817 319 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Ytterligare en studie som visar att det är vanligare att unga män får hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation av covid än av covidvaccin.
TT via t.ex. https://www.gp.se/nyheter/sverige/studie-mer-hjärtbesvär-av-covid-19-än-vaccin-1.69230860
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Nej, jag kan inte förstå hur ditt inlägg #15655 kan tolkas på något annat sätt än att du skrev att du var överens med Nissens om att du gör medvetna misstolkningar.M mickef skrev:
Problemet med första vågen var att man inte testade alla. De allra flesta som fick covid under första vågen testades inte och ingår inte i din statistikBirgitS skrev:
Den intressanta frågan är då: hur bra skyddar vaccinet mot hjärtmuskelinflammation efter covidinfektion?BirgitS skrev:
Vi vet ju att vaccinet inte skyddar mot covid men bara mot allvarlig covid och dödsfall pga covid.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Jag skrev IFR och inte CFR, alltså av alla som insjuknade och inte av alla bekräftade fall. Du kan läsa rapporten med beräkningen på Fohm:s webbplats.harry73 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Lärospånet förlitar sig på sitt immunsystem vilket är precis vad grannen fick göra. Eller påstår du att grannen fick negativa antikroppar av vaccineringen och alltså blev värre sjuk pga. vaccineringen?M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 972 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 972 inlägg
Är inte att få hjärtmuskelinflammation pga. covid just att få en allvarlig covid?harry73 skrev:
Åtminstone har vaccinmotståndare skrivit i tråden att hjärtmuskelinflammation efter vaccinering är en allvarlig vaccinbiverkan.
Sen vet vi att vaccinet skyddar många mot insjuknande under några månader också, se dessa veckorapporter: https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccine-weekly-surveillance-reports
Vi var överens om att varken du eller jag har ensamrätt om medveten misstolkning. Det betyder inte att man måste utnyttja den "rättigheten".BirgitS skrev: