3 305 134 läst · 11 228 svar
3305k läst
11,2k svar
Värsta elkopplingen?
På den lokala pizzerian fick jag idag syn på en skapelse när jag stod och väntade på mina pizzor. Från ena hållet uppe under taket kommer en kabel modell EKK eller liknande farande. Men oj, där räckte den itne längre. Attans, vad gör vi då?
Givetvis skarvar vi den. Med vadå, undrar ni..? Jo givetvis: en sockerbit.
Givetvis skarvar vi den. Med vadå, undrar ni..? Jo givetvis: en sockerbit.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 176 inlägg
Ser ut som england.
Påminner om att man inte behöver ta med en uttagsadapter när man åker till USA.
Det är bara att dra ut en befintlig stickkontakt lite och sen trycka dit sin egen europropp över kontaktstiften (som då är synliga).
Påminner om att man inte behöver ta med en uttagsadapter när man åker till USA.
Det är bara att dra ut en befintlig stickkontakt lite och sen trycka dit sin egen europropp över kontaktstiften (som då är synliga).
Jag skulle tippa på USABjurran skrev:
Hitta den på http://thereifixedit.com/
Jag tror att sidan är rellativt ny, men extremt rolig med dom få bilder dom har.
nej det är england, enbart engelsmännen är så konstiga så de har strömbrytare i vägguttagen.. dessutom är de t 25A säkring till uttagen, därför har de säkring i stickproppen.
men det är dock en amerikansk stickpropp dom har "försökt" ansluta där på bilden..
men det är dock en amerikansk stickpropp dom har "försökt" ansluta där på bilden..
Mer eller mindre standard i Australien också. (Var iaf när jag bodde i Victoria.) Ganska smidigt faktiskt på de modeller där brytaren sitter på rätt plats, vissa var felplacerade så det inte gick att stänga av när stickproppen satt i...electrocuted skrev:
Jobbade lite med att reparera elektronik där, och det var ytterst sällan någon hade glappande strömkablar eller utslitna strömbrytare på apparaterna. Chefen berättade att de var nöjda med att ha det så eftersom ett vägguttag är billigare och enklare att byta än de kablar/brytare som sitter i utrustningen.
Även i Danmark är det vanligt att uttagen är försedda med brytare.
http://www.skrivihop.nu/A_johan skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 774 inlägg
En gammal klassiker
"Vedeldarens" generator skulle förmodligen till Indien.
Nödstopp!?!
Ja , "snickarboden" det blir ju lätt att trycka in detta när man ser ut som en elchockad katt i en tecknad film.
Nödstopp!?!
Ja , "snickarboden" det blir ju lätt att trycka in detta när man ser ut som en elchockad katt i en tecknad film.