3 272 311 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Du hade rätt, det är rörutlopp. Tur jag bara sågade så jag kunde få syn på ändan av röret.richardtenggren skrev:
Felsökte ett icke fungerande uttag idag, en ganska nygjord installation i ett förråd.
Färgerna är korrekta, 3-fas gruppledning från gängsäkringscentral utan jordfelsbrytare.
Förmodligen rena turen att ingen har dött....
Färgerna är korrekta, 3-fas gruppledning från gängsäkringscentral utan jordfelsbrytare.
Förmodligen rena turen att ingen har dött....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 928 inlägg
Skall det vara en yrkesman som gjort det där? Det var ju inte bara helt fel utan fult också...snaggletooth skrev:
Får man fråga vem som gjort detta? Ja inte vilken person eller vilket företag men är det ett elinstallationsföretag eller en hempulare. I vilket fall är det rätt hårresande. Alla kan vi väl ha en dålig dag på jobbet men detta är väl illa.snaggletooth skrev:
Ingen hempulare iaf, detta kommer förhoppningsvis att tas vidare, men inget som jag direkt styr över.Alfredo skrev:
Skrämmande...nån som råddat runt i nåt gammalt med röd jord en stund och fått hjärnsläpp?
Egenkontrollen har ju klickat också...
Egenkontrollen har ju klickat också...
Berätta gärna vad vi ser, hur skulle någon kunna dö av den kopplingen?snaggletooth skrev:
Fasen är tryggt isolerad vad jag kan se..