4 367 580 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har det inte hänt mkt bara paket upp nya slipmaskin, dock så körde jag tätskikt i badrummet igår, första gången jag gjorde det faktiskt och tycker det gick riktigt smärtfritt o smidigt, körde med schönox ifix och duk, då ja fick allt tätskikt av plattsättarn på jobbet.
Inte gjort så mycket på själva huset men ändå saker som hör till - Hämtat 32 kilo VVS prylar på DHL och beställt inredningen till tvättstugan från Sentens. Alltid nått... Nu skall jag nog mecka fördelare över en kall!
Idag kom lite grejor på posten 😋
Dragit högtalarkablage
Monterat sista högtalaren i sovrummet
Kopplat ihop en ministereo
Nu är det Frost på Netflix 😄👍🏼😄
En gammal datastereo får göra jobbet 👍
Ska bara leta upp några såna till de andra rummen också 🤔
Dragit högtalarkablage
Monterat sista högtalaren i sovrummet
Kopplat ihop en ministereo
Nu är det Frost på Netflix 😄👍🏼😄
En gammal datastereo får göra jobbet 👍
Ska bara leta upp några såna till de andra rummen också 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Skruvat spånskivor och insett att jag nog skulle köpt längre gipsskruv till gipsen som ska på sen, 30mm lär ju vara för kort, för jag antar att renoveringsgipsen bör skruvas i reglarna också och inte bara i underliggande skiva?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kopplingsdosan är uppsatt för att kunna förgrena till 230 uttag. Rören drog jag för att det ser bättre ut o ger lite extra skydd för kablen. Jag vet faktiskt inte om man får klamra den svarta kablen litar på polaren som är elektriker som var med o hjälpte till.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Jag har jagat ställningsbyggare över hela bygden inför takomläggningen. Har fått fyra offerter och jösses vad det skiljer i pris!
Allt från 20,000 - 43,000:- efter 30% ROT för en något större villa än vanligt!
Firman som var här och lämnade offert på taket inkl takkavvattning och plåtarbeten (exkl byte takfönster) ville ha 256,000:- innan ROT för 160m² takyta. Men när jag själv var uppe och dubbelkollade dras siffror visade det sig ju att taket bara är 14x5m på varje sida. Alltså 140m². :x
Gör jag det själv landar priset mellan 80-90,000:- inklusive byte av takfönster och ställningsbygge.
(Jag vet att jag själv är hantverkare till yrket) Men hur svårt kan det vara att hitta vettiga hantverkare när jag själv tänkte undvika takarbetet!? :wow:
Själv är bäste dräng!
Allt från 20,000 - 43,000:- efter 30% ROT för en något större villa än vanligt!
Firman som var här och lämnade offert på taket inkl takkavvattning och plåtarbeten (exkl byte takfönster) ville ha 256,000:- innan ROT för 160m² takyta. Men när jag själv var uppe och dubbelkollade dras siffror visade det sig ju att taket bara är 14x5m på varje sida. Alltså 140m². :x
Gör jag det själv landar priset mellan 80-90,000:- inklusive byte av takfönster och ställningsbygge.
(Jag vet att jag själv är hantverkare till yrket) Men hur svårt kan det vara att hitta vettiga hantverkare när jag själv tänkte undvika takarbetet!? :wow:
Själv är bäste dräng!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder