3 272 270 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Hela badrummet ryker med en totalsanering på allt från el till mögelpetersv skrev:
Tycker bara det är intressant val av placering med en strömbrytare helt utan skydd precis på gränsen mellan våtrumszon1 och zon2. Om man nu gjorde en renovering så fanns det betydligt bättre ställen att placera strömbrytaren på och gjordes renoveringen på 2000-talet så borde man åtminstone kunnat ha använt en IP24-brytare? Denna ser ju faktiskt ut att vara original sedan kåken byggdes på 60-talet.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Vägglampa ovan eller under i bild? Nån som tyckte den var fiffig och fixade en dold matning....foppson skrev:
Förhoppningsvis inte så vanligt här hemma men det var någon som för ett antal inlägg sedan i den här tråden visade en brasiliansk produkt med kopparfolie som man kunde lägga under tapeten. Detta känns snarlikt...
All el i ett vardagsrum var dragen på detta sätt, i Sverige... Jag har hoppat över något ord i första inlägget, ska åtgärda det.tommib skrev:Vägglampa ovan eller under i bild? Nån som tyckte den var fiffig och fixade en dold matning....
Förhoppningsvis inte så vanligt här hemma men det var någon som för ett antal inlägg sedan i den här tråden visade en brasiliansk produkt med kopparfolie som man kunde lägga under tapeten. Detta känns snarlikt...
Det handlar inte om var ifrån de kommer, det handlar om att de inte är hantverkare. Inspacklad FK är inte godkännt någonstans. Beställaren av jobbet har accepterat billigaste möjligaste bud från en uppenbarligen oärlig entreprenör.Olle61 skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 141 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har förvisso flyttat nu men jag hade en granne tidigare som var ökänd för sina cykel affärer i källaren... Jag tror dock att han behöver uppdatera sin maskinpark. För visst ser den här LITE sliten ut....
Kan iofs förklara spåren efter misslyckade försök att få upp hänglås till källarförråden ett drygt år tillbaka, bara de klenaste låsen gick nämligen att rå på.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
But why? En skarvsladd går på typ 39 kr på Clabbe..... Det måste ta så mycket mer tid att knåpa ihop det där att det inte är värt det.....Jesper Rova skrev:[bild]
[bild]
Har förvisso flyttat nu men jag hade en granne tidigare som var ökänd för sina cykel affärer i källaren... Jag tror dock att han behöver uppdatera sin maskinpark. För visst ser den här LITE sliten ut....
Kan iofs förklara spåren efter misslyckade försök att få upp hänglås till källarförråden ett drygt år tillbaka, bara de klenaste låsen gick nämligen att rå på.
Logga in
Skapa konto
Skulle göra om ett kök och dra ut lite gamla matningar. Ingen rörde sig.
Hittade problemet. i bjälklaget med full isolering och golvspån ovanpå.
Iaf partex på några Är centralen till höger där alla ekk går ner.
Redigerat:
"problemet" är att jag fick mer jobb än va jag trodde och kunden blir fattigare = sur kund = sur elektrikerBob_the_builder skrev:
För att nån har sparat in ett par kronor när dem gjorde jobbet. när dem ändå hade kunskapen att sätta partex, skarva och sätta upp ny central