Säkringsskåp i trapphus som jag fotade i Argentina 2019.
No=nej
Luz=ljus
Plus texten: "Om du inte vet, rör ingenting. Var inte dum i huvudet"

• Säkringsskåp med varningstexter och pilmarkeringar, handskrivna anvisningar på väggen i trapphus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Turbo_Tail och 13 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har alltid tänkt att om man har kopplingsdosor så är det vanligtvis bara ett rörutlopp i taket?

I mitt barndomshem var det nästan så, det satt kopplingsdosor ovanför brytarna, sedan ”ovanliga”-uttag i mötet mellan tak och vägg och inget i taket...
Du hade rätt, det är rörutlopp. Tur jag bara sågade så jag kunde få syn på ändan av röret.

• Arg
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Felsökte ett icke fungerande uttag idag, en ganska nygjord installation i ett förråd.
Färgerna är korrekta, 3-fas gruppledning från gängsäkringscentral utan jordfelsbrytare.
Förmodligen rena turen att ingen har dött....

Öppet eluttag med exponerade 3-fas gruppledningar och färgkodade kablar utan jordfelsbrytare i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Real7 och 9 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Felsökte ett icke fungerande uttag idag, en ganska nygjord installation i ett förråd.
Färgerna är korrekta, 3-fas gruppledning från gängsäkringscentral utan jordfelsbrytare.

[bild]
Skall det vara en yrkesman som gjort det där? Det var ju inte bara helt fel utan fult också...

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Får man fråga vem som gjort detta? Ja inte vilken person eller vilket företag men är det ett elinstallationsföretag eller en hempulare. I vilket fall är det rätt hårresande. Alla kan vi väl ha en dålig dag på jobbet men detta är väl illa.

• Gilla
  • Wow
Mick13 och 1 till
  • Laddar…
Ja svarta plåtregelskruvar på rostfria klammer, INTE bra

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Dessutom är väl klamrarna lite i småttaste laget.

Jo, och lite nära böjen på kabeln

E elmont skrev:
Fasen, det såg jag inte ens utan att förstora bilden. Ja vilken klåpare! :rofl:

Logad Logad skrev:
Dessutom är väl klamrarna lite i småttaste laget.
Men är det där verkligen klammer en hempulare skulle välja... Mystiken tätnar.

Alfredo Alfredo skrev:
Får man fråga vem som gjort detta? Ja inte vilken person eller vilket företag men är det ett elinstallationsföretag eller en hempulare. I vilket fall är det rätt hårresande. Alla kan vi väl ha en dålig dag på jobbet men detta är väl illa.
Ingen hempulare iaf, detta kommer förhoppningsvis att tas vidare, men inget som jag direkt styr över.

• Gilla
tommib och 3 till
  • Laddar…
Skrämmande...nån som råddat runt i nåt gammalt med röd jord en stund och fått hjärnsläpp?
Egenkontrollen har ju klickat också...

Ingen hempulare iaf,
Gilla ovan (#441) betyder "tack för svaret" inte att jag gillar det. :dizzy:

C
Alfredo Alfredo skrev:
Men är det där verkligen klammer en hempulare skulle välja... Mystiken tätnar.
För att inte tala på Wago. Hempul då skulle det troligtvis varit sockerbit istället.

E

[bild]
Berätta gärna vad vi ser, hur skulle någon kunna dö av den kopplingen?
Fasen är tryggt isolerad vad jag kan se..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.