817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Man bör hellre lyssna på riktiga experter än på så kallade experter.Bananskalare skrev:
Själv ser jag nästan aldrig på teve, och om jag gör det så är det på nätet med strömmad teve. Nyhetsprogram på teve ser jag på så sällan att jag inte längre minns när det var sist.
För information om covid-19 har jag till största delen förlitat mig på Folkhälsomyndighetens, Läkemedelsverkets och 1177s webbplatser.
Samt nyhetstråden om covid-19 här på Byggahusforumet där en massa duktiga personer har presenterat intressant information som de har letat fram.
Med den strategin minskar man risken att utsättas för desinformation och uttalanden från så kallade experter.
Redigerat:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
För att de tror att de ska undvika smittan genom att smittskydda sig, kanske för att de vill ta "vaccinet" den naturliga vägen genom övre luftvägarna eller något annat skäl som t ex. i alternativen i den här opinionsundersökningen. Men framför allt utsätter de sig inte för en garanterad risk, om än liten, för biverkningar av sprutan.P pmd skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Källkritisk är viktigt. därför litar bara på FacebookP pmd skrev:Man bör hellre lyssna på riktiga experter än på så kallade experter.
Själv ser jag nästan aldrig på teve, och om jag gör det så är det på nätet med strömmad teve. Nyhetsprogram på teve ser jag på så sällan att jag inte längre minns när det var sist.
För information om covid-19 har jag till största delen förlitat mig på Folkhälsomyndighetens, Läkemedelsverkets och 1177s webbplatser.
Samt nyhetstråden om covid-19 här på Byggahusforumet där en massa duktiga personer har presenterat intressant information som de har letat fram.
Med den strategin minskar man risken att utsättas för desinformation och uttalanden från så kallade experter.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Ja, det är klarlagt att blodkoagulationsrubbning är en extremt ovanlig biverkan av vaccinet från Astra Zeneca. Typ 1 på 100 000. Biverkningen är farlig men tar inte död på alla.P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Office for National Statistics (ONS) i Storbritannien har publicerat statistik eftersom det pratas så mycket om hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation efter vaccinering av unga:
https://www.dn.se/varlden/inga-tecken-pa-att-unga-skulle-avlida-av-vaccin-visar-studie/
Samma sorts inflammation uppstår ibland också när folk får covid.
https://www.dn.se/varlden/inga-tecken-pa-att-unga-skulle-avlida-av-vaccin-visar-studie/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Hur kan man tro att Covid-19-viruset har intelligens?
Är det inte givet att det är helt intelligensbefriat?
Det är väl därför man han 5g-mottagare i viruset, så att "de som bestämmer" kan uppdatera på distans? Allt för att kunna få till den nya världsordningen...
Varning, det finns en risk att det krupit in lite ironi i texten ovan.
Är det inte givet att det är helt intelligensbefriat?
Det är väl därför man han 5g-mottagare i viruset, så att "de som bestämmer" kan uppdatera på distans? Allt för att kunna få till den nya världsordningen...
Varning, det finns en risk att det krupit in lite ironi i texten ovan.
Om det här är en av dina slutsatser, du drar inte så många, ger jag inte mycket för dem.BirgitS skrev:
Här är en annan där din slutsats är att ovaccinerade, ensamma verkar det som, är orsaken till Omikronmutationen.
"Citatet gäller ju omikron som uppstod och kunde växa till bland ovaccinerade människor."