4 369 430 läst · 32 118 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Planen att dra upp stenen med bilen verkade bra även när jag sovit på saken. Annars är det ju denna typ av tilltag som brukar sluta med flygande projektiler och krashade bilar.
Men, med lågväxel i drog vi lätt upp stenen utan att röra gaspedalen.....björnstark.
Sedan var problemet att få upp eländet på släpet. Det kändes som en bra ide att först lägga den på en eu-pall, både för att den då är lätt att manövrera på släpet och att den inte slirar runt så mycket på väg upp.
Med hjälp av ett par rör och plankor gick det finemang att vinscha upp hela paketet, faktum är att det även gick bra att putta på med ett spett och handkraft, så lätt rullade det.
Med pallen väl på släpet var det enkelt att ta det sista med pall-lyften.
Av släpet blir ett nytt äventyr, men jag har en plan..... (och rören på bilden nedan som jag inte kan radera hör inte till den planen...)
Men, med lågväxel i drog vi lätt upp stenen utan att röra gaspedalen.....björnstark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan var problemet att få upp eländet på släpet. Det kändes som en bra ide att först lägga den på en eu-pall, både för att den då är lätt att manövrera på släpet och att den inte slirar runt så mycket på väg upp.
Med hjälp av ett par rör och plankor gick det finemang att vinscha upp hela paketet, faktum är att det även gick bra att putta på med ett spett och handkraft, så lätt rullade det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med pallen väl på släpet var det enkelt att ta det sista med pall-lyften.
Logga in
Skapa konto
Av släpet blir ett nytt äventyr, men jag har en plan..... (och rören på bilden nedan som jag inte kan radera hör inte till den planen...)
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 741 inlägg
Skulle kunnat såga stenen och sälja som två gravstenar
Slutfört renoveringen av ett fönster på vinden. Jag har dessutom gjort min allra första projekttråd här på ByggaHus.
https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/284244-fonsterrenovering-la-rb.html
https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/284244-fonsterrenovering-la-rb.html
Jag knuffade faktiskt upp den på släpet, en bit, men tog inte kort på det för man vill ju inte skryta för mycket.-RB- skrev:
Och MickeL, ja nu sitter jag och googlar minigrävare på blocket igen....fan att man inte köpte en för tio år sedan.