817 319 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Tänker du på en annan tråd eller blev sidan fel?blackarrow skrev:
För jag hittar inget av dig på sidan 359 i den här tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/varfoer-har-ni-inte-vaccinerat-er-mot-covid-19.425257/page-359
Har man båda generna så är det bara 2,4 gånger så illa alltså. Hellre ingen än båda med andra ord.BirgitS skrev:
Redigerat:
Den som skriver bespruta har kanske missförstått hur vaccination går till? Det fungerar inte att bespruta någon med vaccin. Vaccinet kan inte tränga igenom huden. Åtminstone inte så mycket att det ger någon effekt.Fairlane skrev:
Användningen av ordet "bespruta" om vaccination är oseriöst i en debatt. Antingen det beror på stor okunskap om hur vaccination går till eller om det är ett sätt att raljera så är det oseriöst.M mickef skrev:
Att kalla covid-19 för pest är också oseriöst. Covid-19 är en virussjukdom. Pest orsakas av en bakterie.
Fel ord som bespruta, pest mm används väl för att lägga in en avvikande eller nedvärderande åsikt som en slags slang som de med avvikande åsikt använder. Svårt att förstå för dem som inte läser lite oseriös info om covid på nätet.P pmd skrev:
Man ska inte acceptera ett avvikande resonemang rakt av. Om det avvikande resonemanget inte håller ihop bör man istället kritisera det. Det betyder inte att den som kritiserar det avvikande resonemanget är lättkränkt.M mickef skrev:
Jämförelsen intensivvårdade med influsa respektive Covid-19 finns i nyhetstråden.BirgitS skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ov-2-nyhetstrad.398099/page-1055#post-4585891
Jag snurrade till det och blandade ihop denna tråd med med nyhetstråden. (Försökte vara lite lustig också då det pratats om att söka , eller få sökhjälp. Meningen var att söka på just 359 (antalet intensivvårdade med influensa en sesong , dvs något som står i inlägget...)
Mycket insiktsfullt skrivet. Forskare vet att inget är hugget i sten och uttrycker sig därefter. Gemene man har ofta en mer rigid inställning till kunskap och blir ibland irriterade för att forskare har "ändrat sig".blackarrow skrev:
Är inte emot att vaccinera många, de som vill skall vaccineras (utom de yngsta). Vill här nyansera det här med att eftersöka det billiga. Billigt är inte alltid bra, köpa billigt leder ofta till extrakostnader i efterhand, och till slut landar det i det blir dyrt.P pmd skrev:
Jag hoppas och tror att pandemin har fört med sig något positivt kopplat till det, det har blivit mer tydligt att kinabilligt (skräp) inte alltid är det bästa, lokalproducerade med välbyggd teknik blir ofta billigast i längden.
Väldigt bra inlägg av pmd.P pmd skrev:
Viktigt att komma ihåg att det är så här vi alla kommer framåt, och att de bästa hjärnorna är plastiska (alltså kan ändra sig). Vi borde alla försöka vara så öppna vi kan för ny kunskap.
Har du något exempel på din egna plastiska hjärnfunktion? Eller är det bara andra som skall ha den förmågan?A arn bygg skrev:
Javisst, flera, se denna deldiskussion, #15902, följ svaren jag lagt in. försöker här lägga in sista kommentaren så kan du följa tråden genom att klicka på pilen till föregående inlägg.Nissens skrev:
Varför skriver du att det bara gäller alla andra? Vore bra att veta var grunden till den kommentaren ligger.
Jag bara undrade, jag lade en smiley efter för att understryka att det inte var helt seriöst frågat.A arn bygg skrev:
Hur tolkade du smileyn?
Jag bara undrade ville säkerställa att det var den sista frågan den tillhörde.Nissens skrev:
Tror ju att du tidigare läst afrikainläggen, men eventuellt kanske inte kom igåg alla detaljer, men nu när du läst dem igen, såg du då det plastiska?