4 364 732 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Värmland
· 292 inlägg
Jag tyckte samma när jag reglade innerväggarna i källaren, allt sviktade när man satte upp skivorna. Men så fort skivorna kommit upp kändes det stabilt. Man kunde dock sätta ihop två reglar till en så blev det stabilare, kändes dock lite slösigt.FredrikR skrev:
Skönt att höra!scim skrev:
Körde du enkel eller dubbelgips?
Själva reglandet går ju fort, har haft golvskenorna på plats länge, men hela källarprojektet går segt utan eg. anledning.
Tanken är det ska bli duk och projektor för film och spel där nere.
Testar av ljudanläggningen med de nya inbyggnadshögtalarna
Tycker den fungerar hur bra som helst som hemmabio etc
Fick tom godkänt av min farsa som brukar vara kritisk till mina impulser 😳
När jag började disskutera även en inbyggnads sub så fick han nog dock 😂
Tycker den fungerar hur bra som helst som hemmabio etc
Fick tom godkänt av min farsa som brukar vara kritisk till mina impulser 😳
När jag började disskutera även en inbyggnads sub så fick han nog dock 😂
Hur resonerade du kring OSB och ev. fukt (källare)?scim skrev:
Jag tror jag vet varför jag inte blir klar.. jag funderar, och funderar och...
Vår källare är torr och fin sedan några år, då grävde upp framsidan och delade på dagvatten och dränering, men jag kan inte släppa tankarna.. :banghead:
Reglarna är ju där så nån form av skivor blir det, en tanke var dubbelgips, men gipsen är ju pappklädd som lär kunna mögla om det blir fuktigt, försämrar man nåt läge med OSB?
Så länge det är torrt lär det ju inte vara ett problem, och skulle det bli fuktigt blött (gud förbjude) så lär man ju få laga med slägga och tigersåg osv.. och då spelar ju skivan bakom gipsskivan mindre roll - eller förbiser jag nåt?
Ena dagen är tankarna klinker.. nästa funderar jag på platon och trägolv, men jag undrar om det inte blir klinkers.
Sen som lite lök på laxen lär jag såg upp större hål i källarväggen där trappen kommer ner, tidigare var det källaringång där. Frågan är om man ska leja bort det jobbet, känns dammigt. Och detta för att sedan bygga en seriösare trapp ner till rummet.