AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lätt och vara givmild med andras pengar, låt mig gissa du tjänar långt från brytpunkten
Haha. Gissa på du, så du får dina fördomar bekräftade. Det vill du väl helst? Jag röstar för allmänintresset, istället för min egen grupps särintressen. Vilket du verkar föredra. Så länge du får bara liite fler fördelar (även om dom är inbillade) så får det lov att gå ut över andra.
 
  • Gilla
DennisCA och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lätt och vara givmild med andras pengar, låt mig gissa du tjänar långt från brytpunkten
Glöm inte bort att du bor i ett land där du inte ska tjäna pengar. Du ska ge allt till alla andra. Det är därför du betalar den höga inkomstskatten. Men det räcker inte, för du ska betala skatt på skatt på moms på allt.

Så du betalar i grunden mycket mer än 56% eller vad ni skrev =)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är samtidigt inget tak på marginalskatten. Väldigt orättvist system.
Men det är ju fritt att anpassa sin inkomst efter skattereglerna och förmånerna i socialförsäkringssystemet. Man behöver knappast jobba så mycket eller för den delen ta ut inkomsten som lön av tjänst.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
Glöm inte bort att du bor i ett land där du inte ska tjäna pengar. Du ska ge allt till alla andra. Det är därför du betalar den höga inkomstskatten. Men det räcker inte, för du ska betala skatt på skatt på moms på allt.

Så du betalar i grunden mycket mer än 56% eller vad ni skrev =)
När jag fyllde 18 år.. Så sa en kund till mig..
jaha pojk.. nu när du är företagare och slipper gå genom far.. Så ska du veta detta..
som svensk och företagare är du fucked for life... glöm aldrig det... ;)
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och när svetsaren öppnar munnen skäms man som svensk. Speciellt i internationella sammanhang.
Jag blir alltid lite glad och nöjd när någon använder epitetet "svetsarn", vilket betyder att det åtminstone finns en partiledare som faktiskt har haft ett riktigt jobb.
Förutom Stenevi så är det sen helt fritt från partiledare som haft ett riktigt lönearbete.
 
  • Gilla
PNI och 3 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag blir alltid lite glad och nöjd när någon använder epitetet "svetsarn", vilket betyder att det åtminstone finns en partiledare som faktiskt har haft ett riktigt jobb.
Förutom Stenevi så är det sen helt fritt från partiledare som haft ett riktigt lönearbete.
åja dra inte allt för hårt på det ordet i denna fråga... Då han inte klarade av proven så fick han inte svetsa hur som.. därför blev han fackpamp... Så gömde facket många malajer..
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
Nä då inte alls.
När man har en talman som klart och tydligt är en landsförädare så kan man inte få annat än skit vid makten.. ;)

enda som misslyckats med något är den fd statsministern och den efterträdande skaran nötter... fan att nötknäpparen är trasig.. ;)
Ibland blir jag allvarligt orolig för dig .... :thinking: :cry: :worried:
 
  • Gilla
DennisCA och 3 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ibland blir jag allvarligt orolig för dig .... :thinking: :cry: :worried:
Nja det är det säkert folk som blivit förr..
Men jag klarar mig fint..
Men tack ändå... ;)
 
hsd
Maskintok skrev:
Ah evighetsmotorn om man bromsar medans man gasar.. nice:cool::crysmile:
Peter Pedersen rönte viss uppmärksamhet 2008 i bloggosfären under en utfrågning om framtidens transportpolitik. Under utfrågningen ställde han frågan varför man inte laddade en hybridbils batterier genom att montera en vindsnurra på bilen som i sin tur skulle ladda ett batteri.[3][4]
 
A
hsd hsd skrev:
Peter Pedersen rönte viss uppmärksamhet 2008 i bloggosfären under en utfrågning om framtidens transportpolitik. Under utfrågningen ställde han frågan varför man inte laddade en hybridbils batterier genom att montera en vindsnurra på bilen som i sin tur skulle ladda ett batteri.[3][4]
Du förstod att jag skämtade i mitt inlägg va?
 
Mikael_L
Däremot verkade inte Peter skämta.

Men visst, politiker måste väl inte kunna termodynamikens huvudsatser för att kunna sköta sitt jobb, de får väl anlita sakkunniga när det de tänkt klart på sina idéer.
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Däremot verkade inte Peter skämta.
[media]
Men visst, politiker måste väl inte kunna termodynamikens huvudsatser för att kunna sköta sitt jobb, de får väl anlita sakkunniga när det de tänkt klart på sina idéer.
Tänk på vem ni ger er röst
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Glöm inte bort att du bor i ett land där du inte ska tjäna pengar. Du ska ge allt till alla andra. Det är därför du betalar den höga inkomstskatten. Men det räcker inte, för du ska betala skatt på skatt på moms på allt.

Så du betalar i grunden mycket mer än 56% eller vad ni skrev =)
Absolut, vi pratar bara skatt på lönen här. Man blir sönderskattade ännu mer innan det är klart
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men det är ju fritt att anpassa sin inkomst efter skattereglerna och förmånerna i socialförsäkringssystemet. Man behöver knappast jobba så mycket eller för den delen ta ut inkomsten som lön av tjänst.
Pga 312 måste man tyvärr det. Men det är ju absolut bättre än att vara anställd löneslav som inget annat kan göra än att bli sönderskattade.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag blir alltid lite glad och nöjd när någon använder epitetet "svetsarn", vilket betyder att det åtminstone finns en partiledare som faktiskt har haft ett riktigt jobb.
Förutom Stenevi så är det sen helt fritt från partiledare som haft ett riktigt lönearbete.
Jätterelevant jobb :crysmile:

Edit: men håller annars med dig. Tex Borg som jobbat inom industrin innan han blev finansminster. Snacka om kontrast mot Maggan "Vanligt folk" Andersson.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.