297 332 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Medlem
· Västerbotten
· 370 inlägg
Haha. Gissa på du, så du får dina fördomar bekräftade. Det vill du väl helst? Jag röstar för allmänintresset, istället för min egen grupps särintressen. Vilket du verkar föredra. Så länge du får bara liite fler fördelar (även om dom är inbillade) så får det lov att gå ut över andra.AndersMalmgren skrev:
Glöm inte bort att du bor i ett land där du inte ska tjäna pengar. Du ska ge allt till alla andra. Det är därför du betalar den höga inkomstskatten. Men det räcker inte, för du ska betala skatt på skatt på moms på allt.AndersMalmgren skrev:
Så du betalar i grunden mycket mer än 56% eller vad ni skrev =)
När jag fyllde 18 år.. Så sa en kund till mig..R Rkarlsson skrev:
jaha pojk.. nu när du är företagare och slipper gå genom far.. Så ska du veta detta..
som svensk och företagare är du fucked for life... glöm aldrig det...
Jag blir alltid lite glad och nöjd när någon använder epitetet "svetsarn", vilket betyder att det åtminstone finns en partiledare som faktiskt har haft ett riktigt jobb.AndersMalmgren skrev:
Förutom Stenevi så är det sen helt fritt från partiledare som haft ett riktigt lönearbete.
åja dra inte allt för hårt på det ordet i denna fråga... Då han inte klarade av proven så fick han inte svetsa hur som.. därför blev han fackpamp... Så gömde facket många malajer..Mikael_L skrev:
Ibland blir jag allvarligt orolig för dig ....Maskintok skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Peter Pedersen rönte viss uppmärksamhet 2008 i bloggosfären under en utfrågning om framtidens transportpolitik. Under utfrågningen ställde han frågan varför man inte laddade en hybridbils batterier genom att montera en vindsnurra på bilen som i sin tur skulle ladda ett batteri.[3][4]Maskintok skrev:
Du förstod att jag skämtade i mitt inlägg va?hsd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Absolut, vi pratar bara skatt på lönen här. Man blir sönderskattade ännu mer innan det är klartR Rkarlsson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Pga 312 måste man tyvärr det. Men det är ju absolut bättre än att vara anställd löneslav som inget annat kan göra än att bli sönderskattade.F fribygg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Jätterelevant jobbMikael_L skrev:
Edit: men håller annars med dig. Tex Borg som jobbat inom industrin innan han blev finansminster. Snacka om kontrast mot Maggan "Vanligt folk" Andersson.