D09
Strip skrev:
Sänkte?? Que? En gungställning ska vara så hög som möjligt, så svingen blir längre, killar mer i magen och gungar längre (tid). Riktigt snygg ställning för övrigt.
Höjden på gungställningen ska spegla taket på olycksfallförsäkring(arna)en.

En gunga kan egentligen inte bli för hög 😎
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Ber att få instämma med Hemmakatten!
Att sätta fuskspröjs på ett hus byggt i 21 århundradet är som att åka med häst och vagn till kyrkan
(det är söndag idag :) ). Med ett fint ord: En anakronism.
Attans tur att mitt och exets hus byggdes på slutet av det 20:e århundradet då :)!
*går ut och klappar hästen*
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb, jag hatar målerijobb.
Hade en målare hemma häromdagen för att få en offert på att måla om fönstren. Han uppmärksammade mig dessutom på att det var dags att måla om mitt "nymålade" hus. Tiden går för fort...
 
Strip skrev:
Sänkte?? Que? En gungställning ska vara så hög som möjligt, så svingen blir längre, killar mer i magen och gungar längre (tid). Riktigt snygg ställning för övrigt.
Hehe jag håller egentligen med i sak att högre är bättre men när den var drygt tre meter till underkanten på stången så var den mer ett landmärke än en gungställning 😂 Nu med dryga 2,7m till underkant på stången framstår den något mer smakfull och passande på tomten. Man ska inte heller glömma att en gungställning på en ny lekplats ofta bara är 2,3-2,5m så det är rätt bra fart nu kan jag säga 😃

Kul att du gillade den iaf 😃
 
KnockOnWood skrev:
Ja, jag håller med om att räcket är lite väl krusidulligt.
Det som är på ritningen hade passat bättre.
Och varit snyggare.
Vi överväger att, iaf som interimlösning (behöver barnsäkra altanen), göra såhär, vad tror vi om det?

Hus med terrass och räcke som möjlig barnsäkra lösning för att diskuteras i forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
stefancrs skrev:
Vi överväger att, iaf som interimlösning (behöver barnsäkra altanen), göra såhär, vad tror vi om det?
Det ser trevligt ut!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Försökte bocka till ett bleck till ytterdörren.......... Det passar inte 😵

Böjt svart bleck ligger på gräsmattan framför träterrass, indikerar misslyckat försök att anpassa det till dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Målat foder och knutbrädor
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Sprayat hela taket med Grönfri utan att trilla ner en endaste gång.

Takpannor delvis täckta av mossa med en flaska Grönfri rengöringsmedel framför en himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
D09
Monterat luckan till diskmaskinen

Upptäckt stopp i golvbrunn Under duschen

Än en gång är jag glad att jag stod på mig mot allt tjöt emot att ha 2 golvbrunnar i badrummet :)

Jättemysigt att köra ner näven där 😩
 
  • Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Monterat luckan till diskmaskinen

Upptäckt stopp i golvbrunn Under duschen

Än en gång är jag glad att jag stod på mig mot allt tjöt emot att ha 2 golvbrunnar i badrummet :)

Jättemysigt att köra ner näven där 😩
Valet är enkelt, trodde jag, vill den långhåriga i familjen duscha hemma så får hon rensa själv, bra idé till en början.
Kontrade direkt på mitt "krav", - vill du ha någon att sova med så rensa!
Det är bra att alla vet vem som bestämmer i verkligheten, jag bestämmer att husfrun bestämmer, då har jag i alla fall bestämmt..... så det så!:sly:
 
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
En hörndel av badrum med delvis rivna väggar som exponerar träreglar och rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivit lite på väggen bakom duschen och inser att nått inte är redigt tätt. För se vad försäkringsbolaget säger. Vad brukar en försäkring täcka i ett badrum som är 19år gammalt?
 
Nybyggd trätrapp framför en entré med röd vägg och vita räcken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggt en trapp
 
E
Vit trappa med halkskydd installerat, komplett med väggmonterade räcken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En vit trappa med mörka halkskyddsmattor på varje steg och en handledare längs sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Halksäkrat trappen innan vintern kommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.