297 176 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Samma härMaskintok skrev:
Fast jag vill inte påstå att jag hatar facket, så illa är det inte.
Men facket är 0% relevant för mig, har delvis gjort mig illa, jag har mycket få vänliga tankar om fackföreningsrörelsen. Jag kan dock sträcka mig till att de har varit relevanta och för många årtionden sen faktiskt var med och byggde upp Sverige till den fantastiska nation vi blev.
Jag är alltså inte heller med i någon A-kassa heller.
Blir jag arbetslös köper jag ett hagelgevär och börjar råna banker istället.
Nä inte alls helt sant.P pmd skrev:
utan politiska medel så skulle inte vetenskapen ha förutsättningar för att forska.
Så allt har politik inblandat.
Men sedan har vi också vissa saker som ligger i tiden.. Som uppsvinget för miljöreligionen..
Importen gör att det inte blir brist.S Styrman_jansson skrev:
Risken finns förvisso för brist det inte går att importera för att täcka bortfallet, men än har det inte hänt så vitt jag vet.
Svara mig själv för att jag tycker det är relevant i diskussionen runt bil, notera att här kan man också privatleasa en bil, till rätt bra pris, för att sedan låta den användas av fler och få tillbaks åtminstone en del av sina kostnader.D djac skrev:
Jag fick nog av facket vid alla förhandlingar med skog och trä... förbannade dumheter de kom med..Mikael_L skrev:Samma här
Men facket är 0% relevant för mig, har delvis gjort mig illa, jag har mycket få vänliga tankar om fackföreningsrörelsen. Jag kan dock sträcka mig till att de har varit relevanta och för många årtionden sen faktiskt var med och byggde upp Sverige till den fantastiska nation vi blev.
Sedan dess har jag aldrig gillat facket..
Det är många år sedan bankrånare använde hagelgevär... idag är det Kalashnikov som gällerMikael_L skrev:Samma här
Jag talar, som jag skrev, för alla oss i samhället som vill ha en säker trafikmiljö.A ArneTW skrev:
För att vara mer specifik så föreslår jag åtgärder som ökar säkerheten i trafikmiljön. Om sen en majoritet av befolkningen är som du och inte vill ha en säker trafikmiljö så blir det förstås inget av med det.
Jag tvivlar på att det sprider sig till Kina.D djac skrev:Jo men det finns en första gång för allt, det verkar som att detta sprider sig och kanske är det rätt väg. Med tanke på de korta cykler som politiken lever med så är det kanske inte dit hoppet ska ställas, rättsstaten är mer beständig och har i de flesta länder visat sig fullt kapabel att hålla politiken i örat.
De flesta länder är f.ö. inte rättsstater.
fast vi har ju genom åren sett åtgärder till det motsatta på våra vägar...P pmd skrev:
När man smalnar av vägarna och låter bli att underhålla vägar mm
ändå verkar vi ha relativt låg dödlighet i trafiken så jag vet inte om jag skulle säga att det är så trafikfarligt att vilja ha det som det är... Man kräver mer av förarna bara..