C
På den lokala pizzerian fick jag idag syn på en skapelse när jag stod och väntade på mina pizzor. Från ena hållet uppe under taket kommer en kabel modell EKK eller liknande farande. Men oj, där räckte den itne längre. Attans, vad gör vi då?

Givetvis skarvar vi den. Med vadå, undrar ni..? Jo givetvis: en sockerbit. :D

Glericus skrev:
Dehär var väll en trevlig nödlösning :D

[bild]
Å herregud. :eek: Låt oss hoppas att det där är fake.

//Patrik

Vadå, det finns ju strömbrytare att stänga av med innan man ska dra ur kontakten... :p
Bara att tala om för barnen att inte pilla på det...

Vilket land är det där?

Mikael_L
Ser ut som england.

Påminner om att man inte behöver ta med en uttagsadapter när man åker till USA.

Det är bara att dra ut en befintlig stickkontakt lite och sen trycka dit sin egen europropp över kontaktstiften (som då är synliga).

Glericus skrev:
Dehär var väll en trevlig nödlösning :D

[bild]
Extra "spännande" torde det vara då Britterna av någon anledning har säkringen i stickproppen (givetvis sitter det en central säkring också men frågan är vilken avsäkring man har).

Bjurran skrev:
Vadå, det finns ju strömbrytare att stänga av med innan man ska dra ur kontakten... :p
Bara att tala om för barnen att inte pilla på det...

Vilket land är det där?
Jag skulle tippa på USA
Hitta den på http://thereifixedit.com/
Jag tror att sidan är rellativt ny, men extremt rolig med dom få bilder dom har.

megandstick-hotwater-see-email.jpg

nej det är england, enbart engelsmännen är så konstiga så de har strömbrytare i vägguttagen.. dessutom är de t 25A säkring till uttagen, därför har de säkring i stickproppen.
men det är dock en amerikansk stickpropp dom har "försökt" ansluta där på bilden..

electrocuted skrev:
enbart engelsmännen är så konstiga så de har strömbrytare i vägguttagen..
Mer eller mindre standard i Australien också. (Var iaf när jag bodde i Victoria.) Ganska smidigt faktiskt på de modeller där brytaren sitter på rätt plats, vissa var felplacerade så det inte gick att stänga av när stickproppen satt i...
Jobbade lite med att reparera elektronik där, och det var ytterst sällan någon hade glappande strömkablar eller utslitna strömbrytare på apparaterna. Chefen berättade att de var nöjda med att ha det så eftersom ett vägguttag är billigare och enklare att byta än de kablar/brytare som sitter i utrustningen.

• Gilla
helder
  • Laddar…
tifi-icanhaspower.jpg
:D

• Gilla
LaBastian
  • Laddar…
hehe, så kan det gå om man av reglerar helt och hållet, alla leverantörer får dra egna ledningar.

Även i Danmark är det vanligt att uttagen är försedda med brytare.

Mikael_L
OT: ursäkta, satt faktiskt och funderade på om det skulle var sär skrivet eller inte :p

En gammal klassiker

tifi-beer.jpg

"Vedeldarens" generator skulle förmodligen till Indien.
Nödstopp!?!
Ja , "snickarboden" det blir ju lätt att trycka in detta när man ser ut som en elchockad katt i en tecknad film.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.