817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Hur vågade du det? Det vaccinet är betydligt mindre beprövat än Covid vaccinerna…Staffans2000 skrev:
Om fästingarna hittar genitalerna så har du gått näck?
Jag är mycket ute i skogen, men till genitalerna har fästingarna aldrig nått. Tät klädsel är att rekommendera..
Och ja, jag är vaccinerad mot TBE också. Trots att det inte är lika beprövat…
JaV växelventil skrev:
Det var inte så mycket om hur den nya strategi skulle se ut i den artikeln.A Abies koreana skrev:Frågan kan sättas in i ett större sammanhang, nämligen politiska värderingar och en mottaglighet för konspirationsteorier. Bristande tillit till demokratiska institutioner är den känslomässiga grunden, det är samma mönster som uttrycks hos klimathotsförnekare.
Anti-vaxx på Facebook på väg att byta strategi - LäkemedelsVärlden (lakemedelsvarlden.se)
Det är svårt att skydda sig mot маскировка (maskirovka).
Apropå filmen ”Vaxxed – from cover-up to catastrophe”, som nämns i artikeln, så kan man ju undra om Andrew Wakefield är en mullvad.
Herre gud, Nissens! Är du blind också! Hur många gånger har jag inte slösat bort en stund av mitt resterande liv på att få dig att förstå att mina tvivel grundas på att så kort tid förflutit mellan framtagandet och EU:godkännandet. Inte på antalet vaccinerade.Nissens skrev:
TBE:vaccinet har använts i mer än femton år, om jag minns rätt! Så långtidsstudierna är klara för länge sedan.
Detta är nog sjätte gången jag besvarar exakt samma fråga från dig. Basta!
Jag borde blockera dig, men ditt underhållningsvärde, väger tyngre!
Staffans
Jag tror som du att många vaccinerade nu inbillar sig att de är immuna mot viruset och att livet kan återgå till det normala. Folkhälsomyndiheten och massmedia har nog vart lite för dåliga på att berätta om vilka risker som fortfarande finns.V växelventil skrev:Förstår vad du menar men som sagt man blir lite orolig när man ser vad som händer i Israel och hur effektiv är vaccinet?80% är vaccinerade men nu ökar smittan dramatiskt. Jag själv går inte in i en affär exempel utan andningsskydd eller spritar händerna både före och efter.Tror många som är vaccinerade struntar att följa råden och tror inte dom smittar eller kan smitta.
Att enbart skjuta upp fas 4 av "återöppnandet" av Sverige tror jag är för lite. Vi borde backa från fas 3 nu.
Idag var jag och köpte på den stora konsumaffären i Kungälv. Flera handdesinfektionsstationer stod uppställda. Under den tid jag stod och tittade, användes de av ingen. Inte så konstigt, när vaccinet framställts som en frälsare i nöden, istället för en av många hjälpmedel.P pmd skrev:Jag tror som du att många vaccinerade nu inbillar sig att de är immuna mot viruset och att livet kan återgå till det normala. Folkhälsomyndiheten och massmedia har nog vart lite för dåliga på att berätta om vilka risker som fortfarande finns.
Att enbart skjuta upp fas 4 av "återöppnandet" av Sverige tror jag är för lite. Vi borde backa från fas 3 nu.
Staffans
Beror nog på att alla riskgrupper fått vaccin och alla ner till åtminstone 30 årsåldern fått erbjudande om vaccin.Staffans2000 skrev:
Återstår de som av olika skäl inte kunnat vaccineras samt antivaxxarna. Men de kommer ju aldrig att vaccineras så samhället kan ju inte stannas upp för deras skull.
Ungdomarna riskar ju inte mycket, ytterst få av dem får allvarliga symtom.
Fast jag har hört på youtube att det finns risk för att handspriten kan ge bieffekter. Så trots att alla "experter" hävdar att det hjälper så har jag valt att inte använda det. Det kanske är flera som är "sunt skeptiska" till det? Du vet, tänker lite själva.Staffans2000 skrev:
Så kan det vara. Det är upp till dig. Själv tror jag att ett medel som löser upp fett är bra på att döda virus. Varför? Jo, för att virus har fett som en ytterrock. Tar man bort den, "fryser" de ihjäl. Logiskt, tycker jag.R pmd skrev:
Staffans
Studien finns här:V växelventil skrev:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00675-9/fulltext