Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Så kallade experter stod i tv och sa att man skulle ta en för folket.
Man bör hellre lyssna på riktiga experter än på så kallade experter. ;)

Själv ser jag nästan aldrig på teve, och om jag gör det så är det på nätet med strömmad teve. Nyhetsprogram på teve ser jag på så sällan att jag inte längre minns när det var sist.

För information om covid-19 har jag till största delen förlitat mig på Folkhälsomyndighetens, Läkemedelsverkets och 1177s webbplatser.
Samt nyhetstråden om covid-19 här på Byggahusforumet där en massa duktiga personer har presenterat intressant information som de har letat fram.

Med den strategin minskar man risken att utsättas för desinformation och uttalanden från så kallade experter.
 
Redigerat:
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men tigern är bara farlig om du retar den eller provocerar.
men visst virus smittar lättare om man provocerar det
Hur provocerar man ett virus?
 
P pmd skrev:
Hur provocerar man ett virus?
genom att hoppa och skrika och räcka ut tungan?
 
P pmd skrev:
Nej, det gick inte till så.
Virus saknar intentioner.
BirgitS argumenterade också så trots att ni båda vet att det var bildligt sagt. Svaren, om ni har olika, uteblev dock.
 
P pmd skrev:
Varför ser den det på det okloka sättet?
För att de tror att de ska undvika smittan genom att smittskydda sig, kanske för att de vill ta "vaccinet" den naturliga vägen genom övre luftvägarna eller något annat skäl som t ex. i alternativen i den här opinionsundersökningen. Men framför allt utsätter de sig inte för en garanterad risk, om än liten, för biverkningar av sprutan.
 
P pmd skrev:
Man bör hellre lyssna på riktiga experter än på så kallade experter. ;)

Själv ser jag nästan aldrig på teve, och om jag gör det så är det på nätet med strömmad teve. Nyhetsprogram på teve ser jag på så sällan att jag inte längre minns när det var sist.

För information om covid-19 har jag till största delen förlitat mig på Folkhälsomyndighetens, Läkemedelsverkets och 1177s webbplatser.
Samt nyhetstråden om covid-19 här på Byggahusforumet där en massa duktiga personer har presenterat intressant information som de har letat fram.

Med den strategin minskar man risken att utsättas för desinformation och uttalanden från så kallade experter.
Källkritisk är viktigt. därför litar bara på Facebook:p
 
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men tigern är bara farlig om du retar den eller provocerar.
men visst virus smittar lättare om man provocerar det
Du får gärna prova på i närmsta djurpark och återkomma med besked sedan.
 
J Jocke Best skrev:
Du får gärna prova på i närmsta djurpark och återkomma med besked sedan.
Jag har inget intresse i att provocera en tiger.
 
BirgitS
P pmd skrev:
Är det klarlagt? Folkhälsomyndigheten pausade Vaxzevria, men kom senare fram till att det kunde fortsätta att användas för personer 65 år eller äldre.
Ja, det är klarlagt att blodkoagulationsrubbning är en extremt ovanlig biverkan av vaccinet från Astra Zeneca. Typ 1 på 100 000. Biverkningen är farlig men tar inte död på alla.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
BirgitS argumenterade också så trots att ni båda vet att det var bildligt sagt. Svaren, om ni har olika, uteblev dock.
Då får du ju förklara hur du menar det bildligt då.
 
BirgitS
Office for National Statistics (ONS) i Storbritannien har publicerat statistik eftersom det pratas så mycket om hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation efter vaccinering av unga:
– Vi har inte funnit några bevis för att det skulle finnas en ökad risk för unga att dö av en hjärtåkomma efter att de fått vaccin mot covid-19, säger Julie Stanborough, vice chef för ONS, till BBC.
De flesta som drabbades fick endast milda symtom och återhämtade sig snabbt utan någon medicinsk behandling.
Samma sorts inflammation uppstår ibland också när folk får covid.
https://www.dn.se/varlden/inga-tecken-pa-att-unga-skulle-avlida-av-vaccin-visar-studie/
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då får du ju förklara hur du menar det bildligt då.
Nej, du får sväva i ovisshet.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Nej, du får sväva i ovisshet.
Då drar jag bara slutsatsen att du inte själv vet vad du menade.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fairlane
Hur kan man tro att Covid-19-viruset har intelligens?
Är det inte givet att det är helt intelligensbefriat?

Det är väl därför man han 5g-mottagare i viruset, så att "de som bestämmer" kan uppdatera på distans? Allt för att kunna få till den nya världsordningen...

Varning, det finns en risk att det krupit in lite ironi i texten ovan.
 
  • Haha
pmd och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då drar jag bara slutsatsen att du inte själv vet vad du menade.
Om det här är en av dina slutsatser, du drar inte så många, ger jag inte mycket för dem.
Här är en annan där din slutsats är att ovaccinerade, ensamma verkar det som, är orsaken till Omikronmutationen.
"Citatet gäller ju omikron som uppstod och kunde växa till bland ovaccinerade människor."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.