295 690 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 055 inlägg
Ja, tror man inte att fossila bränslen är ett problem så är det ju en annan diskussion, då behöver vi ju varken biobränslen eller elbilar.Krilleman skrev:Jag gillar ditt tänk!
Men det bygger ju på att vi måste slopa tankandet av fossila bränslen och lösa bekymret med den ökande åtgången av tex HVO100.
Kravet som regeringen la på E85 var ju bara pinsamt redan från början. Där kan man inte dra några paralleller alls tråkigt nog. Ja förutom då att "mackdöden" på landsbygden var ett faktum med sittande regering...
Vilset var bara förnamnet.
I det ämnet har vi en sanning att luta oss emot.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 055 inlägg
Och mitt ursprungliga inlägg var inte en kommentar till dig utan till de som menar på att vi behöver inte elbilar för vi har biobränslen.Maskintok skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 442 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 442 inlägg
E85 har aldrig varit ett alternativ som bränsle för gemene man, som dessutom regeringen så glatt subventionerade och propagerade för som "framtidens bränsle". Pinsamt.Maskintok skrev:
Dessutom så tillverkades det i största utsträckning från plantage av skövlad regnskog från Brasilien.
Yes, lilla Sverige skulle åter igen rädda världen...
Men vänta nu, har vi inte hört denna fras igen nu i närtid?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 442 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 442 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 055 inlägg
Det skrev jag inte, men frågan är vad du tycker att vi ska satsa på om biobränslena inte räcker till och vi inte ska ha elbilar?Krilleman skrev:
Du kan ju förtydliga vad du menar med:
För man kan tolka det som att vi kanske inte behöver sluta tanka fossilt.
Det gör jag.A ArneTW skrev:
Jag tror inte att du förstår så mycket i den här frågan, faktiskt. Du tycks ha hakat up dig på något jag skrev som du blev upprörd över och kan inte riktigt komma över det.
Jag är inte religiös.
Jag får upprepa min fråga, tror jag: Har du något att säga i sakfrågan?
Men att människor med hörselnedsättning dör av elbilar är inga problem?A Alexn72 skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 442 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 442 inlägg
Absolut inte. Elbilar kan vara ett komplement för dom som åker 4km. Men "ren" el har ju sina nackdelar som du inte är så pigg på att dela med dig av. Hur ska den tillverkas då vattenkraften redan är utdömd av EU och kärnkraften är på G bort? Och hur ska infrastrukturen ens vara i närheten räcka till då det redan idag pratas om elbrist utan en komplett flotta av laddande elbilar nattetid med dagens elnät?13th Marine skrev:
Smutsigheten i batterifrågan är ju också intressant i sammanhanget.
Andrahandsvärdet är en annan post som bör lyftas, vem vill köpa en elbil med 67% kapacitet?
Fossilt behöver nog vi slopa globalt över tid oavsett miljötänk eller om det helt enkelt tar slut. Men jag tror inte vi ska följa media som att det är domedagen står inför "imorgon".13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 055 inlägg
Klart det gör, önskar att allt här i världen skulle kunna göras under schyssta villkor.Grizzlybjörnen123 skrev:
Kan du avgöra vilket som är bäst då, förhållandena vid utvinning av kobolt eller olja?
Gärna baserat på någon form av fakta.
Det har jag kanske kunnat, men det har jag inte. Jag tar inte så mycket del av svenska dagsnyheter.D djac skrev:
Detta är alltså officiell politik från riksdagsoppositionen?Samma politiska falang driver, på spektrumet från underförstått till klart uttalat, en linje som går ut på att om det blir maktskifte ska journalister som skriver negativt om regimen drabbas av till att börja med löneavdrag, det ska införas en politisk granskning av journalister osv, den styrningen ligger helt i linje vad deras föregångsländer gör så det är inte överraskande men inte i min smak.