F
BirgitS BirgitS skrev:
Det är rätt vanligt att kablarna/ledarna från elcentralen kopplas om i en takdosa (för taklampa) antingen i badrummet eller utanför badrummet om det är en bostad utan några dosor på väggen. Särskilt om handdukstorken inte har en egen säkring så måste ju elen någonstans delas upp åt olika håll.
Absolut. Får fnula på det, som sagt inga synliga dosor nånstans. Men detta är en enplansvilla med kallvind. Måhända om jag tar bort spånskiva och isolering på vinden att det ligger där!

BirgitS
F Fideliox skrev:
Absolut. Får fnula på det, som sagt inga synliga dosor nånstans. Men detta är en enplansvilla med kallvind. Måhända om jag tar bort spånskiva och isolering på vinden att det ligger där!
Det är möjligt och det är också möjligt att omkopplingen ligger i en takdosa. Kolla vilka lampor och uttag som är kopplade till samma säkring så kanske det ger lite ledtrådar om var du ska söka.

F
BirgitS BirgitS skrev:
Det är möjligt och det är också möjligt att omkopplingen ligger i en takdosa. Kolla vilka lampor och uttag som är kopplade till samma säkring så kanske det ger lite ledtrådar om var du ska söka.
Jag har.inga takdosor heller 🤔

BirgitS
Har du inga taklampsuttag i hela lägenheten?
Det är förstås möjligt att någon har täckt för väggdosor fast man inte får det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.