4 369 539 läst · 32 118 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Borderline-offtopic, men varit en sväng till Skellefteå och köpt en kökssoffa. Har letat en i den här stilen sedan vi köpte huset men alltid lyckats missa när de dykt upp. Frågan är bara varför alla bra saker man hittar på Blocket är minst 15 mil bort? 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dagen började med ett prat med NCC (skäms på er Jehanders och Skanska som med "säkerhet" som svepskäl portat privatkunder från de flesta av sina anläggningar, man vill förstås sälja ink hemkörning eller på dyra säckar). För att få hämta sten i Vårby behöver man nu vara avtalskund, så så fick det bli. En stund senare kunde jag rulla hem med 2550kg bergkross
....det är ganska tungt. drygt 5 bar i däcken här.
Om någon undrar varför man ska ha ett för stort släp så beror det på att det behövs. Här ligger det 700kg bergkross mitt på samtidigt som jag lastar på massorna jag gräver bort
Första halvan av dagen gick åt till att fylla kross bakom stödmuren, andra halvan gick åt till att gräva bort diverse lera och jord framför muren, på garageuppfarten, och ersätta detta med kross.
och ja, ryggen är lite mer böjd än den brukar vara.
Logga in
Skapa konto
....det är ganska tungt. drygt 5 bar i däcken här.
Logga in
Skapa konto
Om någon undrar varför man ska ha ett för stort släp så beror det på att det behövs. Här ligger det 700kg bergkross mitt på samtidigt som jag lastar på massorna jag gräver bort
Logga in
Skapa konto
Första halvan av dagen gick åt till att fylla kross bakom stödmuren, andra halvan gick åt till att gräva bort diverse lera och jord framför muren, på garageuppfarten, och ersätta detta med kross.
Logga in
Skapa konto
och ja, ryggen är lite mer böjd än den brukar vara.
Redigerat:
15mil bort.. då har du inte letat Inca hyvlar hör jag!scim skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Stuvat undan byggställningen för vinterförvaring i uthuset. Väldigt skönt att 'ta vinter' så att säga.
Har även klippt gräset en sista gång i stugan. Annars är det städning som vanligt..
Har även klippt gräset en sista gång i stugan. Annars är det städning som vanligt..
Medlem
· Västra götaland
· 46 inlägg
roar mig kungligt med att hacka bort ett kork & plast golv i köket... Bara 30m2 att få bort skiten ifrån:banghead:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg