295 690 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Det gjorde jag inte. Det är väldigt få (om någon) som kan göra det generellt. Svenskar är en spretig samling som inte gillar att fösas ihop i ett kollektiv. I samhällsdebatten får man nöja sig med att komma med förslag och hoppas på att få andra med sig. När det gäller att skapa en säkrare trafikmiljö och få ner antalet trafikdödade tror jag dock att jag kan få en majoritet med mig. Hur det målet ska uppnås råder det dock förmodligen mer delade uppfattningar om.A ArneTW skrev:
Så länge diskussionen inte urartar allt för mycket så tycker jag att den kan få fortsätta. Byggahus ägare tycks i tysthet ha en liknande uppfattning, men vi som skriver i tråden har ett ansvar för att hålla nivån saklig.AndersMalmgren skrev:
Det är en något udda uppfattning, men jag föreslår en ny tråd för den diskussionen. Eller ännu hellre ett helt annat forum.AndersMalmgren skrev:
"Love it or leave it" är inget bra argument i speciellt många sammanhang. Den som klagar på något specifikt kan mycket väl ha starka bindningar för att vara kvar. Att hota med "att dra" tror jag mest är något som en del tar till när frustrationen blir för stor.D djac skrev:
Om hon får styra, vilket inte är givet, men även om det parlamentariska läget blir sådant att MA blir statsminister så kommer hon och hennes parti knappast att kunna diktera villkoren för politiken. Något annat vore en sensation.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Sossarna gör allt för att sitta vid makten, även om det skadar Sverige. Sedan är ju oppositionen lam ocksåP pmd skrev:
Jante är visserligen en dansk stad men begreppet jantelagen beskriver nog Sverige ännu bättre. Man får inte sticka ut. Att tjäna mer pengar än "lagom" är fult. Om man ska bli rik så ska man bli det på Lotto.Maskintok skrev:
Det är lite svårt att skilja på jantelagen och den svenska avundsjukan.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Nej, nu får hon ju stå ut med att regera på oppositionens budgetP pmd skrev:
Jag tror som sagt det är valflosker och efter valet kommer vi nog ha en svag regering igen precis som denna mandat period. Så inte troligt sådant valflosker realiseras. Sossarna är dessutom sämst på att förverkliga valfrågor. Såg någon statistik på det där.
Men man är ju orolig. Inte kul om ISK får tak.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg