7 367 läst · 59 svar
7k läst
59 svar
Var hittar man lämplig glidduk till "Bench Cookies"
Det gick bra. Vi var sex stycken som beställde ett eller flera uppsättningar benchcookies och lite annat smått och gott från Rockler.Daniel_N skrev:
Enkel smärtfri beställning som tog ca två veckor från order till leverans och ankom mitt garage i förra veckan.
Jag har gjort några mindre tester och puckarna verkar hålla det de lovar. Jag har föresten en uppsättning över om någon är intresserad. Skicka mig ett pm i så fall.
/B
På lindhagensgatan i Stockholm ligger Kuntze. De har det mesta i gummiväg. Har handlat massor med dukar, mattor, lister etc där genom åren.
När man ändå är där så kan man passa på att gå in i beslagsaffären mittemot, den har ganska mycket roliga detaljer att smycka sina hemmasnickrade grejer med. Minns inte vad den heter dock, men tvärs över gatan i stort sett.
När man ändå är där så kan man passa på att gå in i beslagsaffären mittemot, den har ganska mycket roliga detaljer att smycka sina hemmasnickrade grejer med. Minns inte vad den heter dock, men tvärs över gatan i stort sett.
Jag hade för mig att Sifverts skruv hade flyttat? Kuntze gummi har sin katalog på nätet, men det är inte alltid man vet vad man letar efter.Bulldog skrev:På lindhagensgatan i Stockholm ligger Kuntze. De har det mesta i gummiväg. Har handlat massor med dukar, mattor, lister etc där genom åren.
Haft det stora nöjet idag (Tack Bengt) att köra med RockPuckarna då jag kantfräste mina fönsterbrädor.
Då brädorna är relativt smala 15cm så kändes det först lite vingligt då gummit på puckarna är så mjukt. Men väl igång så spelade det ingen roll.
Valde att stå ute så fram med 2 bockar, en golvspånskiva och ut med puckarna.
Fräs, vänd, fräs, byt osv osv... inget fibblande med tvingar och inget behov av "specialbord" alt att dra fram fräsbordet.
Då brädorna är relativt smala 15cm så kändes det först lite vingligt då gummit på puckarna är så mjukt. Men väl igång så spelade det ingen roll.
Valde att stå ute så fram med 2 bockar, en golvspånskiva och ut med puckarna.
Fräs, vänd, fräs, byt osv osv... inget fibblande med tvingar och inget behov av "specialbord" alt att dra fram fräsbordet.
Nu finns dom att beställa i UK åxå.
http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psPromotions.cgi?promo=14
Har nästan bara goda erfarenheter so far. (fortfarande lite vingligt med smala bitar typ hyllplan, fönsterbrädor etc etc)
http://www.rutlands.co.uk/cgi-bin/psPromotions.cgi?promo=14
Har nästan bara goda erfarenheter so far. (fortfarande lite vingligt med smala bitar typ hyllplan, fönsterbrädor etc etc)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden