Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS
P pmd skrev:
En felaktig slutsats. Det finns all anledning att vaccinera sig ändå.
Du missade nog den dubbla negationen.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P pmd skrev:
Folk som har att fått organ transplanterade brukar ta medel som hämmar immunförsvaret för att minska risken för avstötning.
Japp, och därför får de nu en tredje dos vaccin.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det har jag gjort. Flera gånger, till och med :D.
"Medelålders". Betyder samma i Italien som här.

Staffans
Nej, det gör det inte. Det är ett spann och subjektivt och de har inte samma livslängd i Italien och de har en högre andel sjuka med underliggande besvär i den äldre befolkningen. Det var en av anledningarna till att de drabbades så väldigt illa av pandemin.

• Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
[länk]
Jag ser inte riktigt var just dessa slutsatser framkommer i artikeln, kanske för att jag inte får läsa hela innan jag får en banner, kan du hjälpa mig?

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
F
P pmd skrev:
Det är ett välkänt fenomen och kallas för "confirmation bias" på utrikiska. På svenska tror jag inte att det finns en lika klatschig term, men en del kallar det för bekräftelsefördom.
Japp. Och konsekvensen av det är att det är ytterst få vaccinmotståndare som faktiskt dör i Covid :crysmile::crysmile:

Staffans2000
P pmd skrev:
(Det är lite lustigt att nästan alla som rekommenderar ivermektin mot covid-19 stavar det med c istället för k. Vaaad kan det bero på? :D )
Det beror nog på att läkemedel överlag både benämns och stavas på alla möjliga sätt, liksom "medicinska" termer i allmänhet. Se. MediCin. Redan där kom ett C. Sedan har vi Kardiolog. Eller är det en Cardiolog:thinking::D. Du ser!
Sjukvården formligen dryper av möjliga C:n. Så, hade du inte varit en vän av konspirationsteorier, skulle du säkert sett det jag ser:D.

Staffans

• Ledsen
remrag
  • Laddar…
BirgitS
Jag pratade även med en Polskfödd läkare som påstod att hon inte får rekommendera kamomillte framför ett läkemedel mot halsont.
Kamomillte brukar väl anses vara lugnande. Däremot honung i teet kan ju kännas bra när man har ont i halsen. Rekommenderas av 1177 vid sömnproblem. Så förutom att du har en massa inaktuell info i ditt inlägg så är det dessutom sånt som inte stämmer i Sverige.

Här har ju också apoteket listor med de billigaste produkterna som ska användas i stället för det som läkarna skriver ut.

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Kamomillte brukar väl anses vara lugnande. Däremot honung i teet kan ju kännas bra när man har ont i halsen. Rekommenderas av 1177 vid sömnproblem. Så förutom att du har en massa inaktuell info i ditt inlägg så är det dessutom sånt som inte stämmer i Sverige. Här har ju apoteket listor med de billigaste produkterna som ska användas i stället för det som läkarna skriver ut.
Du har rätt som vanligt! Salviate, var det. Att mutkulturen slutligen baxats ut eller åtminstone minskat, sedan jag prstade med dem, är som sagt var, goda nyheter.

Att hindra ett utbyte av tillverkare fixar läkaren lätt genom att kryssa i rutan -får ej bytas ut. Men det visste du säkert redan?!

Staffans

BirgitS
Du har rätt som vanligt! Salviate, var det. Att mutkulturen slutligen baxats ut eller åtminstone minskat, sedan jag prstade med dem, är som sagt var, goda nyheter.

Att hindra ett utbyte av tillverkare fixar läkaren lätt genom att kryssa i rutan -får ej bytas ut. Men det visste du säkert redan?!

Staffans
Salviate har jag inte hört talas om förut och när jag söker på det verkar det även föreslås för magproblem, svettningar, ryggbesvär mm. (måste vara praktiskt med sådant som hjälper mot så mycket helt olika problem). Många kryddväxter är antiseptiska och då särskilt sådana man brukar ha till långkok, som mejram eller timjan i ärtsoppan, lagerblad mm. i köttgrytor. Men det är ju inte samma sak som att det har någon effekt mot virus och ändå mindre när man redan har insjuknat och egentligen har mer problem med vad kroppens immunsystem hittar på.

Jag vet att det finns en sån ruta på receptet men också att läkaren får stå till svars om det görs i onödan. Tillåtet är t.ex. när patienten är allergisk mot ett ämne som används i den billiga produkten men det ämnet inte finns i den föreskrivna produkten. Det har inte varit ikryssat någonsin på de recept som har föreskrivits i min familj och inte heller på de recept som jag har hjälpt gamla släktingar att köpa.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
F
Det var ju glädjande nyheter att även den branschen saneras fån sin gamla mutkultur.

Kan tillägga att min gamle rörmokarchef fick semestrarna betalda av de stora Svenska tillverkarna av kranar, rör o.dy. under täckmanteln "konferens". Då var det Mallis, som gällde. :cool::love::beer::beer::beer::beer::beer::mad::coffee::sick::cool:.

Staffans
Och han brukade blåsa rent rören på kärringarna i kvarteret och var med andra ord läkare eller vart vill du komma med det inlägget?

Att hela jävla byggbranchen är Texas vet vi redan och att elektriker och rörpulare är de värsta av dom vet vi med.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
Och han brukade blåsa rent rören på kärringarna i kvarteret och var med andra ord läkare eller vart vill du komma med det inlägget?

Att hela jävla byggbranchen är Texas vet vi redan och att elektriker och rörpulare är de värsta av dom vet vi med.
Tips.
Gör som jag. Vänta med att trycka på "Skicka" tills du är något sånär nykter.:beer:
Eller citerar du fel inlägg?

Staffans

harry73
Redigerat:
harry73 harry73 skrev:
Intressant artikel om barnvaccinering:
[länk]

Artikeln är från TT, så den finns kanske också i andra tidningar ifall den är bakom betallösning
Det är ju klart att man vaccinerar barnen delvis för de ovaccinerades skull, för att minska risken att de stackarna åker på smittan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.