A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men för fan. Alla vet att vedeldning är direkt farligt. Värst i öppen spis självfallet men kaminer och vedeldad spis är inte heller bra

[länk]
Nä inte alls.
Det finns myter och åsikter om detta.
Men att elda är inte farligare än att äga en el bil..
 
A
D djac skrev:
Nu vet jag inte vad du syftar på, men om inget vetenskapligt område där någon belagts med fel skulle vara trovärdigt så tror jag vi kan lägga ner all utbildning och vetenskap i ett slag. Det ändrar liksom inte på fakta, du verkar bara ha ryckts med av stämningar som frodas på vissa håll.
ta och kolla in deras åsikter om skogsbruket så ger det sig självt...
 
A
D djac skrev:
Hur ska de få detta, det är ju inte som att någon överför sina företag till Greta, hur ser planen ut egentligen?
Så du är en sådan...
Den som inte ser hur miljörörelsen aktivt driver in skattemedel för sina ideologiska tankar..
 
Funderade lite, finns det "självkörande" bilar för vänstertrafik?
Och för oss med vinterväg måste det byggas en helt annan infrastruktur för autonoma bilar, snöslask, oplogat, packad snö, mm, och även blöt väg med lågt stående sol gör att dagens "självkörande" kopplas ur av bilen.
 
D
Maskintok skrev:
ta och kolla in deras åsikter om skogsbruket så ger det sig självt...
Får de skog menar du, är det så de ska bli rika, hur ska den överföras till Greta tänker du?
 
D
Maskintok skrev:
Så du är en sådan...
Den som inte ser hur miljörörelsen aktivt driver in skattemedel för sina ideologiska tankar..
Jag kanske är en sån, men om man torgför åsikter om konspirationer så bör man ju iaf ha en grov idé om hur en sådan skulle kunna se ut och vilka drivkrafter som möjligtvis skulle finnas i bakgrunden, annars behöver man ju inte nämna det.

Det är ju ganska enkelt på "andra sidan" eftersom i stort sett alla som startar rykten om "alternativa fakta" har kunnats knytas till de som tjäner pengar på att förstöra miljön, så den är enkel.

Det är betydligt svårare att hitta vem som skulle tjäna mycket pengar på att bromsa miljöförstöringen men jag är idel öra!
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Funderade lite, finns det "självkörande" bilar för vänstertrafik?
Och för oss med vinterväg måste det byggas en helt annan infrastruktur för autonoma bilar, snöslask, oplogat, packad snö, mm, och även blöt väg med lågt stående sol gör att dagens "självkörande" kopplas ur av bilen.
Vänster eller höger lär inte spela roll. Men som jag sagt tidigare så snö är nog ett problem. Du kan inte jämföra fullt autonoma system med dagens lane assist. Helt olika nivå
 
A
D djac skrev:
Jag kanske är en sån, men om man torgför åsikter om konspirationer så bör man ju iaf ha en grov idé om hur en sådan skulle kunna se ut och vilka drivkrafter som möjligtvis skulle finnas i bakgrunden, annars behöver man ju inte nämna det.

Det är ju ganska enkelt på "andra sidan" eftersom i stort sett alla som startar rykten om "alternativa fakta" har kunnats knytas till de som tjäner pengar på att förstöra miljön, så den är enkel.

Det är betydligt svårare att hitta vem som skulle tjäna mycket pengar på att bromsa miljöförstöringen men jag är idel öra!
Den som vill ha sin nuvarande verklighet kvar har allt att tjäna på att den så kallade miljöförstöringen stoppas...

Sedan om det gäller pengar eller ej låter jag vara osagt, då detta är ointressant för min del
 
Maskintok skrev:
ekonomisk belöning och frihet resten av livet.. Varför vore de annars så fokuserade kring pengar... framförallt andras pengar..
Vad babblar du om? Har Greta sagt nåt om dina pengar?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
T Tommynorskens skrev:
Vad babblar du om? Har Greta sagt nåt om dina pengar?
Nä inte direkt personligen..
Men hennes åsikter kräver att staten höjer mer på skatterna.. Så jag indirekt så får jag mindre kvar om dessa viljor skall uppfyllas.
 
D djac skrev:
Resonemanget är ju detsamma, om du accepterar datan men vill dra egna slutsatser som skiljer sig avsevärt från beprövad vetenskap, så har du ett berg att bestiga. Alternativt kan du söka dig till hörnen på internet där likasinnade umgås så behöver du inte bevisa någonting, bara sjunga med i kören.
Lite lustigt/roligt är att då jag enbart skrivit lite data som kanske går lite emot de miljö-övertygades syn på miljön.Så är det du som har placerat mig i ett fack. Sam tillskrivet mig åsikter som jag kanske inte har. Snacka om att dra dina slutsatser. Jag var noga med att inte tycka något här. Enbart rapportera om saker som inte är i linje med vad vi ständigt får höra.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
D
K Nils Andersson1 skrev:
Lite lustigt/roligt är att då jag enbart skrivit lite data som kanske går lite emot de miljö-övertygades syn på miljön.Så är det du som har placerat mig i ett fack. Sam tillskrivet mig åsikter som jag kanske inte har. Snacka om att dra dina slutsatser. Jag var noga med att inte tycka något här. Enbart rapportera om saker som inte är i linje med vad vi ständigt får höra.
Då läste jag kanske med fel ögon men jag såg inte den data som går emot den allmänna uppfattningen om miljöproblemen.
 
A
D djac skrev:
Får de skog menar du, är det så de ska bli rika, hur ska den överföras till Greta tänker du?
Nej nej.. i din iver så borde du insett att media ställde upp en bild om att statliga sveaskog avverkade unga skogar illegalt..
vilket inte stämde och att sveaskog följde lagen.. Men sr/SVT valde att anlita konsulter som har fötterna i mp och är fanatiker i sin tro vad det gäller miljöfrågor...
utan att själva kolla fakta mm...

Så media är rent och skärt kass på att kontrollera sin fakta och dess sanning...
 
A
D djac skrev:
Då läste jag kanske med fel ögon men jag såg inte den data som går emot den allmänna uppfattningen om miljöproblemen.
som är?
eller menar du den vedertagna sanningen som inte är baserad på existerande fakta och bevis?
 
  • Gilla
Karl Olssvan
  • Laddar…
D djac skrev:
Hur ska de få detta, det är ju inte som att någon överför sina företag till Greta, hur ser planen ut egentligen?
Tja en sak som blir är detta med miljöföretag. Det ät stora bolag som, tjänar på detta med miljöproblemet dels så kan de lättare minska problemet men även banker och andra kan de påverka. På detta sätt så vinner de över andra mindre företag. Kan de t ex säga att ett litet företag är dåligt ur miljö, så vinner de på att ingen investerar. Kan de få alla att tycka så, så vinner de.
Det finns nu folk som sitter och delar ut miljö-utmärkelser till företag, och det kan mycket väl vara mest något på pappret.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.