296 869 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Varför behövs subventioner om det råder politiskt samförstånd?S Styrman_jansson skrev:
Jaså du.P pmd skrev:
Ciro Bustos... en av castros anhängare.
Men det framkom för inte så länge sedan att det var CIA som sköt che guevara..
Och hade samarbete med castro om detta..
Det handlar om transfereringar i samtliga fall.AndersMalmgren skrev:
Alla bidrag och avdrag borde avskaffas.
"Avgift" är ett av de mest missbrukade orden i svenska språket.D djac skrev:
Avgift innebär att man betalar för en vara eller (oftare) en tjänst.
Skatt innebär att man bara betalar.
En petitess, kanske, men när jag gick i gymnasiet fick jag studiebidrag utan att ansöka (fast det gick officiellt till mina föräldrar innan jag fyllde 18).Maskintok skrev:
Greta (Thunberg)s huvudbudskap är ju "lyssna på vetenskapen". Det är alldeles utmärkt. Förespråkar hon klimatdiktatur?mnils skrev:Och det är väl inget jag påstått heller, vetenskapsmän brukar ha en balanserad syn på sitt område och vet att mycket få saker är antingen helt svarta eller helt vita. Det är de hysteriker som sedan torgför resultaten som är mindre trevliga som Greta, Per Holmlund och klimatkärringen på SvT, personer som på fullt allvar vill ha global diktatur i klimatets namn.
Per Holmlund vet jag inte riktigt vad han har uttryckt offentligt. Glaciologi är dock en ganska viktig vetenskap som kan ge en hel del insikter i vad den globala uppvärmningen ställer till med. Förespråkar han klimatdiktatur?
Vem är "klimatkärringen på SvT"?
Tänka sig! Och samkörning av dataregister som var det farligaste som fanns (näst kärnkraft) på 1970- och 1980-talen.Mikael_L skrev:
Det där kan uppfattas som lite nedlåtande, så låt mig kontra med att det även finns hyggligt gott om arbeten för folk med tummen mitt i handen.Mikael_L skrev: