Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Efterforskning som baseras på "oberoende" media typ ETC har säkert öppningar för En ding ding värld.
ETC är ungefär lika oberoende som SvD, DN, Expressen, Aftonbladet eller för den delen t.ex. Östgötacorren.

Alla tidningarna har en politisk färg/följer en ideologisk idé på sin ledarredaktion, och även ämnesval i analyserande artiklar eller i kulturartiklar, styrs mer eller mindre av den ideologiska idé som tidningsägaren satt för respektive tidning.

Alla stora svenska tidningar brukar återrapportera fakta om nyhetshändelser på ett rimligt korrekt sätt. T.ex. resultatet i en fotbollsmatch, eller var en bilolycka ägde rum, eller för den delen återrapportera officiell statistik, samt ange källor till statistik.

Om du inte gillar feminism, allmänna vänsteråsikter som minskade klyftor, att få bort "marknadsskolan, eller att man vill fokusera på klimatfrågor, så gillar du inte den tidning som framför sådana åsikter.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska jag förutsätta att du är yngre än 30 år?
Särskilt när det står i din profil att du är 47.

Dessutom var den rekommenderad även för de yngre än 30 år i mer än ett halvår så du hade ju gott om tid att vaccinera dig.

Du tramsar ju bara.
Eller är det så att du har missat informationen om att den ändrade rekommendationen bara gäller 30 år och yngre?
Eller, var det så att du egentligen visste det, men den info och anledningen passar inte i din verklighetsuppfattning? Blir liksom syntax error i hjärnan.
Du ser, du har fått skador av covid och så försöker du dra ner i fallet så många som möjligt med dig.
Upp till 30år=dåligt.
Från och med 31 år=bra.
Är det så du uppfattar det? Varför skulle jag riskera något även om jag är äldre än 30år? Det är inte värt det, speciellt med tanke att jag haft Covid. Hur tänker du egentligen?
Enda anledningen är att du försöker dra ner mig i skiten så det känns lättare för dig, eller hur?
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Upp till 30år=dåligt.
Från och med 31 år=bra.
Är det så du uppfattar det? Varför skulle jag riskera något även om jag är äldre än 30år? Det är inte värt det, speciellt med tanke att jag haft Covid. Hur tänker du egentligen?
Enda anledningen är att du försöker dra ner mig i skiten så det känns lättare för dig, eller hur?
Statistiken visar att risken för hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation efter vaccination med vissa vaccinsorter är åldersberoende. Vad är det för konstigt med det?
Finns ju liknande när det gäller andra vacciner som gör att vissa vaccinsorter rekommenderas till barn och vissa till vuxna.

Det var du som påstod att du inte hade något emot andra vaccintyper än mRNA-baserade. Men nu har det ju visat sig vara en lögn.

Jag har inte alls någon lust att dra dig ner i någon skit eftersom jag inte anser att vaccination är skit utan tvärtom väldigt bra. Däremot upplever jag att du försöker dra mig ner i något skithål med konspirationsteorier, faktaignorans etc. Enda anledningen till att du försöker dra ner mig i skiten är att det känns lättare för dig då, eller hur?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
ETC är ungefär lika oberoende som SvD, DN, Expressen, Aftonbladet eller för den delen t.ex. Östgötacorren.

Alla tidningarna har en politisk färg/följer en ideologisk idé på sin ledarredaktion, och även ämnesval i analyserande artiklar eller i kulturartiklar, styrs mer eller mindre av den ideologiska idé som tidningsägaren satt för respektive tidning.

Alla stora svenska tidningar brukar återrapportera fakta om nyhetshändelser på ett rimligt korrekt sätt. T.ex. resultatet i en fotbollsmatch, eller var en bilolycka ägde rum, eller för den delen återrapportera officiell statistik, samt ange källor till statistik.

Om du inte gillar feminism, allmänna vänsteråsikter som minskade klyftor, att få bort "marknadsskolan, eller att man vill fokusera på klimatfrågor, så gillar du inte den tidning som framför sådana åsikter.
Håller med. Jag är inte beroende av ngt du räknar upp så urvalet är inte så stort i mediavärlden.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Statistiken visar att risken för hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation efter vaccination med vissa vaccinsorter är åldersberoende. Vad är det för konstigt med det?
Finns ju liknande när det gäller andra vacciner som gör att vissa vaccinsorter rekommenderas till barn och vissa till vuxna.

Det var du som påstod att du inte hade något emot andra vaccintyper än mRNA-baserade. Men nu har det ju visat sig vara en lögn.

