15 272 läst · 49 svar
15k läst
49 svar
Varför göra det lätt? – Magnus elinstallation i kopparrör imponerar i Husdrömmar
Köket blev väldigt trevligt.
Kul med taket.
Gästrummet/kontoret med glasvägg kändes väl sådär. Inte så kul att titta in mot en dubbelsäng från v-rummet och inte så kul att som gäst vara så exponerad. Ett mindre parti av glasvägg vid fönsterväggen hade i mitt tycke blivit mycket bättre.
Ovanvåningen kändes obehaglig med färgvalet men smaken är som baken…
Synd att det inte var en liten privat innergård istället för allmän parkeringsplats precis utanför men antar att det hade kostat en bra slant mer då.
Som det var nu hade de väl i princip enbart den franska balkongen…
Kul med taket.
Gästrummet/kontoret med glasvägg kändes väl sådär. Inte så kul att titta in mot en dubbelsäng från v-rummet och inte så kul att som gäst vara så exponerad. Ett mindre parti av glasvägg vid fönsterväggen hade i mitt tycke blivit mycket bättre.
Ovanvåningen kändes obehaglig med färgvalet men smaken är som baken…
Synd att det inte var en liten privat innergård istället för allmän parkeringsplats precis utanför men antar att det hade kostat en bra slant mer då.
Som det var nu hade de väl i princip enbart den franska balkongen…
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 575 inlägg
Det har varit upp i något avsnitt, men generellt talar man inte tekniska lösningar som VVS, el och vent. Denna gång valde man att visa dragning av el i kopparrör. Det är stor skillnad på driftskostnader och komfort beroende på vilka energi/ventilationssystem man väljer och det är en stor del av kostnaden. Dessutom är luftväxlingen i en bostad normerad, liksom riktvärde för energiförbrukning (50-90 kWh/m² och år).han.kan skrev:
Det blir utifrån betraktaren, tavlan på väggen som gjordes fick sådan patina redan från början.yonna skrev:
Eller så får de med några års mellanrum låta "Häxan" komma på besök.😉 Finns ju de som har olika kopparföremål som prydnad och putsas.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänkar"

Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 809 kr inkl moms
Läs mer
Du är inte seriös nu va?P pmd skrev:
https://www.byggahus.se/bloggar/inlagg/darfor-ar-det-viktigt-att-inte-flytta-in-innan-slutbevis
Jo, jag är helt seriös. Vilka prylar får man ställa i sitt hus innan slutbesked?
I svaret från Charlotte Andersson (i den artikel du refererar till) får jag intrycket att det handlar om regelnörderi.
Ändå var vi tvungna att vänta med att ta tillbyggnaden i bruk tills vi fick slutbeskedet. Till vilken nytta? Vad kostar denna onödiga byråkrati?
Jag behöver inte skyddas från mig själv.
I svaret från Charlotte Andersson (i den artikel du refererar till) får jag intrycket att det handlar om regelnörderi.
- "elen är utförd av behörig elekriker samt provad och godkänd".
- att ventilationen fungerar så att inomhusluften inte blir hälsovådlig
Ändå var vi tvungna att vänta med att ta tillbyggnaden i bruk tills vi fick slutbeskedet. Till vilken nytta? Vad kostar denna onödiga byråkrati?
Jag behöver inte skyddas från mig själv.
Man kan tycka vad man vill, men det viktiga är att veta vilket regler "man ska följa" för att slippa problem och ev. kostnader. Blir bara långa "politiska/myndighetstyckande" OT i trådarna.😉P pmd skrev:
Tjänster
Populärt i forumet
-
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Artikelkommentarer -
Måste bygga mur för att skydda huset