816 981 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Tack. Igen Nissens! du är helt obetalbart obegripligt oklok!Nissens skrev:Det har svarats, men du har antagligen inte läst.
Inget av det som räknas upp är någon pandemi som riskerar att orsaka överbelastning i sjukvården.
Sjukvården är dimensionerad för att hantera dem, men inte en pandemi.
Du försöker bara projicera på något som inte berör det verkliga problemet. Och rättfärdiga ditt beslut att bidra till att öka risken för vårdpersonal och övriga medmänniskor.
Så. De vanliga riskbeteendena som genererar frakturer, förgiftningar, hjärtproblem, ja, vad som helst, belastar inte sjukvården, för det är den dimentionerad för. Ett fantastiskt resonemang.
Så. Om du dagligdags kör omkring med din bil proppfull av ditt vanliga braatthaskräp, är det inget problem. För allt får ju plats, även om du måste knöka lite. Men så hittar du ännu en kartong med oemotståndligt innehåll. Yammi, tänker du. -Den tar jag också! Så ut åker en gammel kartong och vips, har du plats för den nya. Hajar du nu då?
Staffans
Du kan ju hålla på med ditt ältande om andra patientgrupper, men det förändrar inget om pandemin. Var har jag påstått att de inte belastar vården???Staffans2000 skrev:Tack. Igen Nissens! du är helt obetalbart obegripligt oklok!
Så. De vanliga riskbeteendena som genererar frakturer, förgiftningar, hjärtproblem, ja, vad som helst, belastar inte sjukvården, för det är den dimentionerad för. Ett fantastiskt resonemang.
Så. Om du dagligdags kör omkring med din bil proppfull av ditt vanliga braatthaskräp, är det inget problem. För allt får ju plats, även om du måste knöka lite. Men så hittar du ännu en kartong med oemotståndligt innehåll. Yammi, tänker du. -Den tar jag också! Så ut åker en gammel kartong och vips, har du plats för den nya. Hajar du nu då?
Staffans
Jag skrev supertydligt att vården är dimensionerad för att hantera det. Den är INTE dimensionerad för att hantera en pandemi.
Om du inte förstår så läs det igen, repetera tills poletten trillar ner.
För detta är enkel logik.
Det har jag aldrig påstått, heller! Tvärs om faktiskt. Jag har vid ett flertal tillfällen skrivit att jag har några bekanta som förser mig med uppgifter, Ofta genom att jag får se dokument från FDA och läkemedelsbolagen. Ibland i en sådan mängd och blandning att jag inte hinner kolla på alla. För själv är jag i grund och botten medicinskt, rätt så ointresserad. Jag är fullt nöjd med att min kropp fungerar så bra, som den ändå gör. Förutom en tilltagande Artros. Att ha tandvärk i händer och fötter, är inget att rekommendera.R RoAd skrev:
Så. Hur tycker du att selekteringen av alla riskbeteenden skall utföras på sjukhusen?
Staffans
Men om ett eller flera andra riskbeteenden tas bort, finns det plötsligt plats för Coronapatienter. Eller hur?Nissens skrev:Du kan ju hålla på med ditt ältande om andra patientgrupper, men det förändrar inget om pandemin. Var har jag påstått att de inte belastar vården???
Jag skrev supertydligt att vården är dimensionerad för att hantera det. Den är INTE dimensionerad för att hantera en pandemi.
Om du inte förstår så läs det igen, repetera tills poletten trillar ner.
För detta är enkel logik.
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Nej, det är Malta som har vaccinerat flest i Europa 80 % av hela befolkningen, följt av Island med 77 % och sen Danmark och Spanien med 73 %.V växelventil skrev:
Ovanstående länder har mycket liten smittspridning jämfört med Storbritannien med sina 63 % vaccinerade.
https://ourworldindata.org/explorer...false&country=GBR~DNK~DEU~ESP~ITA~SWE~ISL~MLT
https://nyheder.tv2.dk/samfund/hvor-mange-er-vaccineret-i-danmark-nyeste-vaccinetal-overblik
Du har nog rört ihop länderna, set är lätt hänt när man lyssnar i stället för att läsa.
Att hålla på med siffror om andelen vaccinerade bland de vuxna blir tokigt när man jämför med smittspridningen som ju sker i alla åldrar.
Ja, enligt Huawei kommer chipet nästa år uppgraderas med gratis internetaccess och appar kopplade till kroppens sinnen. Äntligen blir vi av med mobilzombies på gatorna!V växelventil skrev:
Aj fan! Kan det vara så? Kanske det är värt risken att vaccinera sig, för att slippa dom. Tänk så många barn som skulle räddas ifall föräldrarna var mer uppmärsamma på vad de höll på med, än att lägga in att de käkat omelett istället för kokta ägg, på Facebook.arneri68 skrev:
Staffans
Du missar att Coronapatienter har drabbats av en infektion. Infektionerna kan ganska enkelt och snabbt minskas, om än inte förhindras helt.Staffans2000 skrev:
Det blir inte plötsligt fler vårdplatser om folk slutar äta socker, dricka öl och motionerar mera etc.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Positivt PCR-test, visst kan det vara felaktigt svar men i så fall var det en konstig förkylning som börjar med hosta följt av heshet för att sen bli snuva efter några dagar. Vi brukar smitta varandra med förkylningar också. Och lika underligt hur jag blev smittad.P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg