D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har inte tömt kärran med skräp

Men varit o hälsat på vid sommarstugan.

Barnen har lekt järnet, träffat släkt och druckit gott
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det är inte Lygnern va?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Dricka Mojito är roligare än att flytspackla kök


IMAG0644.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
KoW

Nä, mer norrut :)

Mittemellan skjutbanan och fordonstillverkarna ;)
 
Redigerat:
Övningskört med dottern för första ggr i bilen....gick över förväntan (y)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag har fortfarande inte tänt i kaminen, men abstinensen blir allt större för varje dag som går. Så jag hoppas på en kall vinter så att jag får utlopp för min pyromanidrift. Dessutom så måste jag få lite mer plats i den välfyllda vedbon eftersom ett par björkar ska fällas nästa år.

Missförstå mig inte, jag älskar sommaren, men längtar ändå efter att få elda i kaminen :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Gabbe1 skrev:
Jag har fortfarande inte tänt i kaminen, men abstinensen blir allt större för varje dag som går. Så jag hoppas på en kall vinter så att jag får utlopp för min pyromanidrift. Dessutom så måste jag få lite mer plats i den välfyllda vedbon eftersom ett par björkar ska fällas nästa år.

Missförstå mig inte, jag älskar sommaren, men längtar ändå efter att få elda i kaminen :)
Tja, just den här sommaren borde väl inte bjuda så stort hinder mot att elda i kaminen... :)

Jag har satt på värmen i huset igen eftersom källaren blev alldeles för kall. Att den kan bli lite rå och fuktig så här mot slutet av juli är jag van vid, men jag har inte brukat frysa förr om åren...
 
Enligt SMHI så har juli så här långt vart både varmare och torrare än normalt.

Jag tror dom ljuger :confused:
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Det har blivit många brasor senast igår men vi har inte braskamin utan öppen spis så det blir inte så varmt.

Och jag har inte idag heller målat den del som stupröret går ned i. Den delen är orange och ska bli mörkgrå. Skulle ha blivit gjort förra sommaren. Endast.tre sådana har vi på våra två hus så det är ju inte direkt ett alltför betungande arbete...
 
Redigerat:
Hemmakatten
Remne skrev:
Övningskört med dottern för första ggr i bilen....gick över förväntan (y)
Jag längtar inte direkt tillbaka till den flera år långa tid då jag övningskörde med fem barn. Det verkade aldrig ta slut. Då det var dags för de yngsta barnen var jag så less (av någon outgrundlig anledning var det nästan alltid jag o inte maken) att jag skickade de till en intensiv- och finslipningskurs innan uppkörning.
 
Borde köpa och lägga golv i garderob, men AW är roligare

1438359430755-1400995687.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har inte fått igång fibern som installerades i början av veckan, Telia skickade ett paket, med sms avisering till mig, men på själva paketet står fruns namn, och postombudet vägrade att lämna ut det, frun är bortrest 2 veckor till.

Jag vet inte vad paketet innehåller, men det är kanske nått man behöver för att få fibern att funka, dom har redan skruvat upp 2 burkar på väggen, men man behöver kanske fler ?? Jag är skapligt okunnig i ämnet.
 
Hemmakatten
Jag skaffade ett nationellt id-kort för att slippa ta passet med vid resor inom EU. Men "förvarar" kortet hos maken som nu enkelt kan hämta ut mina paket hos postombudet på vägen hem. Väldigt praktisk lösning, sparar mig drygt 2 mils omväg.
 
Hemmakatten skrev:
Jag skaffade ett nationellt id-kort för att slippa ta passet med vid resor inom EU. Men "förvarar" kortet hos maken som nu enkelt kan hämta ut mina paket hos postombudet på vägen hem. Väldigt praktisk lösning, sparar mig drygt 2 mils omväg.
Vi gör likadant. Smidigt...
 
Vilken härlig tråd! Jag känner igen mig i mycket.

Själv har jag inte städat undan alla verktyg från trädgården trots att jobbet börjar på måndag. Jag har inte heller tagit emot en tegelleverans eftersom lastbilen verkar vara på vift. Jag har inte heller fortsatt att måla huset eftersom knät protesterar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.