816 748 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Men hur ser siffrorna ut för icke coronasmittade? Hur brukar en Augusti utan corona? Sen är jag nyfiken hur såg det ut för ett år sedan?timmelstad skrev:
Det är mycket siffror som fattas för att man skunna få en uppfattning om problemet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
1. Att ha högt blodtryck, diabetes, kronisk lungsjukdom, kronisk hjärtsjukdom eller vara mycket fet påverkar inte resultatet av det där testet du brukar skriva om. Man har inte dåligt immunsystem för att man tillhör de grupperna.V växelventil skrev:
2. Allt jag räknade upp är riskfaktorer (det finns fler) för sjukhusvård.
3. Alla som har legat på IVA har inte tillhört någon riskgrupp. Det har varit 323 män i gruppen 20-39 år varav minst 30 % inte tillhört någon riskgrupp.
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
För ett år sen var alla ovaccinerade.Bananskalare skrev:
För ett år sen låg 19 st på IVA idag är det 46 st.
Nej det är det inte.Bananskalare skrev:
harry73 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 807 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 807 inlägg
Alfa-varianten smittade ju i sin tur mer än den ursprungliga.V växelventil skrev:
Om vi bortser från den detaljen och om vi bortser från den viktiga delen att det inte på förhand går att avgöra vilka som riskerar att bli allvarligt sjuka (bortsett från äldre och sköra) så skulle hela tanken med att injicera alfa-varianten hos befolkningen "under kontrollerade former" inte fungera. Dels skulle det tagit alldeles för lång tid som jag redan skrivit och dels så är jag fullständigt övertygad om att du skulle ha betydligt färre som ställde upp på det än på vaccinationen. Vaccinerar jag mig så mår jag kanske lite dåligt en dag, istället för att vara sjuk en vecka (om vi bortser från de som får värre reaktioner i båda fallen). Inte heller tror jag att särskilt många av de som misstor den medicinska vetskapen och föredrar att trycka i sig medicin för hästar skulle vara intresserade, men vem vet. Man skulle helt enkelt inte nå tillräckligt många, således även ur den aspekten en dålig idé.
Fast nu fanns inget vaccin när det här var aktuellt.Fairlane skrev:Alfa-varianten smittade ju i sin tur mer än den ursprungliga.
Om vi bortser från den detaljen och om vi bortser från den viktiga delen att det inte på förhand går att avgöra vilka som riskerar att bli allvarligt sjuka (bortsett från äldre och sköra) så skulle hela tanken med att injicera alfa-varianten hos befolkningen "under kontrollerade former" inte fungera. Dels skulle det tagit alldeles för lång tid som jag redan skrivit och dels så är jag fullständigt övertygad om att du skulle ha betydligt färre som ställde upp på det än på vaccinationen. Vaccinerar jag mig så mår jag kanske lite dåligt en dag, istället för att vara sjuk en vecka (om vi bortser från de som får värre reaktioner i båda fallen). Inte heller tror jag att särskilt många av de som misstor den medicinska vetskapen och föredrar att trycka i sig medicin för hästar skulle vara intresserade, men vem vet. Man skulle helt enkelt inte nå tillräckligt många, således även ur den aspekten en dålig idé.
1.trodde du hade fattat det att den gruppen faller ut naturligt.BirgitS skrev:1. Att ha högt blodtryck, diabetes, kronisk lungsjukdom, kronisk hjärtsjukdom eller vara mycket fet påverkar inte resultatet av det där testet du brukar skriva om. Man har inte dåligt immunsystem för att man tillhör de grupperna.
2. Allt jag räknade upp är riskfaktorer (det finns fler) för sjukhusvård.
3. Alla som har legat på IVA har inte tillhört någon riskgrupp. Det har varit 323 män i gruppen 20-39 år varav minst 30 % inte tillhört någon riskgrupp.
[länk]
2.se svar 1
3.Men det är 70%som tillhörde riskgrupp
Fast det verkar som att hade varit 1000 personer som var vaccinerade så hade det inte varit något problem men 1000 ovaccinerade hade blivit ett himla problem.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
1. Vad menar du med faller ut naturligtV växelventil skrev:
3. Nej, det var minst 30 % som inte tillhörde en riskgrupp. Eftersom många har flera riskfaktorer så blir det fler som inte tillhör någon riskgrupp. Men sidan jag hänvisade till tar inte hänsyn till det.
4. Förstår inte alls vad du menar.