. För om ni inte gör det. Vad gör ni då? Gissar, kanske?Nissens skrev:
Staffans
Så är det. Ja, iallafall delvis. "Rädd" är ett för kraftigt ord. Eftersom risken för Coronan, är för min egen del väldigt liten, medans osäkerheten för vaccinet är okänd. Förhoppningsvis funkar det nästan som tänkt, men mer troligt kommer det att behövas den ena stöddosen efter den andra i all oändlighet. Det minst sannolika är att det framöver kommer att ge stora skador.T Tommynorskens skrev:
Så med den hypotesen väger "vänta och se" tyngre än eventuell risk med Covid.
Svullnad i armen eller några dagars feber finns överhuvudtaget inte med i ekvationen.
Rädd? Nej! Försiktig? Ja!
Staffans
Problemet är väl att du är försiktig med fel sak.Staffans2000 skrev:
Ungefär som att säga ”Nej, jag är inte flygrädd, men OM nåt händer så går det ju nästan säkert åt skogen. Så jag tar bilen till Spanien istället för att flyga, det känns säkrare. Då kan jag ju dessutom påverka körningen själv”.
Nej!B b8q skrev:
Du har din tro och jag har min. Någon sanning, finns inte.
Staffans
Vaccinmotståndarnas bristande förmåga till riskkalkylering var avhandlad redan i trådens 100 första inlägg. Jag tror inte du lyckas övertyga Staffan den här gången heller.B b8q skrev: