Jag har aldrig någonsin sett undertaksplattor (akustiktak) i en bostad i alla fall.

Angående barn så har jag själv varit en litet barn och jag spolade vatten i taket för att se det sedan droppa ner. Barn är idioter och därför får man nästan utgå från att det kommer sprutas vatten i taket i duschen. ;)

//Patrik
 
Barn är inte idioter - däremot har de stor fantasi och gillar att testa saker - vad händer när jag gör si eller så. Då de ofta inte vet vad som är farligt så testar de naturligtvis.

Sedan är vi som människor ofta nyfikna och testar även i vuxen ålder - hur många petar inte på väggen/dörren/saken som det hänger en skylt med "Nymålat" på ? :)
 
Alla är idioter. ;) Framförallt människor som inte kan parkera inom och rakt i en parkeringsficka.

(Skämtar givetvis, men mamma brukar säga att alla skämt grundas på ett visst allvar).

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Jag har aldrig någonsin sett undertaksplattor (akustiktak) i en bostad i alla fall.
Hör av dig nästa gång du är i Karlskrona så skall jag visa dig... Snyggt och bra är det iaf inte... :(
 
ricebridge skrev:
Tänkte på det också. Garanterat barnovänligt.
Det är i alla fall inte ichigo-tåligt det. ;)

Jag är jävla klumpig, otålig och slarvig. Därför kräver jag badrum som verkligen är våtrumskyddat.

Och fy vad fult det ser ut med sådan där tak, det får mig att tänka på kontor, där fyller det sitt syfte. Absolut ingenting man vill ha i en bostad!
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Hör av dig nästa gång du är i Karlskrona så skall jag visa dig... Snyggt och bra är det iaf inte... :(
Jag slår en pling då! ;)
 
Tja, vad ska man då säga om den övernattningslägenhet jag får bo i just nu. Ett kombinerat kök och dusch med akustikplattor i taket. Toan är liten och det gick väl inte för vettig kostnad bygga om så man satte en dusch i ena hörnet och ett trinettkök i andra i ett rum vad man nu ska kalla det "köksch" eller duschsk.

Nä men det funkar väl med akustiktak, de är ju inte så att de segnar ihop och faller ner för lite vatten.

Protte
 
Akustiktak använder folk med fördel i sina hemmabioanläggningar. :)
 
En fåkunnig fråga: Hur står sig akustiktak mot mögel mm?
 
Är det inte det här ganska oftopic?


Jag kanske inte tycker akustiktak är så snyggt, men det är underbart. Har bekanta som har det i köket på grund av ett hörselskada och där kan man sitta och prata i normal samtalston samtidigt som det klingar i glas och tallrikar och diskmaskinen är på. Det är skönt för en annan som blir distraherad vid mycket ljud
 
Redigerat:
cjnilsson skrev:
Är det inte det här ganska oftopic?
:-D
 
Man kan också välja att bo ett gammalt hus med tretex överallt. :)

Skickat från min mobil
 
Päronen har tretex precis över allt i sin kåk, och visst, det är en liten annan akustik i rummen, men med utanpåliggande el är det helt plötsligt inte så kul. Det går inte för alt i världen att få kabeln jämn hela vägen mellan punk a o b utan vågor.
 
Det beror väl på väggen, och inte tretexen.. ?
 
Jag kanske ska tillägga att duschbilden inte är ragen i en bostad utan just i en kontorslokal.

Som sagt så är det riktigt svårt att se om armaturerna har något skyddsglas eller inte. Jag kanske ska ta med mig ficklampa nästa gång jag har ärende där, så att jag kan lysa på dem utan att bli bländad av armaturernas lampor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.