yxis skrev:
Dock inte sådär jättebra om bottarna är för högst 25A, då måste man ha reduceringsmojängen...
En avskuren 20 skarvmuff funkar, men går säkringen varm så smälter den...:D
 
  • Gilla
Kloge
  • Laddar…
488308_420746524650711_769521237_n.jpg
 
  • Gilla
PCLarsson och 10 till
  • Laddar…
T
Av små barn och fyllon får man höra sanningen, eller hur var det nu man brukar säga??? :)
 
  • Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Den finns om piloter och flygvärdinnor också, tror inte Erik 7 år har skrivet det, men roligt är det :p:p
 
prototypen skrev:
Den finns om piloter och flygvärdinnor också, tror inte Erik 7 år har skrivet det, men roligt är det :p:p
Och programmerare ;)
 
När jag var i Georgien och jobbade under sommarn glömde jag stänga av invertern i bilen så batteriet var dött nästa dag. Som tur var hade grannen en batteriladdare i toppklass.
DSCN2317b.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2316.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Vad var det för IP-klassning på den där laddaren då?
 
MagnusSt skrev:
Vad var det för IP-klassning på den där laddaren då?
Verkar tåla damm utan problem i alla fall..
 
snaggletooth skrev:
Samma text har cirkulerat runt på nätet i ett antal år med olika yrken.
Jo, man känner till att den är fejk, fast jag visste inte att det fanns flera versioner av den. "Elektriker-verisonen" var ju mycket bättre än den med ingenjörer. "Hoppas att jag inte blir allergisk mot kontorsdamm så att jag inte kan bli ingenjör..." :rolleyes: Det är väl ologiskt även för en 7-åring... allergisk mot el däremot...

//Patrik
 
MagnusSt skrev:
Vad var det för IP-klassning på den där laddaren då?
Frågan är väl vad det är för isolering mellan primärsida och sekundärsida. Jag tvivlar på att den är dubbelisolerad...

Fast det var ju inte en diod och glödlampa i burken i alla fall :)
 
quilding skrev:
När jag var i Georgien och jobbade under sommarn glömde jag stänga av invertern i bilen så batteriet var dött nästa dag. Som tur var hade grannen en batteriladdare i toppklass.
Men jag har redan berättat hur man laddar bilbatteriet
 
  • Gilla
quilding och 1 till
  • Laddar…
magnu skrev:
Men jag har redan berättat hur man laddar bilbatteriet
Hade tyvärr inte tillgång till någon diod :)
 
Förre ägaren till svågerns hus tyckte nog han gjorde en fiffig lösning i ladan. Lösnigen är numera bortkopplad.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1347461964.030750.jpg
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
gunric skrev:
Förre ägaren till svågerns hus tyckte nog han gjorde en fiffig lösning i ladan. Lösnigen är numera bortkopplad.
hoppas bara inte att ni slängde dessa vackra tingestar, finns de som gärna skulle vilja ha dessa i sin samling.
 
  • Gilla
yxis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.