4 406 881 läst · 32 227 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Man slutar aldrig förundras över vad man kan hitta när man börjar riva/rensa någonstans.. det är hm intressant och läroriktChrissofsweden skrev:
Städa garaget.
Flyttat pallar med tegelpannor ifrån uppfarten.
Lagt en skopa grus vid portarna.
Och för andra gången på 8år så har jag parkerat en bil i dubbelgaraget.
- Vilket känns lite kul och motiverande för att göra det finare i garaget.
Flyttat pallar med tegelpannor ifrån uppfarten.
Lagt en skopa grus vid portarna.
Och för andra gången på 8år så har jag parkerat en bil i dubbelgaraget.
- Vilket känns lite kul och motiverande för att göra det finare i garaget.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
I ett vattenlås fins det tusen kanter att fastna på, här är det bara ett rör och ett membran => slätt utan kanter.
Vi får se hur det funkar i praktiken. Jag tjänar också en del plats i skåper under handfaten vilket uppskattas av vissa.
Vi får se hur det funkar i praktiken. Jag tjänar också en del plats i skåper under handfaten vilket uppskattas av vissa.
Finns det inte en risk att du i stället får stopp längre ner.MathiasS skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Om det är stopp ofta så skulle jag åtminstone tänka att fel saker åker ner.
Nej det tror jag inte. Problemet med tre långhåriga i familjen, som uppenbarligen gärna borstar håret vid handfatet, är att hår blandas med de vanliga fettresterna man hittar i ett vattenlås så blir detta en ogenomtränglig gucka som fastnar på alla kanter i konstruktionen. Finns där inga kanter så flyter det fint dit det ska. Det fiffiga med PUM, om den fungerar, är att det är kantlöst och allt skräp kan rinna vidare obehindrat. Man ska förstås fortfarande ha en sil i bottenventilen som fångar upp andra föremål....BlueX skrev:
Det andra stället det blir stopp på är i själva bottenventilen, där det finns en mekanism för att öppna och stänga bottenproppen. För detta har purus också en listig bottenventil i PUM-serien som jag också ska montera. Då kan man ta ur hela innehållet utan verktyg och kladd och spola av det med resten av rören kvar på plats. Stor vinst igen. Hoppas jag.
Golvvärmen luftar man normalt på fördelaren. Titta där så borde det sitta samma sorts fyrkants-skruv som det sitter på elementen.Raskus skrev:
OnT
Igår kväll bytte jag ut tyristorn som har reglerat frånluften till en transformator. Som i ett trollslag försvann allt motorljud från fläkten. Det var välinvesterade pengar och minuter i den operationen..
Nybyggare
· Stockholm
· 373 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elementen är målade och spånskivan är grundmålad, för att i ett senare skede täckas med renoveringstapet och sedan tapet. Allt för att försöka undvika sprickor. Än är det mycket kvar, men för varje moment som görs känns det lite bättre! Pelletsbrännaren är igångsatt, och när jag kom från jobbet väntade sex pallar pellets på gården. Helgen är räddad