Jag har inte alls någon lust att dra dig ner i någon skit eftersom jag inte anser att vaccination är skit utan tvärtom väldigt bra. Däremot upplever jag att du försöker dra mig ner i något skithål med konspirationsteorier, faktaignorans etc. Enda anledningen till att du försöker dra ner mig i skiten är att det känns lättare för dig då, eller hur?
Min kära papegoja, det är bra att du repeterar mina ord, de kanske tränger igenom dimman (också biverkning) i ditt huvud. Det finns ingen som helst anledning att jag vaccinerar mig nu när jag haft Covid.
Det är sådan personlighet du har, har du det jävligt då ska alla runt dig ha lika jävligt, då mår du bra. Det är inget du kan påverka, det är din natur.
Jag försöker inte dra dig in i något, du är redan indragen i masspsykos så hälften vore nog. Rädslan har totalt erövrat förståndet. Lev med det nu, självförvållat.
Jag väljer att fortsätta vara biverkningsfri och frisk.
Det är egentligen det som svider, att jag har klarat mig galant utan "allsmäktiga vaccin".
Sen, när du blir sjuk igen i Covid, stanna hemma då det är det enda som hindrar smittspridningen. Inte vaccin. Även Pfizer kom ut med det.

Peace out.❤️
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
B B-coy skrev:
Det är egentligen det som svider, att jag har klarat mig galant utan "allsmäktiga vaccin".


Peace out.❤️
Här slår du huvudet på spiken.(y)
 
BirgitS
B B-coy skrev:
Min kära papegoja, det är bra att du repeterar mina ord, de kanske tränger igenom dimman (också biverkning) i ditt huvud.
Det var försök att få dig att fatta hur meningslösa personangrepp är eftersom de lätt kan vändas tillbaka mot den som kom med dem. Förutom att personangrepp visar att man saknar sakargument. Men det var tydligen för svårt för dig att förstå det eftersom du fortsätter.

Samma personangrepp som du nu kör med kan ju lika gärna sägas till dig. Så du ställer ju bara dig själv i dålig dager genom att hålla på så.

Det var väl ett år sen du hade covid (deltavariant) och därmed har dina antikroppshalter sjunkit och är dåliga att skydda dig mot att få covid (omikronvariant) igen. Så vaccin är bra för att höja halterna så att du minskar risken att bli sjuk igen. Men du kanske gillar att vara sjuk.

Brittisk statistik visar att vaccin förhindrar att en del blir sjuka av delta och omikron, och jag har länkat och visat diagram från den otaliga gånger i tråden. Men vissa har uppenbarligen svårt att förstå statistik. Blir man inte infekterad så smittar man inte så vaccinering får ner smittspridningen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[länk]
Skrämmande!

Egentligen har det ju ingen betydelse om man har gått och vaccinerat sig eller inte, gjort är gjort och förhoppningsvis så minskar risken att åka på nåt skit på grund av innehållet i sprutorna med tiden.

Det viktigaste är ju att man inte går och tar några nya påfyllnadsdoser men å andra sidan så är ju pandemin över nu så det löser sig väl av sig själv kan man väl hoppas.

Frågan är bara vad som kommer här näst om man ska tro på de lite mer konspiratoriska delarna av filmen.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
E EPG skrev:
förhoppningsvis så minskar risken att åka på nåt skit på grund av innehållet i sprutorna med tiden.
Alla funna biverkningar har uppstått inom ett par veckor, precis som efter alla andra sorters vaccinationer.Så det är bara tramsigt att hålla på och tro något annat.
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
E EPG skrev:
Skrämmande!

Egentligen har det ju ingen betydelse om man har gått och vaccinerat sig eller inte, gjort är gjort och förhoppningsvis så minskar risken att åka på nåt skit på grund av innehållet i sprutorna med tiden.

Det viktigaste är ju att man inte går och tar några nya påfyllnadsdoser men å andra sidan så är ju pandemin över nu så det löser sig väl av sig själv kan man väl hoppas.

Frågan är bara vad som kommer här näst om man ska tro på de lite mer konspiratoriska delarna av filmen.
Tack för att du tog dig tid att titta på filmen. Oavsett om du håller med i det som framförs eller ej.(y)
 
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Alla funna biverkningar har uppstått inom ett par veckor, precis som efter alla andra sorters vaccinationer.Så det är bara tramsigt att hålla på och tro något annat.
Det kan du ju inte tro på ens själv.
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det kan du ju inte tro på ens själv.
Berätta då hur det biologiskt går till när biverkningar uppstår efter lång tid och på vilket sätt mRNA-vaccin skulle skilja sig från andra sorters vaccin i det avseendet eller länka till forskningsrapporter som visar att biverkningar har uppstått efter lång tid med något vaccin1

Jag har ställt de frågorna flera gånger i tråden men aldrig fått något svar så varför ska jag tro något annat än vad jag skrev förut.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tack för att du tog dig tid att titta på filmen. Oavsett om du håller med i det som framförs eller ej.(y)
Finns ingen anledning att tro på påhittade teorier som det inte finns någon verklighetsförankring i.

Den här pandemin har verkligen visat att vissa människor tror på precis vad som helst om det finns på nätet…
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
vissa människor tror på precis vad som helst om det finns på nätet
Så länge det inte är en seriös forskningsrapport förstås.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Så länge det inte är en seriös forskningsrapport förstås.
Det räcker inte med en enda i regel, även de har en viss spridning - men väger förstås mycket tyngre än annat.

Min poäng var att all form av källkritik är som bortblåst för vissa om det publicerats på nätet. Det blir sanningar direkt…
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.