4 407 170 läst · 32 227 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Ser bra utTeroM skrev:
Kanske lite panel utanpå skulle göra det ändå bättre
Minns när vi isolerade och panelade om vårt förr-förra hus.
Jag var uppe och kröp på stegen och satte lockläkt på sista gaveln,
och fick skrapa bort rimfrosten på bottenbrädorna först.
Det var i december 1983.
Jäklar vad skönt det var att sedan komma in och få lite glögg framför kaminen
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 407 inlägg
Isolering som är så skoj!
Själv har jag dragit lite större rör att dra nätverk och eventuellt larm i (4 resp 2 35mm rör), nu kan jag förhoppningsvis lägga tillbaka lösullen ett tag.
Passade även på att byta ut de för långa skruvarna som stack ut genom panelen till kortare
Själv har jag dragit lite större rör att dra nätverk och eventuellt larm i (4 resp 2 35mm rör), nu kan jag förhoppningsvis lägga tillbaka lösullen ett tag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Passade även på att byta ut de för långa skruvarna som stack ut genom panelen till kortare
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Fortsatt att riva hallen. Får huvudbry för varje bräda jag tar bort. Bjälklaget går kors och tvärs, rören går inte alls såsom jag tänkt och plötsligt ligger det några helt okända rör i isoleringen.
Spännande dock
Spännande dock
Logga in
Skapa konto
M/s Conotoxin förliste i mörka farvatten i november 1976. Rykten påstår att hon sänktes av en sovjetisk u-båt då den ryska björnen hade synpunkter på lasten bestående av smuggelplutonium från Kambodja.
En dykare som lokaliserat vraket efter decennier av forskning bärgade nyligen dessa som numera pryder Höglunda Bar & Cigarrum. Vi hoppas att den mesta radioaktiviteten klingat av.
En dykare som lokaliserat vraket efter decennier av forskning bärgade nyligen dessa som numera pryder Höglunda Bar & Cigarrum. Vi hoppas att den mesta radioaktiviteten klingat av.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Neej, olja inte altanen, den kommer bara att bli mörk och oljan kommer att siga åt sig en massa smuts. Vår altan tvättar vi med vanlig grön/gul såpa. Den är jättefin nu efter 10 år. Just i år tvättade vi inte altanen och den lilla bit som är i norrläge är ful med algpåväxt men det tar vi till våren. För övrigt är altanen fin.
Pagno skrev:Nu har del av däcket torkat, det har även blivit lite ljusare..
[bild]
Funderar på att riva igång en Husqvarna, göra sig populär bland barnfamiljerna som sover.
Trädäcket behöver en översyn, staketet är numera snedare än tidigare, två plintar lyftes med ur marken, huset skakade rejält. Träd modell stora har viss förmåga att orsaka skador när de oplanerat vill lägga sig, glad att det inte hände på dagen när ungarna har det som klätterträd.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Urk och stön... Rördragningen var sju resor värre än jag tänkt mig.
Nu har jag fått bort spånet, stött på en blind-/trossbotten för att mötas av typ kol, grus och spån samt en gjuten platta...
Jag vill ju bara dra ner ett avlopp lite enkelt.
Nu har jag fått bort spånet, stött på en blind-/trossbotten för att mötas av typ kol, grus och spån samt en gjuten platta...
Jag vill ju bara dra ner ett avlopp lite enkelt.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Rörmokat lite, bytt ventilen till utekranen som inte höll tätt samt fixat ett element med ny packbox och ny termostat.
Borrade och skruvade dit andra/nya vibrationsdämpare på vår gamla Nibe Fighter. Satte även 3 mm bitumen dämpmatta på en sida. Grym skillnad! Nu kan man ha dörren öppen till tvättstugan som ligger alldeles bredvid köket.
Logga in
Skapa konto