Idag gick jag från stort hål i väggen till detta. :) 20160224_150320.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



20160224_150335.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
Räknas det som att man gjort något med huset om man burit in lite mer ved till öppna spisen och tänt en brasa? Hoppas det, för nåt annat har jag inte att rapportera.
 
  • Gilla
Sister ray och 3 till
  • Laddar…
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testat backen version 2.0
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
D09 : ser ut o funka finfint, hur gick det för dig då? :D
 
Det har gått trögt med huset på sistone, men jag har hämtat hem en ny medhjälpare och hon verkar taggad.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 18 till
  • Laddar…
scim skrev:
Det har gått trögt med huset på sistone, men jag har hämtat hem en ny medhjälpare och hon verkar taggad.

[bild]
Gratulerar! :)
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
scim skrev:
Det har gått trögt med huset på sistone, men jag har hämtat hem en ny medhjälpare och hon verkar taggad.
Gratulerar till tillökningen!
Hoppas ni mår bra hela familjen och lycka till med snickeriskolan framöver (livet även kallat hehe)
(y)
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
D
grattis!!! hon kom lite tidigare än beräknat?

du får jobba på nätterna nu!!! ;)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
danpih skrev:
grattis!!! hon kom lite tidigare än beräknat?

du får jobba på nätterna nu!!! ;)
9 dagar tidigt, ganska lagom enligt sambon 😊
Ska chilla ett tag nu, men jag måste ju göra färdigt barnrummet som jag påbörjat...
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Har reglat upp 2 väggar i källaren igår och idag.
DSC_0493.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Reglarna känns lite klena (45mm), men förhoppningsvis blir det bättre när gipset kommer på, lutar åt dubbelgips.
 
  • Gilla
Excel och 3 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Har reglat upp 2 väggar i källaren igår och idag.
[bild]
Reglarna känns lite klena (45mm), men förhoppningsvis blir det bättre när gipset kommer på, lutar åt dubbelgips.
Jag tyckte samma när jag reglade innerväggarna i källaren, allt sviktade när man satte upp skivorna. Men så fort skivorna kommit upp kändes det stabilt. Man kunde dock sätta ihop två reglar till en så blev det stabilare, kändes dock lite slösigt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
scim skrev:
Jag tyckte samma när jag reglade innerväggarna i källaren, allt sviktade när man satte upp skivorna. Men så fort skivorna kommit upp kändes det stabilt. Man kunde dock sätta ihop två reglar till en så blev det stabilare, kändes dock lite slösigt.
Skönt att höra! :)
Körde du enkel eller dubbelgips?

Själva reglandet går ju fort, har haft golvskenorna på plats länge, men hela källarprojektet går segt utan eg. anledning.
Tanken är det ska bli duk och projektor för film och spel där nere.
 
Osb + gips. Det var ett helvete att skruva fast skivorna i stålreglarna.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D09
Testar av ljudanläggningen med de nya inbyggnadshögtalarna

Tycker den fungerar hur bra som helst som hemmabio etc

Fick tom godkänt av min farsa som brukar vara kritisk till mina impulser 😳

När jag började disskutera även en inbyggnads sub så fick han nog dock 😂
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
scim skrev:
Osb + gips. Det var ett helvete att skruva fast skivorna i stålreglarna.
Hur resonerade du kring OSB och ev. fukt (källare)?

Jag tror jag vet varför jag inte blir klar.. jag funderar, och funderar och...
Vår källare är torr och fin sedan några år, då grävde upp framsidan och delade på dagvatten och dränering, men jag kan inte släppa tankarna.. :banghead:
Reglarna är ju där så nån form av skivor blir det, en tanke var dubbelgips, men gipsen är ju pappklädd som lär kunna mögla om det blir fuktigt, försämrar man nåt läge med OSB?
Så länge det är torrt lär det ju inte vara ett problem, och skulle det bli fuktigt blött (gud förbjude) så lär man ju få laga med slägga och tigersåg osv.. och då spelar ju skivan bakom gipsskivan mindre roll - eller förbiser jag nåt? :)

Ena dagen är tankarna klinker.. nästa funderar jag på platon och trägolv, men jag undrar om det inte blir klinkers.

Sen som lite lök på laxen lär jag såg upp större hål i källarväggen där trappen kommer ner, tidigare var det källaringång där. Frågan är om man ska leja bort det jobbet, känns dammigt. Och detta för att sedan bygga en seriösare trapp ner till rummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.