Maria T
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Nu är det riktigt bråttom för er som missat Pianot, två timmar kvar
[bild]
Sicken bra film det är, tur jag har den på DVD och kan se när jag vill.

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
The Gentlemen - Netflix

• Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Att man som 48-åring kan vara så spänd och förväntansfull över en TV-serie......
Affisch för TV-serien "Ronja" med ung skådespelare i skogsmiljö och serietiteln i stor text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Testarn och 4 till
  • Laddar…
Oppenheimer
Tv-apparat som visar en närbild av en karaktärs ansikte i ett upplyst rum.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ett sista race.

Jordens sång
Person står på en klippa med utsikt över en fjord och berg för filmen "Jordens sång".
Skapa konto

Footloose
Den var riktigt bra faktiskt och bra musik

Mu blir det ABBA i 2 timmar 🙂 (SVT1)
Satt på en lila långhårig heltäckningsmatta och såg när de vann för exakt 50 år sen.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Mu blir det ABBA i 2 timmar 🙂 (SVT1)
Satt på en lila långhårig heltäckningsmatta och såg när de vann för exakt 50 år sen.
Jag satt i huset bredvid vårt i en gillestuga i grön soffa och kollade med grannungarna. Föräldrarna satt uppe i köket och spelade kort och drack grogg. En kul kväll för grannen hade färg-tv.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag satt i huset bredvid vårt i en gillestuga i grön soffa och kollade med grannungarna. Föräldrarna satt uppe i köket och spelade kort och drack grogg. En kul kväll för grannen hade färg-tv.
Jag var oxå hos grannen.
Mattan på golvet var då ny, en historia jag inte ska dra här, gör att mattan ligger kvar än i dag !!
Groggades gjorde det garanterat, det var fest varje fredag/lördag mellan grannarna på den tiden.
Jag sa, även mamma mins det "de kommer vinna" efter applåderna när de spelat....och så blev det.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ser mycket på YT , dokumentärer om musiker ( tyvärr utdöende släkte i nutidens skitmusik) som funnits där i bakgrunden.

Här är en fantastisk snubbe, Dann Huff som spelat allt från kristen musik, till hårdrock och idag country western ! Varit med bakom storheter som Michael Jackson, Amy Grant , Whitesnake, Whitney Houston, Peter Cetera , Michael Bolton , Shania Twain , Kenny Loggins, Madonna och många många andra 80-90 tals artister. Rätt lång dokumentär , säkert intressant för musiker.

Han och hans bror hade en gång ett framgångsrikt hårdrock band Giant där han även sjöng.

MTV

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag var oxå hos grannen.
Mattan på golvet var då ny, en historia jag inte ska dra här, gör att mattan ligger kvar än i dag !!
Groggades gjorde det garanterat, det var fest varje fredag/lördag mellan grannarna på den tiden.
Jag sa, även mamma mins det "de kommer vinna" efter applåderna när de spelat....och så blev det.
Man får leva på de minnena för gårdagskvällens Abbahyllning i svt var bedrövlig. Efter några usla artisters falsksång och slakt av låtar från Sveriges bästa popgrupp bytte jag kanal. Har full förståelse för att föremålen för "hyllningen" höll sig därifrån.

Keiller Keiller skrev:
Man får leva på de minnena för gårdagskvällens Abbahyllning i svt var bedrövlig. Efter några usla artisters falsksång och slakt av låtar från Sveriges bästa popgrupp bytte jag kanal. Har full förståelse för att föremålen för "hyllningen" höll sig därifrån.
Håller med....den var inget vidare ärligt talat...Och Christer Sjögren var inte ens sämst, det säger en hel del om kvaliten....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.