281 317 läst · 1 602 svar
281k läst
1,6k svar
Vår vackra lilla skånegård och jag ...
Målat lite idag.. inte på huset..inte på möblerna..
Det blidde på duk!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blidde på duk!
ÄNTLIGEN!
Det tog många år.. men nu har jag köpt den där ”jäkla” brandstegen jag suktat efter sedan vi flyttade in här! Den var med på Julas adventskalender i år (missade den sist den var på rea) .. halva priset typ
Nu har ev gäster/boende i gästsviten/lgh chansen att ta sig ner vid brand., på annat håll än ”byggtrappen”
Det är mycket å hålla reda på med flera boenden/utrymmen och brandskyddskrav ..
Har numer brandstege, brandvarnare och 2 brandsläckare i gästsviten.
LGH 1 Har två dörrar ut (saknar dock en fast stege och ta sig ner..), brandsläckare och brandvarnare.
SNICKERIET har förstahjälpenlåda, brandfilt, brandsläckare och brandvarnare..
GARAGET verkar vara byggt korrekt i uthuset.. branddörrar.. dubbelt gips osv (ska sätta in brandvarnare, men har ingen nu.. ligger rum i rum med snickeriet .. så nära till brandsläckare)
MANGÅRDSHUSET här har vi brandvarnare, ett halvt apotek, minst två (tror tre) brandsläckare och brandfilt.. har tre utgångar.. men borde ha en brandstege här med på övervåningen (men vi anv inte övervåningen så mycket, mest förråd). Borde kolla om nått fönster eg är tillräckligt stort
Finns oxå larm och bevakningskameror
Säkerhet är viktigt
Logga in
Skapa konto
Det tog många år.. men nu har jag köpt den där ”jäkla” brandstegen jag suktat efter sedan vi flyttade in här! Den var med på Julas adventskalender i år (missade den sist den var på rea) .. halva priset typ
Nu har ev gäster/boende i gästsviten/lgh chansen att ta sig ner vid brand., på annat håll än ”byggtrappen”
Det är mycket å hålla reda på med flera boenden/utrymmen och brandskyddskrav ..
Har numer brandstege, brandvarnare och 2 brandsläckare i gästsviten.
LGH 1 Har två dörrar ut (saknar dock en fast stege och ta sig ner..), brandsläckare och brandvarnare.
SNICKERIET har förstahjälpenlåda, brandfilt, brandsläckare och brandvarnare..
GARAGET verkar vara byggt korrekt i uthuset.. branddörrar.. dubbelt gips osv (ska sätta in brandvarnare, men har ingen nu.. ligger rum i rum med snickeriet .. så nära till brandsläckare)
MANGÅRDSHUSET här har vi brandvarnare, ett halvt apotek, minst två (tror tre) brandsläckare och brandfilt.. har tre utgångar.. men borde ha en brandstege här med på övervåningen (men vi anv inte övervåningen så mycket, mest förråd). Borde kolla om nått fönster eg är tillräckligt stort
Finns oxå larm och bevakningskameror
Säkerhet är viktigt
Solen strålar.. vintern är kvar (ska bli 8 plus på nyårsafton...)
Min andra halva pysslar med sin julklapp som tomten kom med ...
Jag planterar chilis ...
Logga in
Skapa konto
Min andra halva pysslar med sin julklapp som tomten kom med ...
Logga in
Skapa konto
Jag planterar chilis ...
Logga in
Skapa konto
Den jag sår chili i? Isf nej.A Alfons3301 skrev:
… men det hade nog kunnat funka det med!
Dock behöver de hål i botten för lättare bevattning
Köpte det lilla drivhuset/miniväxthuset.. med det där lilla odlingstråget i (även odlingssvamparna ingick då har jag för mig - de passar ihop .. har köpt RootIt-kuber i år oxå.. pga jordproblemen förra ”året”)