817 480 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Nu ska vi inte heller överdriva risken med mässling. Ja det var ett stort problem för hundra år sen och många barn dog i mässlingen, men redan innan vaccineringen började i Sverige, gick dödsfallen ner ordentlig.timmelstad skrev:
Jag hade mässling när jag var ung och jag minns inte så mycket av det faktiskt, men enligt mina föräldrar är det inte kul att ha barn med mässling. För mig gick det dock bra. Påssjukan däremot gav mig en hjärnhinneinflammation så visst är det bra med vaccin. Men ändå måste man kunna diskutera vaccin på ett vuxet sätt.
Och hatet jag ser här i tråden skrämmer mig faktiskt lite.
Nissens skrev:Inget av det du räknar upp riskerar att knäcka sjukvården.
En överbelastad sjukvård har varit den stora faran hela tiden. Ingen annan sjukdom i Sverige utgör det hotet.
Du griper efter halmstrån och klankar ner på andra som faktiskt visat mod och tagit ansvar i pandemin.
De som väljer att inte bekämpa pandemin har inte visat något av det…
helt rätt. Det är ju allas ansvar att stoppa smittspridningen och avlasta våran sjukvård . Men det finns ju dom som verkar ha väldigt svårt att förstå det. Som jag ser det är vaccinet det enda rätta .Nissens skrev:
Att svälja riktigt jävla långsökt propaganda från illasinnade element har knappast så mycket med begåvning att göra. Begåvning brukar användas som en beskrivning av fallenhet för en färdighet. Det har knappast heller så mycket med intelligens att göra. Intelligens är ett mycket luddigt begrepp och brukar ofta definieras operationellt vilket gör att det kan spreta mycket.F fsn skrev:
Det har mer med utbildning och bildning att göra. Den som är dåligt utbildad har brist på kunskaper och den som är obildad har bristande förmåga att föra resonemang baserat på andras (och egna, förvisso!) erfarenheter.
Det duger inte att skälla ut folk för att de är outbildade och obildade. Det är sällan deras eget fel.
Japp. Som du ser det. Men alla ser det inte som du. Så om Nissens kommer att få rätt, vet ingen ännu. Allra minst, han själv. Vi får vänta och se. Hur svårt kan det vara att förstå.K Krille_90_ skrev:
Doris! Lär dem! Nä, förresten, Shaking Stevens gör det minst lika bra. Källa på det?
Givetvis. Undertecknad var där, när han drog loss i Skandinavium.
Bonusspår. Gamla trettiofyran.
Staffans Stevens
Redigerat:
Jag tror att det är ganska lätt att hitta statistik över hur många som har behövt sjukvård pga convid-19.V växelventil skrev:
Hur sjuka (eller inte) vi här i tråden eller på ditt jobb har varit är tämligen insignifikant.
Det är riskfyllt, men hur riskfyllt det är beror på massor av faktorer, av vilka man kan påverka ganska många själv. En del riskfaktorer kan man inte påverka.harry73 skrev:
Det är på liknande sätt med covid-19.
Men de flesta kan man påverka själv. Till exempel de som otaliga gånger räknats upp tidigare i dessa trådar, men som ingen vågat/kunnat besvara.P pmd skrev:
Staffans
Ur artikeln:blackarrow skrev:Annars finns det andra sätt att skaffa sig antikroppar. Någon annans som man klonat upp i stora mängder.
Desperate Texas doctors turn to antibody treatments to slow down surging COVID-19 hospitalizations
[länk]
Tror behandlingen kostar runt 10-20’000kr och ges inom några dagar efter man testat positivt om de ska ha effekt på utgången.
ochThe Texas Tribune skrev:
Dr. Emily Briggs skrev: