Nu är semesterlatheten över så jag började tätskikta i den sista duschen. Lite kladdigare än broschyren dock 😄
Vägg i dusch med påbörjat blått tätskikt och synlig rörinstallation, omgiven av skyddsfolie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Och i en toalett
Renoveringsprogress i toalett med osatt kakel och installerad avloppsanslutning, täckt av skyddsfolie.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nu börjar vinden bli klar. Golvet skall målas en gång till. Elektrikern skall koppla in det sista av elen och jag skall koppla nätverk och antennuttag. Och bygga trappräcke, måla fönstren och dörren upp till vinden.

Ovanvåning under renovering med vitmålat trägolv och väggar samt synliga eluttag.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
namor och 14 till
  • Laddar…
Gjorde sista frisen och snyggade till det sista. En enkel trappa in byggdes också sen invigdes altanen! Helt sjukt vad bra det känns med att få altanen uppbyggd igen efter fasadbytet.
Spillvirket blev 2 stora blomlådor som skymtas i bakgrunden.. Dom ska få hjul också.
Måste klura lite mer på räcket.. Nyligen färdigställd träaltan med en liten trappa framför terrassdörrar och blomlådor i bakgrunden.
Skapa konto
Nybyggd altan med utsikt över sjö, flaska Corona på bord framför, trapp och blomlådor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
niklasn och 6 till
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
Gjorde sista frisen och snyggade till det sista. En enkel trappa in byggdes också sen invigdes altanen! Helt sjukt vad bra det känns med att få altanen uppbyggd igen efter fasadbytet.
Spillvirket blev 2 stora blomlådor som skymtas i bakgrunden.. Dom ska få hjul också.
Måste klura lite mer på räcket..[bild][bild]
Snyggt jobbat!!
Efter det där är du lätt värd en "riktig" öl! ;)

Målade snickerier, ett litet tak samt golvet på vinden för andra gången. Det blir nog bra :)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Snyggt jobbat!!
Efter det där är du lätt värd en "riktig" öl! ;)
Haha blaskigt men svalkande gott!:D

P
Fyllt på luft i hydropressen och därefter spolat alla ledningar och kört tomma tvätt- och diskmaskiner. för att bli av med allt skräp i ledningarna. Vattnet var svart som sot för att sedan bli rött innan det klarnade. Den här gången kom jag i håg att skruva av alla kranmunstycken innan jag började.

D09
Utvecklat ett samarbete med moder natur där dealen varit att hon vattnar tomten och jag håller mig inomhus och spelar Xbox

Varför finns det inte någon byggsimulator 🤔

D09 skrev:
Varför finns det inte någon byggsimulator 🤔
Byggahus.se? Jag brukar simulera att jag bygger på huset med denna siten :D

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
D09
mexitegel skrev:
Byggahus.se? Jag brukar simulera att jag bygger på huset med denna siten :D
Jag är lite destruktiv idag 😋

World of tanks - riv hus utan rivningslov

D09 skrev:
Jag är lite destruktiv idag 😋

World of tanks - riv hus utan rivningslov
Winrate?

Idag har jag ofrivilligt testat utrymningslarmet här hemma, fått ont i öronen och samtal från larmcentralen. Rökdetektorn löser tydligen ut på slipdamm (stod rakt under den och slipade inför tapetsering.....)

En stund senare var utrymningslarmet avstängt och ingen utryckning på väg, tackolov att de ringer först.... Nu en plastpåse över detektorn och slipandes kunde fortsätta...

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
Cicaro skrev:
Idag har jag ofrivilligt testat utrymningslarmet här hemma, fått ont i öronen och samtal från larmcentralen. Rökdetektorn löser tydligen ut på slipdamm (stod rakt under den och slipade inför tapetsering.....)

En stund senare var utrymningslarmet avstängt och ingen utryckning på väg, tackolov att de ringer först.... Nu en plastpåse över detektorn och slipandes kunde fortsätta...
Mycket bra att veta, tack för info 😄

D09
MathiasS skrev:
Winrate?
Inte en aning ha ha

Då kan det inte vara bra 😁

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.