4 357 624 läst · 32 063 svar
4358k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu börjar vinden bli klar. Golvet skall målas en gång till. Elektrikern skall koppla in det sista av elen och jag skall koppla nätverk och antennuttag. Och bygga trappräcke, måla fönstren och dörren upp till vinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Gjorde sista frisen och snyggade till det sista. En enkel trappa in byggdes också sen invigdes altanen! Helt sjukt vad bra det känns med att få altanen uppbyggd igen efter fasadbytet.
Spillvirket blev 2 stora blomlådor som skymtas i bakgrunden.. Dom ska få hjul också.
Måste klura lite mer på räcket..
Spillvirket blev 2 stora blomlådor som skymtas i bakgrunden.. Dom ska få hjul också.
Måste klura lite mer på räcket..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt jobbat!!holmberg87 skrev:Gjorde sista frisen och snyggade till det sista. En enkel trappa in byggdes också sen invigdes altanen! Helt sjukt vad bra det känns med att få altanen uppbyggd igen efter fasadbytet.
Måste klura lite mer på räcket..[bild][bild]
Efter det där är du lätt värd en "riktig" öl!
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Fyllt på luft i hydropressen och därefter spolat alla ledningar och kört tomma tvätt- och diskmaskiner. för att bli av med allt skräp i ledningarna. Vattnet var svart som sot för att sedan bli rött innan det klarnade. Den här gången kom jag i håg att skruva av alla kranmunstycken innan jag började.
Idag har jag ofrivilligt testat utrymningslarmet här hemma, fått ont i öronen och samtal från larmcentralen. Rökdetektorn löser tydligen ut på slipdamm (stod rakt under den och slipade inför tapetsering.....)
En stund senare var utrymningslarmet avstängt och ingen utryckning på väg, tackolov att de ringer först.... Nu en plastpåse över detektorn och slipandes kunde fortsätta...
En stund senare var utrymningslarmet avstängt och ingen utryckning på väg, tackolov att de ringer först.... Nu en plastpåse över detektorn och slipandes kunde fortsätta...
Mycket bra att veta, tack för info 😄Cicaro skrev:Idag har jag ofrivilligt testat utrymningslarmet här hemma, fått ont i öronen och samtal från larmcentralen. Rökdetektorn löser tydligen ut på slipdamm (stod rakt under den och slipade inför tapetsering.....)