9 751 läst · 79 svar
10k läst
79 svar
Varför är det så många hantverkare som saknar kundrespekt?
Äsch här blev det fel! Så här menade jag:H Hybro skrev:
- Annat var det förr, när folket hellre fixade själv än betalade.
Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation.M maria01 skrev:
Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende.
Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
Oj oj oj. Min erfarenhet inom den offentliga vården är precis tvärt om.O Orvar777 skrev:Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation.
Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende.
Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
Efter några veckors inläggning på centrallasarettet för en helrenovering har jag bara positivt att säga om sjukvården.Att överhuvudtaget vara vänlig och intresserad av "kunden" är imponerande, med tanke på förutsättningarna.
Men för att återgå till den ursprungliga frågan, visst finns det alltför många hantverkare som är olämpliga som företagare.
Sen ska vi väl inte sticka under stol med att det finns folk som är olämpliga som kunder också. Dåligt beteende fån kundens sida, med dåliga kravspecifikationer och orealistiska tidsplaner är recept för framtida katastrofer
Att möta motparten artigt och sakligt från start ger bättre förutsättningar, oavsett vem man möter- Respekt måste gälla från båda sidor
Men för att återgå till den ursprungliga frågan, visst finns det alltför många hantverkare som är olämpliga som företagare.
Sen ska vi väl inte sticka under stol med att det finns folk som är olämpliga som kunder också. Dåligt beteende fån kundens sida, med dåliga kravspecifikationer och orealistiska tidsplaner är recept för framtida katastrofer
Att möta motparten artigt och sakligt från start ger bättre förutsättningar, oavsett vem man möter- Respekt måste gälla från båda sidor
svårt när många av läkarna inte ens klarar av svenskan har väldigt svårt att förstå dom eller när dom skriver ut alvedon till folk med cancerO Orvar777 skrev:Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation.
Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende.
Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
Liknande trådar
-
Varför är det kallt i huset på morgonen
Värmepumpar -
Varför sluter Yale Classic inte tätt mot dörrbladet?
Fönster & Dörrar -
Varför är mitt ena fönster fastskruvat och hur kan jag öppna det?
Fönster & Dörrar -
Varför det två? Den ena på ca 110 cm från golvet…
Badrum -
Varför finns det inga små luftvärmepumpar som man hänger i taket?
Värmepumpar