H Hybro skrev:
Tyvärr är det många hantverkare som rider på denna våg.

Annat var det förr, när folket hellre betalade än fixade själv.
Då gick det att få human priser för att få minsta sak gjord.
Äsch här blev det fel! Så här menade jag:

- Annat var det förr, när folket hellre fixade själv än betalade.
 
M maria01 skrev:
jag har träfffat många dåliga läkare med nol respekt för kunderna
Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation.

Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende.
Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
 
  • Haha
maria01
  • Laddar…
O Orvar777 skrev:
Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation.

Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende.
Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
Oj oj oj. Min erfarenhet inom den offentliga vården är precis tvärt om.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Efter några veckors inläggning på centrallasarettet för en helrenovering har jag bara positivt att säga om sjukvården.Att överhuvudtaget vara vänlig och intresserad av "kunden" är imponerande, med tanke på förutsättningarna.
Men för att återgå till den ursprungliga frågan, visst finns det alltför många hantverkare som är olämpliga som företagare.
Sen ska vi väl inte sticka under stol med att det finns folk som är olämpliga som kunder också. Dåligt beteende fån kundens sida, med dåliga kravspecifikationer och orealistiska tidsplaner är recept för framtida katastrofer
Att möta motparten artigt och sakligt från start ger bättre förutsättningar, oavsett vem man möter- Respekt måste gälla från båda sidor
 
  • Gilla
Orvar777 och 2 till
  • Laddar…
O Orvar777 skrev:
Erfarenhetsmässigt så har läkare 10x bättre bemötande än majoriteten av hantverkare. Bara en sån sak att dom inte förväntar sig att kunden ska prata fackspråk utan anpassar sin kommunikation.

Gemene hantverkare pratar med fackspråk till kund och har ett översittaraktig beteende.
Det gäller såklart inte alla. Jag har valt att hitta 1-2 mindre firmor jag alltid använder.
svårt när många av läkarna inte ens klarar av svenskan har väldigt svårt att förstå dom eller när dom skriver ut alvedon till folk med cancer
 
  • Gilla
Morten Alper och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.