3 271 672 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Lampan är en sån där som säljs på Jula. Att den är uppskruvad i taket = fast installerad? Lampan var visst en nödlösning för att få ljus och sen blev den kvar i brist på annan armatur.
Finns ingen JFB för badrummet är det som byggts sist så jag tipsade om det eller en PSA på just badrummet.
Finns ingen JFB för badrummet är det som byggts sist så jag tipsade om det eller en PSA på just badrummet.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 401 inlägg
Ser jag en strömbrytare uppe i taket på första bilden?
Ärligt talat är jag snart sugen på att köra med kabelstege och bara naja fast kablarna i verkstaden, tror det är tredje gången som jag rivit och dragit om rubbet igen *suck*
Det blir lätt så när man bygger om den med jämna mellanrum.
Nåja, nästa gång eller nästa (större) verkstad skall bli med kabelstege (.)
/Kent
Det blir lätt så när man bygger om den med jämna mellanrum.
Nåja, nästa gång eller nästa (större) verkstad skall bli med kabelstege (.)
/Kent
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Jag ser faktiskt inget negativt med att sätta en liten smal trådstege i en verkstad. Praktiskt skulle jag vilja påstå! Och en verkstad är ju inget vardagsrum direkt...
//Patrik
//Patrik
Vi har problem med vår inkommande teleledning. Tyvärr inte så mycket att göra åt, eftersom den är... just det, inmurad bakom kökskaklet...Mikael_L skrev:
Framför allt så är det lätt att maskera kabelkanaler och lister när man vill tapetsera eller måla om. Det värsta jag vet är när någon har spikklamrat utanpåliggande kabel och sedan kladat över den med färg eller försökt tapetsera runt. Visst går det att skruva loss kabeln och måla eller tapetsera bakom ifall man använd skruvklammer men vem gör det? Diskreta och snygga DMT-kanaler med FK-ledare eller vanlig kabelkanal med kabel vinner över fula klamrade kuloledningar varje gång.petersv skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 164 inlägg
Jo, kuloinstallation är ungefär som vinylgrammofoner: en dålig är rena dyngan, men en riktigt bra...herregud...