816 794 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
För 2 år sedan fanns väl inte vaccinet och min oro då för sjukdomen tror jag inte att du känner till.J Jocke Best skrev:
Vet inte vad du menar med påståenden men jag beskrev iaf vad jag tycker om behandlingen av meningsskiljaktare.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Eftersom infektionen dels är många gånger farligare än det synnerligen väl beprövade vaccinet så är det helt irrationellt och egoistiskt att inte bidra till att skydda samhället mot en samhällsfarlig pandemi genom att vaccinera sig.M mickef skrev:
Det beteendet är i mina ögon inte ett dugg bättre än att mobba någon. Detta eftersom det bidrar till lidande och död i samhället. Detta om något är mycket illa att utsätta sina medmänniskor för…
Det finns en motsägelse i att det är ren egoism att inte ta en gratisspruta för att klara livhanken.Nissens skrev:Eftersom infektionen dels är många gånger farligare än det synnerligen väl beprövade vaccinet så är det helt irrationellt och egoistiskt att inte bidra till att skydda samhället mot en samhällsfarlig pandemi genom att vaccinera sig.
Det beteendet är i mina ögon inte ett dugg bättre än att mobba någon. Detta eftersom det bidrar till lidande och död i samhället. Detta om något är mycket illa att utsätta sina medmänniskor för…
Betr. mobbning har vi olika höjder på trösklarna.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Nej, inte när man är så övertygad om att man är oövervinnerlig och just anser att man inte behöver något vaccin själv för att man inte kan bli allvarligt sjuk, men inte kan tänka sig (eller inte bryr sig om) att ens egen vaccinering kan skydda någon annan från att bli allvarligt sjuk eller få postcovid.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Nu är det ju inte ifrågasättande av mina åsikter jag skriver om utan personangrepp och härskartekniker som påstår något om min person och inte något om mina åsikter.M mickef skrev:
I det fallet är det ingen motsägelse, tvärsom är vederbörande en tvättäkta egoist.BirgitS skrev:Nej, inte när man är så övertygad om att man är oövervinnerlig och just anser att man inte behöver något vaccin själv för att man inte kan bli allvarligt sjuk, men inte kan tänka sig (eller inte bryr sig om) att ens egen vaccinering kan skydda någon annan från att bli allvarligt sjuk eller få postcovid.