Körde också Firefox tidigare, men bytte till Chrome då allt blev så jäkla segt, utan plugin, samt drog ur minnet.
Det jag a
Även gillar med Chrome är att det speglas mot mobilen. Lägger jag till en länk via datorn får jag upp den i mobilen. Lägger jag till den i mobilen... Ja ni fattar.
Kör lite Firefox på nya datorn då frugan kör Chrome... Det kanske har blivit bättre..

Perfekt! It's all text och gvim fungerar lysande! Kände inte till den pluginen förut. Google/Yandex var också en ny plugin som jag länge saknat. Har stört mig på att google inte längre ger riktiga länkar, utan allt går via google. Men det löser ju Google/Yandex pluginen!

Firefox med Vimperator, Adblock+, Greasemonkey för att fixa lite skit på diverse siter (såsom trackinglänkar på Google) samt någon addon för att generera QR-bilder för att flytta länkar till telefonen.

Angående tabbarna i Chrome så håller jag helt med att de kan bli oerhört många och så små så det inte ens syns vilken tabb som är vad!

Idag då jag surfade på feber så hittade jag OneTab, alla tabbar sparas ner till en lista som visas i en enskild tabb. Minnesförbrukningen för Chrome sägs minska drastiskt då inte alla tabbar är i minnet! Provade installera och verkar smart, ska utvärdera om det fungerar bra!

Länk : http://feber.se/webb/art/267090/onetab_fixar_tabbarna_i_chrome/

Kör IE10 och det fungerar bra, vissa forum inkl. byggahus har dock problem med javaskript verkar det som...

/S

steve5432 skrev:
Kör IE10 och det fungerar bra, vissa forum inkl. byggahus har dock problem med javaskript verkar det som...

/S
Jag skulle starkt misstänka att det är IE 10 som har problemen!

I slutet av 2010 såg det ut så här:

Per Eskilsson skrev:
Här på Byggahus.se ser siffrorna ut så här. Siffrorna inom parentes visar hur det såg ut för ett år sedan.

Internet Explorer 57,5% (69,6%)
Firefox 21,9% (21,3%)
Safari 10,1% (5,2%)
Chrome 9,2% (2,9%)
Opera 0,9% (0,7%)

Chrome ökar mest. Safari näst mest. Internet Explorer tappar.
Nu är Safari den populäraste webbläsaren (åtminstone här på Byggahus.se).

1. Safari 30,34 %
2. Internet Explorer 28,68 %
3. Chrome 19,71 %
4. Firefox 11,72 %

Mikael_L
Jag som drog igång tråden kan ju meddela att just nu kör jag:
Firefox ESR 17.0.4.
Skippade först adblock och noscript, men kände mig till sist tvungen att installera det.
Många web-platser suger verkligen. Och ganska kul att se vilken otrolig lista med spionsiter som man hittar (att kunna godkänna mha noscript) på en del siter.
Men det är främst adblock plus som höjer mina prestanda då jag slipper flash.
Sen kör jag noscript för att skydda mig från inbäddade script alla oseriösa siter som sex-siter och aftonbladet. ;)

Men på denna dator är jag frikostig att godkänna i noscript. Byggahus löper ändå på riktigt bra här - även med tillåtet scriptspråk. Precis som du säger johan mlg.

Sen är jag lite sugen på att testa chrome, då många talat så gott om det.

M
Oj.. Är jag ensam Opera-surfare då? :)

På mobilen/plattan är det enbart Opera som gäller. FF/Chrome/Stock är sega som attan i jämförelse, speciellt på 2G/3G nät där Opera kan köra i "Turbo"-läge med kompression.

För övrigt bannade jag Chrome hemma då Chrome loggade allt du surfade med Google. De har kanske ändrat på det nu?

Tyvärr får jag döda flash-processen med jämna mellanrum då den segar ner hela firefox efter ett tag. Det problemet har jag inte med den inbyggda varianten av flash i Chrome.

M
Minnesanvänding är väl inget problem idag, väl? 32GB kostar typ 1500kr, 4GB typ 200kr...

Förmodligen är det så att webläsaren frågas OS om tillgängligt minne och cachar så mycket den kan (med måtta). Om du har lite minne eller mycket laddat kommer förmodligen minnesanvändningen minska en del.

Micke64 skrev:
Oj.. Är jag ensam Opera-surfare då? :)
Nej, Opera ligger på 0,64 %. :)

Micke64 skrev:
Minnesanvänding är väl inget problem idag, väl? 32GB kostar typ 1500kr, 4GB typ 200kr...
TS skrev ju specifikt att han satt på gammal hårdvara. Så han har nog inte 32GB ram ;) Gamla burkar snurrar ofta på Win XP, eller annat 32-bitars Windows-OS så då hjälper det ju inte ens att slänga i mer ram (eftersom de inte adresserar mer än drygt tre gb).

Micke64 skrev:
Förmodligen är det så att webläsaren frågas OS om tillgängligt minne och cachar så mycket den kan (med måtta). Om du har lite minne eller mycket laddat kommer förmodligen minnesanvändningen minska en del.
Jag håller med. Helst ska ju minnesanvändningen alltid vara 100%. Man köper ju inte 32GB minne för att det ska sitta oanvänt. Så det viktiga är ju att webbläsaren (och andra program) kan lämna ifrån sig minnet när någon annan behöver det mer. Men det är ju mycket svårare att mäta.

M
tlundberg skrev:
TS skrev ju specifikt att han satt på gammal hårdvara. Så han har nog inte 32GB ram ;) Gamla burkar snurrar ofta på Win XP, eller annat 32-bitars Windows-OS så då hjälper det ju inte ens att slänga i mer ram (eftersom de inte adresserar mer än drygt tre gb).

Jag håller med. Helst ska ju minnesanvändningen alltid vara 100%. Man köper ju inte 32GB minne för att det ska sitta oanvänt. Så det viktiga är ju att webbläsaren (och andra program) kan lämna ifrån sig minnet när någon annan behöver det mer. Men det är ju mycket svårare att mäta.
Kan isf tipsa om Opera, som brukar vara väldigt snålt på äldre system men fortfarande med hyfsad prestanda.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.