Borderline-offtopic, men varit en sväng till Skellefteå och köpt en kökssoffa. Har letat en i den här stilen sedan vi köpte huset men alltid lyckats missa när de dykt upp. Frågan är bara varför alla bra saker man hittar på Blocket är minst 15 mil bort? 🤔

Traditionell kökssoffa i trä med randig klädsel står på en träaltan framför en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jumos och 4 till
  • Laddar…
Dagen började med ett prat med NCC (skäms på er Jehanders och Skanska som med "säkerhet" som svepskäl portat privatkunder från de flesta av sina anläggningar, man vill förstås sälja ink hemkörning eller på dyra säckar). För att få hämta sten i Vårby behöver man nu vara avtalskund, så så fick det bli. En stund senare kunde jag rulla hem med 2550kg bergkross

Bilsläp fyllt med bergkross, parkerat på grusuppfart med byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

....det är ganska tungt. drygt 5 bar i däcken här.

Däck på ett släpfordon med tydliga tecken på tyngd och tryck mot grusunderlag.
Skapa konto

Om någon undrar varför man ska ha ett för stort släp så beror det på att det behövs. Här ligger det 700kg bergkross mitt på samtidigt som jag lastar på massorna jag gräver bort

Släpvagn lastad med sten och jord täckt av en blå presenning, med redskap för byggprojekt synliga i bakgrunden.
Skapa konto

Första halvan av dagen gick åt till att fylla kross bakom stödmuren, andra halvan gick åt till att gräva bort diverse lera och jord framför muren, på garageuppfarten, och ersätta detta med kross.

Renoveringsarbete med grävning framför en stödmur och hög med bergkross vid sidan, skottkärra i förgrunden.
Skapa konto

och ja, ryggen är lite mer böjd än den brukar vara.

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Du är alltid välkommen 😄👍🏼
Vore intressant att se din panna :) Jag är fullbokad i helgen och under nästa vecka. Men vi får höras och bestämma nåt framöver om det funkar :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
thomasx skrev:
Vore intressant att se din panna :) Jag är fullbokad i helgen och under nästa vecka. Men vi får höras och bestämma nåt framöver om det funkar :)
Absolut :)

Skicka över ett PM när det börjar närma sig en passande tid för dig så synkar vi 😄👍🏼

Hemmakatten
Jag trodde att du, MathiasS, var färdig med hus och trädgård för flera år sedan, men trevligt att du kämpar på. Muren är jättesnygg!

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
"Färdig" ?

Försökte få google att översätta det till ett språk jag förstår men det gick inte......

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
scim skrev:
Borderline-offtopic, men varit en sväng till Skellefteå och köpt en kökssoffa. Har letat en i den här stilen sedan vi köpte huset men alltid lyckats missa när de dykt upp. Frågan är bara varför alla bra saker man hittar på Blocket är minst 15 mil bort? 🤔

[bild]
15mil bort.. då har du inte letat Inca hyvlar hör jag! ;)

Stuvat undan byggställningen för vinterförvaring i uthuset. Väldigt skönt att 'ta vinter' så att säga.

Har även klippt gräset en sista gång i stugan. Annars är det städning som vanligt..

Pysslat vidare i köket

Renoveringsarbete i kök med blå köksskåp och vitvara under montering, verktyg och material på golv.
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
scim skrev:
Frågan är bara varför alla bra saker man hittar på Blocket är minst 15 mil bort? 🤔
För att du bor i norrland? 😂 15 norrländska mil är ju inte så långa 😉

Fin soffa förresten!

Krilleman
Jumos skrev:
15 norrländska mil är ju inte så långa
Det är ju bara nästgårds norr om Dalälven!

roar mig kungligt med att hacka bort ett kork & plast golv i köket... Bara 30m2 att få bort skiten ifrån:banghead:

Chrissofsweden skrev:
...
Har även klippt gräset en sista gång i stugan. Annars är det städning som vanligt..
Varför har du gräs i stugan? Snobberi!
Där skall man ju ha stampat jordgolv :cool:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jumos skrev:
För att du bor i norrland? 😂 15 norrländska mil är ju inte så långa 😉

Fin soffa förresten!
Alla som åkt mellan Skellefteå och Umeå vet att de är de längsta 15 milen som existerar! 😩

• Gilla
niklasn och 3 till
  • Laddar…
scim skrev:
Alla som åkt mellan Skellefteå och Umeå vet att de är de längsta 15 milen som existerar! 😩
Inte 364:an via Burträsk. Den vägen är betydligt roligare :D

• Gilla
scim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.