Mikael_L
Jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb.
 
  • Gilla
Crebel och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb.
Gör något annat då!

Tex gräv i trägårn, gräv i trägårn, gräv i trägårn, gräv i trägårn, gräv i trägårn, gräv i trägårn, gräv i trägårn
//Lycklig bonnläpp som inte behöver göra nåt :)
 
Jag har gjort klart gungställningen till tjejerna. Mycket uppskattad av tjejerna och kompisarna. Slutade dock med ett jag sänkte den till 2,7m då den såg väldigt hög ut tidigare.

Trägungställning i en trädgård med två gröna gungor, justerad till 2,7 meter höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Fast huset är ju inte original sett från ritningen. Man har ju med räcket på altanen/balkongen redan gjort det lite lantligare och därmed passar spröjsen bättre (enligt mig). Hade dom behållit originalräcket hade jag kunnat köpa spröjsfritt :)
Vi ska byta räcke. Nuvarande är plottrigt och livsfarligt.
 
KnockOnWood skrev:
Ber att få instämma med Hemmakatten!
Att sätta fuskspröjs på ett hus byggt i 21 århundradet är som att åka med häst och vagn till kyrkan
(det är söndag idag :) ). Med ett fint ord: En anakronism.

Nej, så här skall det se ut. De som inte håller med får titta bort!
[bild]
Nu är ju vårt byggt 1938, men även då utan spröjs :)
 
S
Mikael_L skrev:
Jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb.
Finns folk till sånt. 😇
 
Mikael_L skrev:
Jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb.
Tycker du ska skaffa en färgspruta, mycket roligare.

Prutte
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Skapat bort mossa från garagetaket. Tre sopsäckar fylldes. Nu ska taket få en omgång mossmedel för att bromsa återväxten. Före- och efterbilder:
Takpannor täckta av mossa innan rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på takpannor med mossa innan rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Xtruder och 3 till
  • Laddar…
Åtgärdat läckande ventil i pannan samt installerat shuntautomatiken (Danfoss ECL 100 Comfort). Verkar fungera.

Installerad Danfoss ECL 100 Comfort shuntgrupp på vägg med synliga kablar och rördelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Monterat en av fläktarna i badrummet, ska nog köpa en Pax Calima till det andra..
Lite brytare/uttag blivit monterade av elektriker i veckan. Ska även tapetseras klart i veckan och monteras karmar.

Med vänlig hälsning, fremax

Väggfläkt installerad i ett hörn ovanför kakel och panelklädd vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg med trädliknande mönstrad tapet och en strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg med två ljusströmbrytare och ett eluttag under pågående renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmefördelningssystem med rör och mätare vid vägg, inklusive pump och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värmesystemsinstallation på en vägg med kopparrör, ventiler, elmätare och säkerhetsbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Satt foder och knutbrädor, hängt upp stuprören och trimmat trädgården. Börjar minska på måsten inför vintern
 
  • Gilla
Xtruder
  • Laddar…
Har haft ett litet möte. Politiskt, ni vill inte veta vartåt det lutar.
Och vart över till en granne och fått en pilsner och en liten virre.

Annars ingenting gjort. Det är ju söndag :D
 
  • Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
Förmiddagen ägnades åt att programmera i scratch med ena sonen.

Efter lunchen vart det en ofrivillig (men ack så skön) tupplur :D Sen var det full fart med att ta bort en stolpsko på uteplatsen för ett tänkt vindskydd som blev bortrationaliserat innan den ens hann byggas, hann med att rensa häcken och räta upp ett par belysningspollare som stått lite snett också. Det senare har jag nog retat mig på i två år. Därefter fick jag hjälp av äldste sonen att dra i ytterligare en nätverkskabel i ett flexrör upp till vinden, det gick till slut men vad jag ångrar mig att jag inte köpte kvalitetsflexrör....

Innan läggdax hann kablen kontakteras och accesspunkten sättas upp så nu är det bra drag i WIFIn både i hela huset och på uteplatserna. :D

Tidigare i helgen hann jag med att konfigurera upp en raspberry Pi att agera controller för det trådlösa nätet och mailserver för larmet. Ska bygga om det senare lite i veckan så man får lite mer begripliga mail och SMS än SIA-koderna :p
 
mexitegel skrev:
...
Efter lunchen vart det en ofrivillig (men ack så skön) tupplur :D ...
Där känner jag igen mig!

Undrar om vi inte är släkt på långt håll :cool:
 
  • Gilla
VedbyMats
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Jag har gjort klart gungställningen till tjejerna. Mycket uppskattad av tjejerna och kompisarna. Slutade dock med ett jag sänkte den till 2,7m då den såg väldigt hög ut tidigare.

Sänkte?? Que? En gungställning ska vara så hög som möjligt, så svingen blir längre, killar mer i magen och gungar längre (tid). Riktigt snygg ställning för övrigt.
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.