E elmont skrev:
Men vad är det för typ av installation där man får så många 2,5 mm2 i en dosa?
Är det 2,5 då? Kanske blandade dimensioner för i alla fall de bruna tycker jag mer ser ut som 1,5 men bilden kanske luras.

Det viktiga är att nollan är 2,5 kvadrat. Där går ju all ström som går igenom de tre faserna...

• Haha
yxis och 2 till
  • Laddar…
Varför heter den då nollan? :crysmile:

• Gilla
anaitis
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det viktiga är att nollan är 2,5 kvadrat. Där går ju all ström som går igenom de tre faserna...
Nej det är skyddsjord som ska vara rejäl. Var tvungen att testa med 9 styck 2,5. Vill gärna ha ert OK innan jag tar det hela i drift för det ser väl bra ut?

Sammanflätade gulgröna jordkablar instoppade i en transparent kabelsko mot en brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
Byt till en röd Torix så är det ok.

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Ja det största felet är ju att den inte är röd

• Haha
TRJBerg
  • Laddar…
Gul/grön skyddsjord är heller inte riktigt ok i denna tråden…..

• Haha
  • Gilla
petersv och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Byt till en röd Torix så är det ok.
G ekaa88 skrev:
Ja det största felet är ju att den inte är röd
Ja men det kan jag fixa!

En svart och orange permanentmärkare bredvid en avskalad flertrådig kabel med gröna och gula ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Lullejulle och 8 till
  • Laddar…
tommib
Alfredo Alfredo skrev:
Ja men det kan jag fixa!

[bild]
FKn också. Seså, slarva inte nu....

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Ska det inte vara gulgrön torix för jord? ,

Jord är brunt. Det vet väl alla?

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
När vi ändå är ute och flyter lite gällande min koppling där, vad för toppklämma skulle ni rekomendera för att städa upp i det där? Wago med snäppfäste blir ju skittrångt och har bara 5 poliga

G ekaa88 skrev:
När vi ändå är ute och flyter lite gällande min koppling där, vad för toppklämma skulle ni rekomendera för att städa upp i det där? Wago med snäppfäste blir ju skittrångt och har bara 5 poliga
Hur kan det bli 9 trådar? Finns det 9 rör från dosan? Eller går det flera blå i ett rör? Wago 773 finns för 8 ledare i alla fall. Kopplingsmässigt är det väl inga problem att använda 2 stycken. Men som du säger. Det verkar trångt.

G ekaa88 skrev:
Du kan med fördel använda en U-båt där.

A Avemo skrev:
Hur kan det bli 9 trådar? Finns det 9 rör från dosan? Eller går det flera blå i ett rör? Wago 773 finns för 8 ledare i alla fall. Kopplingsmässigt är det väl inga problem att använda 2 stycken. Men som du säger. Det verkar trångt.
Jag ska undersöka det mer på onsdag, fick sån huvudvärk av det där så skruvade tillbaka locket och låtsas som inget :crysmile:

• Gilla
kwasibengt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.